Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@02:59:09 GMT

جزئیات کاهش ساعات درسی پایه‌های تحصیلی از مهر ماه

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۹۵۸۴۱

جزئیات کاهش ساعات درسی پایه‌های تحصیلی از مهر ماه

از مهر امسال ساعات درسی برخی پایه‌های تحصیلی کاهش می‌یابد.

خبرگزاری تسنیم: ساعت درسی برخی پایه‌های تحصیلی از مهر امسال کاهش می‌یابد. طبق اعلام سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش برای پایه‌های چهارم، پنجم و ششم دوره ابتدایی و دوره متوسطه اول دو ساعت کاهش برنامه درسی اعمال خواهد شد و بر این اساس مدارس اختیار دارند تا با بررسی‌های لازم و مشورت با خانواده‌ها اقدام به طراحی برنامه‌هایی کنند که در حوزه مهارت مورد نیاز دانش‌آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌گونه که وزیر آموزش و پرورش گفته است، ساعت کاهش‌یافته به فعالیت‌های فوق‌برنامه و آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های مورد نیاز در هر منطقه از کشور اختصاص می‌یابد که رصد و شناسایی آن‌ها به‌عهده مدیران و معلمان مدارس است.

کاهش ساعت آموزش در پایه دوازدهم نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که از سوی مسئولان آموزش و پرورش اعلام شده است.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این باره می‌گوید: ۳۵ ساعت آموزش در پایه دوازدهم فرصتی را برای دانش‌آموزان باقی نمی‌گذارد تا بخواهند برای کنکور آماده شوند و امتحانات نهایی و کنکور که به‌صورت همزمان برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم مطرح است، می‌تواند استرسی را برای آن‌ها ایجاد کند، بنابراین با سازمان سنجش صحبت کرده‌ایم تا فاصله میان امتحانات نهایی دانش‌آموزان و کنکور افزایش یابد و زمان برگزاری کنکور به اواخر یا نیمه تیرماه موکول شود تا بچه‌ها حداقل فرصتی یک‌ماهه برای آمده شدن در این آزمون را داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بخشی از دروس پایه دوازدهم به‌صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد و این مربوط به درس‌هایی است که امتحانات آن‌ها نهایی نیست تا دانش‌آموزان فرصتی داشته باشند برای کنکور آماده شوند. البته همه مدارس کشور باید براساس ۳۵ ساعت آموزش در هفته برنامه‌های خود را ارائه دهند و انتخاب ساعات غیرحضوری به‌عهده دانش‌آموزان است.

منبع: فردا

کلیدواژه: کاهش ساعات درسی پایه های تحصیلی مهرماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند

به گزارش همشهری آنلاین، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم که پیش‌تر قرار بود ۲۸ فروردین آغاز شود اما زمانش به تعویق افتاد، از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

دانش‌آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و ۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

کد خبر 846893 منبع: مهر برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش خبر مهم مدرسه و مدارس دانش آموز

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • فهرست قیمت کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ + سایت و مدارک ثبت نام
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان مشخص شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند