Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@10:26:46 GMT

عکاسی بدون سانسور در مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۹۷۳۹۵

عکاسی بدون سانسور در مناطق محروم

مدیر پروژه عکاسی گروهی از مناطق محروم گفت: کمیته امداد امام خمینی به عنوان حامی مادی و معنوی عکاسان در اردوهای عکاسی مناطق محروم، هیچ گونه فشار و اعمال نظری را در تعیین خط مشی فکری و نوع نگاه عکاسان ندارد.

حیدر رضایی در گفتگو با خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، برگزاری تورهای عکاسی مناطق محروم را که با مشارکت عکاسان رسانه‌ها برگزار می‌شود، با هدف انعکاس دردها و نیازهای مردمان مناطق محروم عنوان کرد و گفت: در راستای سیاست‌های جدید کمیته امداد امام خمینی که نمایش توانمندی‌ها و فرصت‌های اقتصادی مناطق محروم است، سعی کردیم تا با مشارکت عکاسان رسانه‌ها، سرمایه‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی این مناطق را به خیرین و کارآفرینان داخلی و خارجی نشان دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بضاعت اندک جامعه عکاسان در تأمین هزینه‌های سفر و تولید مجموعه‌های عکس مستند در استان‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در سال 1394 و با حضور پرویز فتاح در کمیته امداد امام خمینی، فضای رسانه‌ای حاکم بر این سازمان تغییر کرد و با پیشنهاد بنده مبنی بر برگزاری این چنین تورهایی در مناطق محروم، استقبال شد و تاکنون 12 تور را در مناطق مختلف کشور برگزار کردیم.

این عکاس مستند، سیاست کمیته امداد در برگزاری این گونه برنامه‌ها را فراتر از یک نمایش ساده و تبلیغاتی عنوان کرد.

وی ادامه داد: بر خلاف خیلی از سازمان‌ها که با برنامه‌های فرهنگی و هنری به دنبال نمایش توانمندی‌ها و نقاط قوت خود هستند، باید گفت این موضوع در خصوص کمیته امداد صدق نمی‌کند و عکاسان هر کجا که احساس کنند نیاز به مستند‌نگاری دارند، به راحتی و بدون سانسور کار خود را انجام می‌دهند.

رضایی به برگزاری 11 تور در مدت سه سال اشاره کرد و گفت: در این مدت تورهایی را در مناطق محروم استان‌های اردبیل، کردستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان‌شمالی، کهگیلویه و بویر‌احمد، گلستان و ... برگزار کردیم که علاوه بر عکاسی سعی شده تا با نقد آثار عکاسان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی اردوهای مفید‌تری را برای عکاسان به وجود آوریم.

وی انتخاب عکاسان برای حضور در تورها را بدون هیچ‌گونه نگاه سلیقه‌ای، سیاسی و حزبی دانست و خاطر نشان کرد: سعی کردیم تا در هر سفر از عکاسان حرفه‌ای رسانه‌ها فارغ از هر گونه جریان فکری و جناحی استفاده کنیم و حتی در بعضی اردوها نیز تعداد عکاسان آزاد و مستقل افزایش دادیم.

انتهای پیام/4072/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ کمیته امداد شهر قدس،اردویِ جهادیِ پزشکی برپا کرد. بینایی سنجی، شنوایی سنجی ،غربالگری، پزشک بانوان و مشاوره،از جمله خدمات ارائه شده در این اُردوی جهادی بود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!