Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@11:31:53 GMT

آستارا مهمانان خود را به آغوش می کشد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۹۶۹۴۱

آستارا مهمانان خود را به آغوش می کشد

به گزارش خبرنگار ایرنا خیابان های منتهی، فلکه گاز، بازار ساحلی، نوار ساحلی دریای خزر و ساحل مخیری آستارا تردد و پارک هزاران خودرو را شاهد است و لحظه به لحظه بر حجم حضور مسافرانی از مناطق مختلف افزوده می شود.
به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا، این شهرستان همواره قبل از ماه محرم و در اواخر تعطیلات تابستانی، میزبان مهمانان زیاد داخلی و خارجی است و آخرین موج سفرهای تابستانی را تجربه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داریوش ملک زاده افزود: به طور معمول در چنین مناسبت هایی ظرفیت هتل ها، مهمان پذیرها و اماکن اقامتی پر می شود و مسافران در آلاچیق ها، چادرهای مسافرتی و فضاهای سبز اتراق و اسکان می کنند.
افزایش شمار گردشگران بر حجم ترافیک خیابان های مرکز شهر نیز افزوده و عبور و مرور به سختی و گاه با هدایت عوامل راهنمایی و رانندگی صورت می گیرد.
تالاب استیل آستارا جمعیت زیادی را شاهد است و علاقه مندان به تصاویر سلفی، از حضور خود در طبیعت زیبا و تماشایی آن عکس های یادگاری تهیه می کنند و خانواده های متعددی نیز، پای سفره بی آلایش طبیعت استیل، به استراحت پرداخته و لحظات خوش منظره ای را با دوربین و گوشی تلفن همراه ثبت و ضبط می کنند.
علی حسینی که به همراه خانواده اش از تبریز به آستارا آمده است، تالاب استیل را از جاذبه های منحصر بفرد این شهرستان و استان گیلان دانست و گفت: همه ساله با سفر به آستارا در حاشیه این تالاب به تماشا و تفریح می پردازیم و این مکان خوش منظره، آلام روحی انسان را تسکین می دهد.
مردم با وجود برخی مشکلات اقتصادی به سفر علاقه نشان می دهند و استقرار چادرهای مسافرتی در فضاهای سبز و حضور جمعیت در پارک ها، گردشگاه ها و حاشیه جنگل ها و کوهستان حیران آستارا گویای گردشگرپذیر بودن این شهرستان مرزی است و باید توسعه امکانات آن جدی گرفته شود.
علی مرادی گردشگری از اردبیل که به همراه خانواده اش در پارک جنگلی بی بی یانلو آستارا حضور یافته، گفت: کارهای عمرانی خوبی برای جذب گردشگر در این پارک انجام شده اما با توجه به شمار بالای گردشگران، ناکافی است و باید امکانات تفریحی و اقامتی آن توسعه یابد.
شهردار آستارا نیز تالاب استیل و پارک جنگلی بی بی یانلو را از مناطق گردشگرپذیر این شهر معرفی کرد و گفت: با جدول گذاری و ساخت آلاچیق ها و اماکن اقامتی در حاشیه این تالاب، فضای لازم برای اقامت و اسکان موقت مسافران فراهم شده و افزایش امکانات و تجهیزات رفاهی آن در دستور کار است.
جواد معیتی افزود: حاشیه این تالاب پیشتر محل پارک کامیون ها و ریزش روغن و مواد سوختی آنها بود و با حمایت فرمانداری و رعایت جوانب زیست محیطی، به اجرای طرح گردشگری در اطراف آن اقدام و از ورود خودروهای سنگین و آلایندگی آنها جلوگیری کردیم.
کسب و کار در بازار ساحلی آستارا نیز داغ شده و حدود یک هزار و 500 غرفه آن که محل پوشاک، لوازم بهداشتی و آرایشی، وسایل و تجهیزات سفر و کیف و کفش است، این روزها رونق گرفته و تردد در فواصل مغازه ها و لابلای غرفه های آن دشوار شده است.
محمد رازمندیان از غرفه داران این بازار ساحلی گفت: هر چند بیشتر مسافران فقط به تماشای اجناس و کالاها بسنده می کنند، اما میزان خرید و فروش نیز تا حدودی رونق گرفته و امیدواریم با رغبت مردم به کالاهای داخلی، روز به روز اجناس خارجی از کانون توجه دور و تولید داخلی، با اهمیت دیده شود.
فرماندار آستارا نیز با اعلام اینکه این شهرستان همواره علاوه بر جمعیت ثابت خود، حضور جمعیت شناوری را شاهد است، گفت: فرصت های کم نظیر گردشگری آستارا مسافران بسیاری را از داخل و خارج کشور جذب می کند و باید برای توسعه امکانات و خدمات گردشگری این شهرستان، نگاه ملی به آن حاکم شود.
یونس رنجکش افزود: با اتکا به ظرفیت ها و امکانات موجود، علاوه بر اجرای طرح گردشگری در حاشیه تالاب استیل، مرحله نخست شناگاه بانوان را در ساحل سفیر امید و مرحله نخست پارک جنگلی بی بی یانلو را در حاشیه جاده آستارا به اردبیل احداث کرده ایم، اما میدان کار و تلاش در حوزه گردشگری آستارا وسیع است.
وی ادامه داد: همراهی مسئولان و دستگاه های اداری دیگر برای احیای ظرفیت های گردشگری آستارا ضروری است و این شهرستان باید در محورهای گردشگری و خدمات، توسعه یابد تا با ایجاد ارزش افزوده به رونق اقتصادی لازم دست یابد.
بقعه های پیرقطب الدین، باباحسن، امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع)، باغ پرندگان، اکو پارک محیط زیست و گردنه زیبای حیران با امکانات تفریحی تله کابین، سورتمه و زیپ لاین از نقاط گردشگرپذیر آستاراست.
این شهرستان با 91 هزار نفر جمعیت در غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن با میزبانی میلیون ها مسافر و گذر 800 هزار گردشگر خارجی از مرز آن در سال، سومین مرز پرتردد و یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
گزارش از: عیسی پاشاپور
7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت ترافیک خرید و فروش راهنمایی و رانندگی طبیعت محرم رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا شهاب زاده عصر شنبه در بازدید از واحدهای تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگر، ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اساسی دولت فعال نمودن حوزه تولید است که با توجه به شعار امسال با مشارکت مردم عزیز نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولت در راستای تحقق شعار سال این است که با کمک مردم بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی راکد را حل کرده و همچنین واحدهای جدید را هم با توجه به پتانسیل بالایی که شهرستان آستارا دارد راه اندازی کنیم.

فرماندار آستارا با بیان اینکه ۱۱۶۷ واحد کارگری در شهرستان آستارا در حال فعالیت هستند افزود: ۷۰۵۲ نفر نفر بیمه شده اجباری در این واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: تعداد ۱۰ واحد از این واحدها غیر فعال شده بودند که در دولت سیزدهم ۸ واحد وارد چرخه تولید شدند و ۲ واحد نیز در حال احداث است که با فعال این واحدهای تولیدی ۳۰ کارگر مشغول به کار شده‌اند.

گفتنی است؛ فرماندار آستارا با حضور در برخی از واحدهای تولیدی شهرستان از تعدادی از کارگران زحمتکش با تقدیم لوح تقدیر تجلیل نمودند.

کد خبر 6090362

دیگر خبرها

  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون