Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@23:44:10 GMT

اظهار نظر عجیب سفیر فنلاند درباره امنیت افغانستان

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۹۵۴۸۸

اظهار نظر عجیب سفیر فنلاند درباره امنیت افغانستان

«هانو ریپاتی» سفیر فنلاند در کابل در گفتگو با شبکه رادیویی «وای. ال.‌ای رادیو ۱» اظهار داشت که وضعیت امنیتی در افغانستان بد نیست و رسانه‌ها درباره وضعیت امنیتی این کشور اغراق می‌کنند.

وی برای دفاع از اظهارات خود مدعی شد که در سال گذشته شمار افرادی که در سوانح رانندگی در افغانستان کشته شدند از تعداد کسانی که به دلیل درگیری و جنگ در این کشور کشته شدند بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که در چند هفته گذشته نیز در همین برنامه «اُلی روهوماکی» یکی از مشاوران ارشد وزارت امور خارجه فنلاند اظهار کرده بود که شرایط در افغانستان رو به وخامت است و هیچ مکان امنی در این کشور وجود ندارد.

به بیان دیگر به نظر می‌رسد که در وزارت خارجه فنلاند نظرات متفاوتی درباره وضعیت امنیتی افغانستان وجود دارد. گفتنی است که وزارت خارجه این کشور اطلاعات خود را درباره دیگر کشور‌ها به وزارت کشور فنلاند ارائه می‌کند و این وزارتخانه است که مسئولیت تعیین سیاست‌های مربوط به پناهجویان را بر عهده دارد.

«فرانک جوهانسون» مدیر سازمان عفو بین‌الملل در فنلاند نیز در گفتگو با شبکه رادیویی «وای. ال.‌ای رادیو ۱» تصریح کرد که این سازمان در سال گذشته موضع بسیار قوی درباره عدم اخراج پناهجویان افغان داشته و اظهارات متناقض در وزارت خارجه فنلاند نیز بسیار گیج کننده است.

جوهانسون با اشاره به آمار‌های سازمان ملل از نیمه نخست سال جاری میلادی درباره شمار غیرنظامیان کشته در افغانستان گفت که به دلیل جنگ در افغانستان در مدت زمان یاد شده بیش از هزار و ۶۰۰ نفر کشته و نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ تن نیز زخمی شدند.

وی تاکید کرد: این بالاترین شمار تلفات غیرنظامیان افغان در نیمه نخست سال در یک دهه اخیر است و دستکم به نظر ما خشونت‌ها و ناآرامی‌ها در افغانستان در حال افزایش است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: افغانستان امنیت افغانستان سوانح رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۵۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل از ارسال یک محموله بزرگ کمک های بشری دیگر به افغانستان، این بار به شمال کشور خبر داده است.

دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل در مورد ارسال این محموله به خبرنگاران، با بیان این که، روسیه همیشه به مردم افغانستان کمک کرده است گفت: یک محمولۀ بزرگ کمک های بشری، متشکل از ۵۳۶ تن آرد ویتامین دار به شمال افغانستان منتقل می شود.

وی افزود: انتقال این کمک در چهارچوب تحقق سهم اصلی روسیه در بنیاد برنامه جهانی غذا (WFP) طی سال های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ میلادی صورت می گیرد.

پیش از این نیز روسیه کمک‌های متداوم نقدی و غذایی به افغانستان کرده است.

 در ماه مارچ برنامه جهانی غذا از کمک یک میلیون دلاری روسیه به این برنامه در افغانستان خبر داده بود.

 این کشور در ماه جنوری نیز از ارسال 23 تن کمک بشردوستانه به افغانستان خبر داده بود.

روسیه به جامعه جهانی و سازمان ملل تأکید کرده که نباید کمک های بشردوستانه به افغانستان سیاسی شود و با آن، سیاسی برخورد گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست