Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حسینی‌ مقدم‌ مدیر کل دفتر آموزش  فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره‌ وضعیت هنرجویان برای‌ ادامه تحصیل در دانشگاه‌ اظهار کرد: برای برگزاری کنکور 98 هنرآموزان فنی و حرفه‌ای جلساتی با سازمان سنجش برگزار کردیم اما ابهاماتی‌ در خصوص‌ برگزاری کنکور وجود دارد که قرار شد تا‌ طی جلسه دیگری که اوایل مهر ماه داریم به رفع این ابهامات‌ بپردازیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هفته آینده‌ جلسه‌ای با مدیران کل دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای شفاف‌سازی در حوزه تعاملات با این دانشگاه خواهیم داشت، ادامه داد:  پیش از این هم تفاهم نامه‌ای برای توسعه همکاری‌ها با دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای منعقد کردیم و همکاری با این دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق توافقات قبلی که داشتیم‌ هنر‌آموزان فنی و حرفه‌ای امکان شرکت در آزمون سراسری‌ سال 98 را دارند.

حسینی مقدم بیان کرد: این هنر‌آموزان علاوه بر آزمون سراسری 98 طبق‌ دستورالعمل‌ موجود برای ادامه تحصیل در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی‌ پذیرفته خواهند شد که در این زمینه هم ابهاماتی‌ وجود دارد که طی بررسی‌ها با مدیران دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای آنها را بررسی و حل فصل می‌کنیم.

انتهای پیام/

شرایط حضور فارغ التحصیلان هنرستانی در کنکور ۹۸

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی آزمون اخبار مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

مسلم باقری گفت: این آزمون در استان فارس، در ۳۶ شهرستان استان فارس با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.

به‌گفته او، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در کشور که تعداد ایشان یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ نفر است، ۷۴ هزار و ۳۳ داوطلب مربوط به استان فارس است که ۴۸ هزار و ۳۹۴ نفر را بانوان و ۲۵ هزار و ۶۳۹ نفر آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب براساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته تجربی، ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر در رشته علوم انسانی، ۷ هزار و ۳۸۹ نفر در رشته علوم ریاضی و فنی، ۴ هزار و ۶۵۴ نفر در رشته زبان‌های خارجی و ۳ هزار و ۸۵ نفر در رشته هنر شرکت دارند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز بیان کرد: از این تعداد شرکت‌کنندگان، ۲۸ هزار و ۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹ هزار و ۹۹۴ نفر آنان را آقایان و ۱۸ هزار و ۴۴۶ نفر ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.

او درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنج‌شنبه، ۶ اردیبهشت)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنج‌شنبه، ۶ اردیبهشت) و گروه تجربی (صبح جمعه، ۷ اردیبهشت) در استان فارس برگزار خواهد شد. با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

او درخصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون نیز گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۵ و ۶ اردیبهشت به باجه رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است، مراجعه کنند.

باقری تصریح کرد: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.

نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • ۱۴ هزار و ۴۷۹ داوطلب ایلامی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو