Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@19:51:43 GMT

نحوه شناسایی نابغه‌های محاسبات ذهنی ریاضی ایران

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۹۸۲۱۴

نحوه شناسایی نابغه‌های محاسبات ذهنی ریاضی ایران

مسابقه محاسبه ذهنی ریاضی با چرتکه به زبان فارسی با حضور حدود ۲۰۰ نفر از فراگیران سراسر کشور در سالن همایش‌های امام علی(ع) آموزش و پرورش منطقه ۱۰ برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، مرکز پرورش ذهن نخبگان هوشمند در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و نیل به بومی‌سازی آموزش‌های تخصصی و تأثیرگذار و حس جایگاه زبان فاخر فارسی در آموزشهای نوین، اقدام به تهیه و تدوین بسته و شیوه آموزشی محاسبه ذهنی ریاضی با چرتکه به زبان فارسی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این شیوه آموزشی در اغلب کشورهای جهان به عنوان روشی برای توسعه ذهن و ارتقای ضریب هوشی و عملکرد خوب دو نیمکره مغز در فراگیران ۵ تا ۱۳ سال به کار می‌رود و بیش از ۶ سال است در کشور ما نیز توسط مراکزی با الگوی از کشورهایی چون مالزی و ترکیه اجرا می‌شود و با توجه به سن جامعه هدف این طرح و بهترین زمان آموزش‌پذیری در سنین پایه، کاربرد زبان انگلیسی در یادگیری سرعتی اعداد و علائم ریاضی در محاسبه ذهنی و عدم تطابق آن با آموزش ریاضی در مدارس و مراکز آموزشی تناقض نوشتاری و گفتاری اعداد را در دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که در جای خود بسیار قابل تأمل است.

از این رو، مسابقات محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه به زبان فارسی با حضور حدود ۲۰۰ نفر از فراگیران سراسر کشور امروز در سالن همایش‌های امام علی(ع) آموزش و پرورش منطقه ۵ برگزار شد. 

در این زمینه علیرضا جهانی‌نسب مدیرعامل مرکز پرورش ذهن نخبگان هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: امروز جشنواره ملی نخبگان هوشمند و مسابقات محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه به زبان فارسی برگزار می‌شود.

وی افزود: در آموزش محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه در بیشتر کشورهای جهان، به زبان ملی خودشان برگزار می‌شود تا به توسعه ذهن و کارکرد هم‌زمان دو نیمکره مغز و خلاقیت دانش‌آموزان بپردازد.

جهانی‌نسب با بیان اینکه در برخی کشورها این موضوع به صورت برنامه درسی مقطع پایه ارائه می‌شود، اظهار داشت: الگویی از کشورهای مالزی، ترکیه، چین و ژاپن داریم که با توجه به الگوهای وارداتی، تعدادی از فراگیران کشور را گرد هم آوردیم تا با زبان فارسی به این دانش‌آموزان دروس را ارائه دهیم، چرا که به این نتیجه رسیدیم میزان ضریب هوشی در این زمینه در بین کودکان ایرانی بسیار پایین‌تر از کودکان دیگر کشورهاست و دلیل آن هم این است که ما الگوی وارداتی با زبان انگلیسی آوردیم و این کودکان اعداد را به صورت انگلیسی یاد گرفتند و در زمان درس ریاضی در مدارس دچار تناقض شوند که این موضوع فقط به کاهش راندمان این طرح در ذهن‌ها بچه‌ها می‌شود.

وی گفت: به همین دلیل ما ۱۳ جلد کتاب در این منظور نوشتیم، این طرح در ۱۶۲ شهرستان کشور اجرا می‌شود و با حدود ۲۲۰ نفر از ۳۲ استان کشور برگزار می‌شود که فراگیران باید در ۱۰ دقیقه به صد سؤال ریاضی به صورت ذهنی و چرتکه‌ای پاسخ دهند که این سرعت خارق‌العاده برای افراد عادی قابل تصور نیست و سبب می‌شود دو نیمکره بچه‌ها فعال و به صورت ذهنی اعمال ریاضی را حساب کنند.

به گفته وی، تعداد ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان در مسابقه امروز به عنوان فراگیران برتر برای مسابقات خارج از کشور اعزام می‌شوند، البته سعی بر این داریم که کشورهای فارسی‌زبان دنیا را در ایران گرد هم آوریم تا خودمان میزبان مسابقات جهانی به زبان فارسی باشیم. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: سوال از رئیس جمهور حمایت از کالای ایرانی برجام بازی های آسیایی نابغه های ریاضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۸۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگگفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

او در ادامه افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ اظهار کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرائی را آغاز می‌کنند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگ گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضاهای دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • شاعران ۵ کشور برای عملیات وعده صادق شعر سرودند
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • تصاویر دوره آموزش زبان فارسی در ارتش اسرائیل!
  • تصاویر دوره فشرده آموزش زبان فارسی اسرائیل!