Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@06:57:48 GMT

آخرین وضعیت عرضه میوه های قاچاق در بازار

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۹۷۹۹۰

آخرین وضعیت عرضه میوه های قاچاق در بازار

به گزارش پارس نیوز، 

اسدالله کارگر درباره آخرین وضعیت عرضه میوه های قاچاق در بازار داخل، اظهارداشت: عرضه میوه های قاچاق در بازار کاهش بسیار زیادی داشته چرا که با توجه به نوسانات نرخ ارز، قاچاق این اقلام برای واردکنندگان به صرفه و اقتصادی نیست.

وی ادامه داد: با این حال در فضای مجازی تبلیغات این میوه ها زیاد به چشم می خورد و انواع و اقسام آن را به فروش می رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران تصریح کرد: برخی از فروشگاه هایی که زیر مجموعه اتحادیه ما نیستند و پروانه کسب ندارند نیز این کار را می کنند که غیرقانونی است.

کارگر در بخش ‌دیگری از سخنان خود درباره دلایل گرانی موز در بازار گفت: دلیل این تغییرات قیمتی، گران شدن نرخ ارز است.

وی درباره اینکه چرا طی ماه های گذشته که نرخ ارز تغییر کرده بود قیمت این میوه تا این حد گران نشده بود؟، افزود: قبلا واردات با قیمت های پایین انجام شده بود اما وقتی که ذخایر واردات قبلی در انبارها تمام شد و محصول با ارز گران وارد شد قیمت آن هم تغییر کرد.

کارگر اضافه کرد: هم اکنون سقف قیمت موز (باکیفیت) در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ١١ هزارتومان است.

وی درباره اینکه احتمال کاهش قیمت در روزهای آینده وجود دارد، اظهارداشت: ما همیشه خوشحال می شویم خبر خوب و مثبت اعلام کنیم اما با شرایطی که هست، قیمت این میوه پایین تر  نمی آید.

کارگر با بیان اینکه گوجه فرنگی، بادمجان و هویج نیز طی روزهای اخیر گران شده است، افزود: این محصولات بین ١٠ تا ١٢ درصد گران شده اند ضمن اینکه هندوانه طی روزهای اخیر با کاهش قیمت مواجه شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کارخانه های تولیدکننده رب گوجه ها را برای تولید این محصول جمع آوری می کنند و در کنار این امر صادرات نیز انجام می شود دلیل گرانی بادمجان نیز افزایش صادرات است.

کارگر گفت: دلیل گرانی هویج نیز گرما و دشواری حمل آن از مقاصد تولیدی است و باخنک تر شدن هوا این محصول ارزان می شود.

وی افزود: قیمت هندوانه در میدان مرکزی تا ١٠٠٠ الی ١٢٠٠ تومان کاهش یافته چرا که عرضه آن زیاد شده و این محصول  هم اکنون از همدان و نقاط دور شهری نیز وارد بازار می شود.  

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: قاچاق فضای مجازی میوه و سبزی گرانی نرخ ارز واردات ارز موز میوه و تره بار فضای مجازی گرانی میوه و تره بار میوه و سبزی واردات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۷۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۴۲۲ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۴۱ میلیون و ۴۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۲۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۳۸ میلیون تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۵۶ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی بدون تغییر ۲ هزار و ۳۰۱ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟