Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس روند معرفی وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس را تشریح کرد. ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای‌اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برکناری مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی از این وزارتخانه،گفت: طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، رئیس‌جمهور از روز استیضاح وزیر، حداکثر به مدت 3 ماه فرصت دارد تا فرد جدیدی را به عنوان وزیر پیشنهادی به هیئت رئیسه قوه مقننه معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

«کرباسیان» با رأی نمایندگان مجلس از وزارت اقتصاد رفت

وی افزود: رئیس‌جمهور می‌تواند تا زمانی که جایگزینی را به مجلس معرفی نکرده وزارتخانه را با معرفی سرپرست اداره کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور معمولا پیش از اتمام فرصت 3 ماهه وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی می‌کند، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به اهمیت این وزارتخانه روحانی هر چه سریع‌تر جایگزین وزیر اقتصاد و امور دارایی را معرفی کند.

رنجبرزاده در تشریح روند اخذ رای اعتماد وزیر اقتصاد از نمایندگان گفت: پس از معرفی وزیر از سوی رئیس‌جمهور به مجلس، هیئت رئیسه زمانی را برای حضور وزیر و دفاع رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی در صحن علنی پارلمان تعیین می‌کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس، ادامه داد: در این جلسه وزیر از برنامه‌های خود دفاع و نمایندگان مخالف و موافق با وزیر پیشنهادی اظهارنظر کرده و در نهایت رای‌گیری انجام می‌شود.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت وزارت اقتصاد به صلاح نیست که این وزارتخانه با سرپرست اداره شود،گفت: اداره وزارتخانه‌ای که با مسائل اقتصادی سر و کار دارد بهتر است هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

انتهای‌ پیام/

R1429/P1011116/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط مجلس دهم رئیس جمهور حسن روحانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس دهم رئیس جمهور حسن روحانی مجلس دهم رئیس جمهور حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال، VAR و جانشین حمید مطهری
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • قدردانی و تشکر سردار رادان از نمایندگان مجلس
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران