Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در خصوص برنامه موشکی کشور مجددا تاکید می‌کنیم این برنامه دفاعی، بومی و مشروع است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بار‌ها مواضع روشن و شفاف خود را در خصوص نگرانی‌های بی مورد و ناشی از برداشت‌های نادرست و از سر ناآگاهی برخی کشور‌ها اعلام داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قاسمی تصریح کرد: مذاکرات برجام که به توافقی مستحکم و بین المللی انجامید نشانی از حسن نیت ایران و پایبندی به اصل گفتگو و تلاش در جهت بهره گیری از روش‌های منطقی و مسالمت آمیز بود که می‌توانست مبنایی اصولی و خردمندانه برای سنجش میزان حسن نیت و پایبندی کشور‌های غربی به تعهدات خود باشد که با خروج یکجانبه یکی از مدعیان غوغا سالار، زیاده جو و زیاده گو و کاستی و کاهلی دیگران، کارنامه غیر قابل قبولی از خود بجای گذاشته اند.

وی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است که از گفتگو و مذاکره هراس و واهمه‌ای نداشته و ندارد و به آن معتقد است، اما در شرایطی که نتایج آن همه تلاش و کوشش همه جانبه ایران و دیگر قدرت‌های جهانی با قلدری و از سر زیاده خواهی توسط برخی شرکای وزیر امور خارجه فرانسه به سادگی در برابر عدم توانایی آنان نقض می‌شود و دولتمردان اروپایی هم بیشتر تاکنون به اعلام مواضع سیاسی و تکرار آن‌ها بسنده کرده و نتوانسته اند در جهت ارائه تضمین‌های لازم و کافی مورد انتظار اقدام چشمگیری برای حفظ یک توافق بین المللی که به عنوان مهمترین دستاورد دیپلماسی عصر حاضر به شمار می‌رود، به عمل آورند، به همین دلیل، ضرورت، اعتبار و اعتمادی برای مذاکره آنهم برای موضوعات غیرقابل مذاکره باقی نمی‌ماند.

سخنگوی وزیر امور خارجه گفت: وزیر امور خارجه فرانسه می‌داند که در این شرایط و بر اساس تفاهمات انجام شده قبلی، آنان را گزیر و گریزی از انجام تعهدات شان نیست و ایران و ایرانی را نیز تا عدم انجام تمامی تعهدات آنان هیچ گزیری و گریزی از بی اعتمادی به آنان نیست.

قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جهانیان و دولتمردان فرانسه نیز بخوبی می‌دانند سیاست منطقه‌ای ایران در راستای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است و اگر چنین مبارزه‌ای خوشایند برخی کشور‌ها که اساسا تنش زا و بحران سازند، نیست می‌توانند سیاست‌های خود را اصلاح کنند.

وی تاکید کرد: در خصوص برنامه موشکی کشور هم مجددا تاکید می‌کنیم این برنامه دفاعی، بومی و مشروع است و برای حفظ و حراست از کیان کشور و مردم ایران حیاتی است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهرام قاسمی فرانسه سخنگوی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه با «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه ایران همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

انگاته روبارد وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از وی و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

دیگر خبرها

  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور