Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه تحلیلی آمریکایی نوشت، کره شمالی نیاز به ساخت زیردریایی‌های متعدد پیشرفته خواهد داشت اگر می‌خواهد همچنان یک قدرت بازدارنده معتبر هسته‌ای در دریا داشته باشد. ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال اینترست، زیردریایی های مسلح به تسلیحات اتمی، می‌تواند تهدید بعدی کره شمالی علیه امنیت منطقه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، پیونگ یانگ اگر می خواهد همچنان یک قدرت بازدارندگی هسته ای در دریا داشته باشد، باید زیردریایی های پیشرفته موسوم به "سینپو-سی" را توسعه دهد. چنین قدرت بازدارنده ای ارزش زیادی دارد چرا که دشمنان خارجی کره شمالی نمی توانند مطمئن شوند که در حمله نخست قابلیت مقابله به مثل هسته ای کره شمالی را نابود کرده اند. پس جای تعجبی ندارد که کره شمالی به طور مخفیانه در حال توسعه زیردریایی های سینپو سی بر خلاف تعهداتش در خصوص خلع سلاح اتمی است.

این گزارش افزود: در تابستان 2018 میلادی، برخی گزارش ها تایید کردند که کره شمالی ساخت دومین موشک بالستیک زیردریایی را ادامه داده است. یک مقام کره جنوبی به روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت که مقام های اطلاعاتی کره جنوبی فعالیت ها و مواد جدیدی را در اطراف سایت مربوط به ساخت این زیردریایی شناسایی کرده اند.

زیردریایی دو هزار تنی سینپو سی بزرگترین کشتی در نیروی دریایی کره شمالی به شمار می رود. نیروی دریایی کره شمالی حدود 70 فروند زیردریایی در اختیار دارد و از نظر فنی یکی از بزرگترین ناوگان های زیردریایی در جهان را دارد. ولی اکثر زیردریایی های کره شمالی کوچک بوده و قابلیت دریانوردی دورتر از سواحل کره شمالی را ندارد.

وجود زیردریایی جدید در ناوگان دریایی کره شمالی نخستین بار در اکتبر 2017 میلادی فاش شد. بعدا در نوامبر وبگاه 38 نورث تصاویر ماهواره ای مربوط به ساخت زیردریایی جدید کره شمالی را منتشر کرد. اوایل همان سال این زیردریایی چندین بار آزمایش شده است، از جمله یک آزمایش ناموفق در ماه سپتامبر که منجر به مرگ یک نفر شده است. بعدا در سال 2018 یک زیردریایی جدید مجهز به موشک بالستیک را آزمایش کرده است.

گزارش های جدید نیز تایید می کند که کره شمالی به طور مخفیانه علی رغم وعده هایی که برای متوقف کردن برنامه های هسته ای و موشکی در دیدار با ترامپ داده است، به توسعه کلاهک های هسته ای ادامه داده است. به عنوان مثال، اواخر ژوئن 5 مامور اطلاعاتی به ان بی سی گفتند که کره شمالی در حال تسریع تولید اورانیوم غنی شده است. تسلیحات هسته ای و فناوری موشکی یک سرمایه گذاری هنگفت و گران به شمار می رود و رهبر کره شمالی بعید است که بخواهد کل این برنامه را به آمریکا تسلیم کند چرا که ضامن اصلی امنیت کره شمالی در برابر حملات آمریکا است.

زیردریایی جدید کره شمالی جایگزین زیردریایی های فعلی موسوم به "گورائه" یا سینپو بی خواهد شد.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد

به گزارش قدس آنلاین، این اظهارات «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پس از آن بیان شد که آمریکا سرانجام کمک‌هایی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار را عمدتا برای کمک‌های نظامی به این کشور جنگ‌زده اروپایی تصویب کرد.

تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش داد، رئیس‌جمهور اوکراین در کنار «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو که روز دوشنبه در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد کی‌یف شد، بیان کرد: «ارتش روسیه اکنون سعی می‌کند از سرعت انتقال تسلیحاتی که شرکا به خصوص ایالات متحده برای ما می‌فرستند، بهره ببرد. به همین خاطر است که سرعت انتقال مهمات به معنای ثبات خط مقدم می‌باشد.»

او با طرح این ادعا که «ارتش روسیه آماده اقدامات تهاجمی بیشتر می‌شود»، افزود: «اوکراین به گلوله و سامانه‌های دفاع هوایی نیاز دارد. شرکای ما همه اینها را دارند و آنها باید اکنون در اوکراین برای از بین بردن جاه‌طلبی‌های روسیه تلاش کنند.»

دبیرکل ناتو در جریان سفرش به کی‌یف با اشاره به عضویت اوکراین در ناتو گفت: «جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است و بنابراین من سخت تلاش می‌کنم تا اطمینان حاصل شود اوکراین به عضویت این ائتلاف در خواهد آمد. برای این تصمیم ما نیاز داریم که همه متحدان به توافق برسند. ما به اجماع همه و رای ۳۲ عضو ناتو نیاز داریم. ما با هم می‌توانیم حمله روسیه را دفع کنیم. البته من بعید می‌دانم بتوانیم تا ماه ژوئیه (خرداد-تیر) در نشست ناتو به این اجماع برسیم.»

درحالیکه اوکراین با کمبود نیروها و سرعت پایین انتقال تسلیحات دست‌وپنجه نرم می‌کند، روسیه از دستاوردهایی در میدان نبرد خبر می‌دهد.

تلویزیون سی ان ان اخیرا گزارش داد پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» شهری در اوکراین در ماه فوریه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • قدردانی سرلشکر سلامی از عملکرد صداوسیما در قبال عملیات وعده صادق
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی