Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@01:26:56 GMT

هند امسال با 284 میلیون تن محصول کشاورزی رکورد زد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۹۸۰۵۲

هند امسال با 284 میلیون تن محصول کشاورزی رکورد زد

طبق جدیدترین تخمین‌های کشاورزی دهلی، تولیدات کشاورزی هند در سال مالی اخیر (جولای ۲۰۱۷ تا جون ۲۰۱۸) به رکورد تاریخی جدید ۲۸۴.۸۳ میلیون تن رسید.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شین‌هوا، طبق جدیدترین تخمین‌های کشاورزی دولت دهلی، تولیدات کشاورزی هند در سال مالی اخیر (جولای ۲۰۱۷ تا جون ۲۰۱۸) به رکورد تاریخی جدید ۲۸۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۳ میلیون تن رسید.

طبق این داده‌ها، میزان محصولات در این سال ۹.۷۲ میلیون تن از سال قبل بیشتر شده است. افزایش تولیدات کشاورزی در سال گذشته به علت بارش خوب باران‌های موسمی بوده است.

در بین محصولات کشاورزی‌ای که در تولید خود رکورد زده‌اند می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ برنج با ۱۱۲.۹۱ میلیون تن، گندم با ۹۹.۷۰ میلیون تن، حبوبات درشت (نخود و لوبیا) با ۴۶.۹۹ میلیون تن، و حبوبات دانه ریز (لپه و عدس) با ۲۵.۲۳ میلیون تن.

تایمز آو ایندیا گزارش داده است که این چهارمین و آخرین تخمین دولتی‌ای است که منتشر می‌شود.

بررسی تداوم فعالیت‌های کاشت محصولات تابستانی نشان می‌دهد که هرچند ممکن است میزان محصولات سال مالی کنونی (۲۰۱۸-۲۰۱۹) با رکورد سال قبل برابری نکند، اما سال خوبی برای تولید دانه‌های مغذی خواهد بود.

در گزارشات اخیر اعلام شده است که کل سطح زیر کشت امسال تقریبا با مقدار سال قبل برابر است. تا ۲۴ آگوست کل سطح زیر کشت محصولات تابستانی برابر با ۱۰۰ میلیون هکتار بود که تقریبا مشابه ۱۰۰.۸ میلیون هکتار سال گذشته است و فقط ۱.۳ درصد کمتر است.

روزنامه انگلیش دیلی به نقل از یکی از مقامات هند گفته است که سطح ذخایر اکثر منابع و مخازن آبی کشور بسیار خوب است، که این در طول فصل کشاورزی به کشاورزان کمک خواهدد کرد. همچنین بارندگی خوب در بیشتر نقاط کشور به حفظ رطوبت خاک کمک می‌کند تا آماده کشت زمستانی باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  این خوابگاه  فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان است که در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.
این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متره افتتاح شد.
دکتر سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه با مشارکت آقای  پورفخر، از نکوکاران استان سمنان تامین شده است .

رئیس دانشگاه سمنان ادامه برای تکمیل این خوابگاه شامل محوطه سازی، دیوار کشی و پارکینگ و ... چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
دکتر سعدالدین تصریح کرد: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را داراست.
رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این خوابگاه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

همچنین با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  از شش محصول شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد.
این محصولات شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی محصول شرکت دانش بنیان ره نو صنعت کومش، تولید کننده تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابر جاذب پالاسیل (گرید روغن) محصول شرکت دانش بنیان نانو ترکیب سمن دارا، هواساز دو مرحله‌ای محصول شرکت دانش بنیان توسعه فناوری‌های سبزبهساز، گالینگور سنتی محصول مجموعه فناور سورتا و مینی بوس بین شهری نامیک محصول شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه افرا بود.

دیگر خبرها

  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ محصول جدید سایپا در بازار چقدر ارزش دارد؟
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟
  • در نمایندگی اشنایدر چه خدماتی ارائه می‌شود؟ معرفی نمایندگی و لیست خدمات
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند
  • افزایش ۲۵ درصدی تولید توت‌فرنگی در مازندران