Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@03:58:47 GMT

پروانه‌ها در میدان امام حسین(ع) پیله باز کردند

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۹۵۷۴۸

پروانه‌ها در میدان امام حسین(ع) پیله باز کردند

امروز صبح "یک" دست در دستان کوچک پسرک در شهر اصفهان گشت زده است میدان امام را چرخیده و لب رودخانه خشک اصفهان اندکی تامل کرده است، او مسافر لحظه های شاد شهریور است و شب هنگام خود را به همسفر خود، "سه "رساند تا در میان اصفهانی‌ها "سی و یک" را کامل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اینک بادکنک ها بر فراز آسمان به پرواز درآمدند تا هر کدام نشانه ای از یک پروانه باشند، پروانه هایی که در میان رقص آتش در دل سیاهی شب روشن شدند و تا یک هفته اصفهان را پر از شادی و شور می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدان امام حسین(ع) یک شب از صدای ماشین ها رها شد و میزبان شور و شوق مردم اصفهان بود، مردمی که آمدند تا دست در دست هم دهند و پیلۀ پروانه ها را بگشایند و با فراق بال بر فراز آسمان شهر گنبد های فیروزه ای پرواز کنند.

مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان شامگاه پنج‌شنبه _هشتم شهریورماه_ در میدان امام حسین(ع) و در میان شور و شوق مردم برگزار شد و این شروعی متفاوت برای جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بود و با اینکه هیچ کس جای مشخص نداشت و این بار گویی تلاش کردند همه را مثل هم ببینند و مردم، مسئولین و اصحاب رسانه، همه و همه در کنار هم برای شادی کودکان و برای روزی که شور و شوق در دل کودکان زنده می شود، آمدند و در جایی که همه عادت داشتند همیشه شلوغی و تردد را ببینند این بار با خوشحالی فقط شاهد پرواز پروانه هستند.

در این مراسم پس از پخش سرود ملی و قرائت قرآن، مجری از درون بال های پروانه شهرداری خارج شد تا مردم اصفهان را با خود همراه کند و پس از شور و شوقی که در جمع تزریق کرد آنها را با نوستالژی هایشان تنها گذاشت. مدرسه موشها، قصه های مجید، دستان خدا، خاله قورباغه، عروسک سازی مارال، دزد عروسک ها و صد ها فیلمی که با خود خاطرات را زنده کردند فیلم هایی که در سی سال گذشته جشنواره خوش درخشیدند و امروز نوستالژی بودند.

فیلم، بهانه ای برای دور هم بودن

سپس مجری از شهردار اصفهان دعوت کرد تا از در شهرداری خارج شود و میان بال پروانه بیاید و در این مراسم سخن بگوید قدرت الله نوروزی پس از خوش آمد گویی به کودکانی که از همه نقاط ایران، به ویژه شین آباد و سرپل ذهاب مهمان اصفهان شده اند، اظهار کرد: امروز به دلیل تلاقی این جشن با عید غدیر، با خود می اندیشیدم که از چه سخن بگویم و از کدام دریچه در این مراسم و در چنین روزی با شما حرف بزنم تا بالاخره با عبور از آن چه قادر به توصیف آن نیستم، توجهم به اسم این رویداد جلب شد.

وی افزود: عنوان این رویداد، جشنواره بین المللی فیلم ای کودکان و نوجوانان اصفهان است. وقتی عمیق در این واژه ها فرو رفتم، دیدم مفهوم دقیق جشن، یعنی با هم بودن، کنار هم  و شادبودن است. چیزی که ما هم اکنون بیش از هرچیزی به آن نیازمندیم. در روزهای آینده، جشنی بزرگ خواهیم داشت. ردمی که در طول تاریخ، میزبانان خوبی برای میهمانان خود بوده اند، بار دیگر نیز این‌گونه هستند. به عنوان خدمتکار اصفهان، مردم را به این جشن دعوت می کنم و تاکید می کنم که تقارن آغاز این جشن با عید غدیر افتخاری است که نصیب برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این جشن شده است.

نوروزی با بیان اینکه دومین کلمه در این عبارت، فیلم است گفت: فیلم و سینما، بهانه دیگری برای جمع کردن ما به دور هم است. چه ما در این جشنواره، فیلم هایی برای کودکان ببینیم و چه درباره کودکان فیلم ببینیم، چه از غم ها، شادی ها، واقعیات و تخیلات ببینیم، همه و همه قرار است ما را به اندیشیدن و به این فکر وا دارد که چگونه می توانیم و چگونه باید جهان بهتری برای کودکان و نوجوانان و البته برای بزرگتر ها بسازیم و این همان است که هنر را به عنوان بهترین دستاورد بشری می سازد.

شهردار اصفهان ادامه داد: سومین کلمه از عبارت عنوان جشنواره، کودکان و نوجوانان و بچه ها هستند. بچه ها بهانه بزرگ ما و بزرگ‌ترین بهانه ما برای زندگی و از آن مهم تر، برای صلح و همزیستی مسالمت آمیز هستند. به قول آن فیلسوف بزرگ، تولد هر بچه ای، نشان از آن است که خداوند از نسل بشر، ناامید نشده است. ما این روزها از بچه ها، برای شادی آن ها و برای فکر کردن به مشکلات و تخیلات آن ها دور هم جمع خواهیم شد و فکر می کنم که تنها همین یک دلیل، می تواند جشنواره فیلم کودک و نوجوان را در زمره بهترین جشنواره های هنری قرار دهد.

وی بیان کرد: چهارمین کلمه، واژه اصفهان است. اصفهان عزیز و متمدن و پیشرو در همه عرصه ها. شهری که سرآمد در همزیستی مسالمت آمیز بین عقیده ها بوده و در طول تاریخ، پایتخت تفکر و تعقل و صلح شناخته شده. این شهر با امضای دو سند بین المللی، به عنوان شهر خلاق و دوستدار کودک شناخته شده تا با در کنار هم نگه داشتن انسان های مختلف، سرآمد باشد. این شهر نشان می دهد که جلودار میدان دوست داشتن کودکان است.

هدیه ای پر از کودکی از بچه های پل ذهاب به شهردار اصفهان

پس از سخنان شهردار اصفهان روژینا با آن لباس رنگارنگ محلی خود به روی صحنه آمد، حتی لباس هایش هم رنگ و بوی دیار خود، سرپل ذهاب را داشت. او با دوستانش دستان کوچکشان را دست در دست هم دادند تا به قول خودش زحمت خودشان را تحفه ای کنند و برای تشکر از شهردار به او هدیه ای پر از کار های دستی که رنگ و بوی مهر، محبت و کودکی داشت، اهدا کردند. هدیه ای که پشت خود قصه ای دارد که درد یک شهر را زنده می کند. اینکه شهردار اصفهان پس از زلزله به سر پل ذهاب سفر می کند و میان دو گروه از کودکان مسابقه ای برگزار می شود که جایزه آن شرکت در جشنواره بود. حالا این کودکان آمده اند تا از جایزه خود لذت ببرند.

پس از اینکه روژینا صحنه را ترک کرد مجری از استاندار خواست تا به دلیل مردمی بودن این جشن سخنانی هر چند کوتاه را ایراد کنند. محسن مهرعلیزاده گفت:. از این که اصفهان، شهر پر افتخار علم و هنر و تاریخ و شعور و فرهنگ، به عنوان اولین مبتکر برگزاری این جشنواره و به عنوان شهری که توانسته جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان را به ثبت یونسکو برساند، خوشحالم و به شما تبریک عرض می کنم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کودکان، جوانان و نوجوانان، سرمایه های اساسی این کشور هستند، افزود: اگر ما بزرگتر ها به نحو مطلوب از کودکان مراقبت کنیم و از آن ها به عنوان سرمایه انسانی، روی لحظه لحظه جوان ها و برخوردها و رفتارها و ظرفیت های آن ها کار کنیم، وظیفه آن ها را انجام دادیم که آینده خوبی بسازیم. از کسانی که این اندیشه را در سال ۷۲ در اصفهان اندیشیدند و در تداوم آن هایی که زحمت کشیدند تا این کار به نحو مطلوب پیش برود، از آن ها سپاسگذاری کنم و هر قدمی که در جهت کودکان و نوجوانان برداشته شود، قدمی با ارزش است و امیدوارم که روزی این جشنواره در سطح جهان، به حدی بدرخشد که نام اصفهان، به عنوان شهری بزرگ با جشنواره ای بزرگ، برده شود و اصفهان بار دیگر برای کشورمان، افتخار آفرین باشد.

و پروانه ها در دل آسمان پرواز کردند... .

 پس از سخنرانی استاندار، کوچولوها با ساز هایشان آمدند و نوای خونه مادربزرگه را که با دستان کوچکشان نواختند. بزرگ و کوچک با آنها یک صدا شدند و آهنگی را نواختند که یک ملت با آن خاطره دارند و دیگر پیر و جوان هم نمی شناسد. آنها ساز می زدند و عروسک ها بر فراز ایوان شهرداری پرچم هایشان را تکان می دادند. این کوچولو ها در صحنه شهرداری موسیقی را پروانه وار به اوج رساندند.

پس از اجرای گروه موسیقی، رضا رضاداد دبیر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به روی صحنه آمد و  با بیان اینکه کتاب سی سال جشنواره کودک و نوجوان، چاپ شده است، گفت: این کتاب افتخار اصفهان و افتخار سینمای کودک و نوجوان است. ما در دهه چهارم جشنواره و در دهه پنجم انقلاب، اصفهان را به قطب سینمای کودک و نوجوان تبدیل می کنیم. یک هفته شهر دست کودکان و نوجوانان است. آغاز سی و یکمین جشنواره را رسما اعلام می کنم.

پس از اینکه دبیر جشنواره آغاز این جشنواره اعلام کرد "یک " با دستان یک کودک کنار "سه "قرار گرفت تا در میان اصفهانی ها "سی و یک" را کامل کنند. سپس بادکنک ها بر فراز آسمان اصفهان به پرواز درآمدند و آسمانی که میان آتش روشن شد و چشم نوازی کرد و این شروعی برای یک هفته شادی و شور در نصف جهان بود.

پس از به اهتزاز در آمدن پرچم جشنواره توسط کودکان شهدای مدافع حرم و یکی از داوران نوجوان، کارنوال شادی آماده حرکت شد تا وارد چهارباغ شود و این شاید شروعی برای پیاده روی چهارباغ باشد...

به گزارش ایمنا، سی و یکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از هشتم تا ۱۴ شهریورماه در اصفهان برگزار می شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام یارزاده دهکردی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو تفاهم‌نامه مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در سال ۱۴۰۲ و در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در مدارس منتخب استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم کانون پرورش فکری در استان خوزستان توجه به امر کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است، افزود: در گام اول اجرای این طرح در نظر داریم تعداد ۱۱ کلاس درس، دو مدرسه منتخب در کوی علوی شهرستان اهواز را با حضور نمایندگان استانداری و آموزش و پرورش استان به قفسه‌های کتاب که هر کدام شامل ۸۰ جلد کتاب متنوع و تازه منتشر شده و بازی و سرگرمی است، مجهز کنیم.

یارزاده دهکردی یادآور شد: طرح یادشده در قالب تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 6090270

دیگر خبرها

  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • هفته زمین پاک
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان