Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی امروز جمعه برای بازدید و افتتاح چند طرح توانبخشی وارد استان قزوین شد و در ابتدای ورود به استان از کارخانه سیمان آبیک بازدید کرد.

محسنی بند پی به همراه داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، منوچهر حبیبی معاون  اقتصادی استاندار قزوین، مسعود بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ورارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین، گروسی فرماندار شهرستان البرز و جمعی از مدیران استانی مرکز توانبخشی مراقبتی معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال در شهر صنعتی البرز در شهر الوند را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز با ۱۵۰ میلیون تومان هزینه بخش خصوصی تجهیز و راه اندازی شده است.  

در این مرکز ۳۱ نفر معلول پسر نگهداری می شوند و به ۲۵ نفر یارانه نگهداری تعلق می گیرد.

سرپرست وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از مرکز نگهداری بیماران مزمن اعصاب و روان مهر البرز «مرکز مراقبت توانبخشی بیماران مزمن» بازدید کرد. در این مرکز ۱۰۰ بیمار مرد نگهداری می شوند.

سرپرست وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی در سفر یک روزه به قزوین از خانه کوچک سایه محل نگهداری بیماران ذهنی خفیف در الوند نیز بازدید کرد.

در این مرکز ۱۰ معلول ذهنی خفیف نگهداری می شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهزیستی فرماندار شهرستان معاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کارخانه سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری مرکز تحقیقات آب راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد با انعقاد موافقت‌نامه همکاری بین مؤسسه تحقیقات آب و شرکت تحقیقات پیشرفته، زمینه برای توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌ها در حوزه آب و فاصلاب با بهره‌برداری کارخانه نوآوری مرکز تحقیقات آب فراهم شد.

صادق توسلی زاده، رئیس مرکز راهبری ستاد‌های توسعه اقتصاد دانش بنیان با اشاره به ظرفیت‌های فناورانه مغفول در حوزه آب و پساب عنوان کرد: کشور در حوزه آب و توسعه فناوری‌های این حوزه عقب ماندگی‌های فناورانه بسیاری وجود دارد که ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه فناوری‌های این حوزه تا رسیدن به راهکار‌های عملی مبتنی بر نوآوری، در دستور کار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری است.

توسلی زاده ابراز امیدواری کرد با همکاری بسیار خوبی که بین مرکز تحقیقات آب، شرکت تحقیقات پیشرفته، سازمان پیشران و با حمایت و همراهی معاونت علمی برای ایجاد کارخانه نوآوری در حوزه آب شکل گرفته است، شاهد توسعه فناوری‌ها و برون‌داد راهکار‌های نوآورانه و عملی در زمینه حل مشکلات آب باشیم.

محمدجواد صدری مهر، دستیار معاون علمی رئیس جمهور در توسعه زیرساخت‌های فناوری هم با بیان این‌که موضوع آب یک نیاز جدی کشور است که همکاری و همراهی تمامی بخش‌های اثرگذار را می‌طلبد عنوان کرد: موضوع کارخانه نوآوری، یک حرکت جدی و اثرگذار در توسعه کارفرمایی به شمار می‌رفت که انجام آن یک عزم و اراده جدی می‌طلبید.

سید محمدمهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست در این نشست بیان کرد: یکی از اولویت‌های جدی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری حوزه آبفا است و در این راستا، همکاری‌های خوبی هم با وزارت نیرو صورت گرفته است. اما کارخانه نوآوری آبفا و توسعه ناحیه نوآوری مربوطه، موضوعی بود که برای تحقق آن، مذاکرات متعددی صورت گرفت و همچنین شرکت‌های متعددی آمادگی خود را برای انجام این طرح اعلام کردند. در نهایت و با همکاری وزارت نیرو و مؤسسه تحقیقات آب کشور، توافقاتی صورت گرفت و مقدمات این کار فراهم شد.

وی با بیان این‌که مشارکت، بهسازی و بهره‌برداری کارخانه نوآوری مرکز تحقیقات آب در دستور کار این قرارداد همکاری است ابراز امیدواری کرد این کار توسعه فناوری‌های مختلف و توسعه آب و ابفا را به دنبال داشته باشد.

محمدرضا کاویان‌پور، رئیس موسسه تحقیقات آب کشور با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌های نوآورانه در عرصه مدیریت آب، افزود: ما با پدیده‌های اقلیمی و تغییرات شرایط اقلیمی مواجه است که ضرورت یک ساختار مدیریتی پایدار را ایجاب می‌کند. در افق جدید نیازمند راهکار‌های جدید و نوآورانه هستیم امروزه نیازمند ابزار و ادوات پیشرفته و بهره گیری از فناوری‌های رو به آینده آب هستیم.

وی افزود: امروزه برای استحصال آب سالم، روش‌های جدید و نوآورانه در دستور کار کشور‌های درگیر با کمبود آب قرار گرفته است و همچنین پساب که در گوشه و‌کنار محیط زیست ایجاد شده یک معضل جدی به شمار می‌رود که استفاده از فناوری‌های متعدد در این حوزه را به یک اولویت مهم تبدیل می‌کند.

مدیر موسسه پیشران با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در زمینه توسعه فناوری‌های آب گفت: مؤسسه پیشران در حوزه مدل سازی، تولید محصول و پیاده‌سازی آن اقدامات ارزشمندی انجام داده و تعاملات خوبی با آبفا صورت داده است. تولید آب شیرین صنعتی با تصفیه فاضلاب از پروژه‌های محوری این مجموعه است و مرکز پیشران در یک گستره کشوری به دنبال نوآوری‌ها برای رسیدن به حل مسایل خود است و تا زمانی که بتواند خدمات را به مردم ارائه دهد در کنار فناوران خواهد بود و چتر حمایت و هدایتی خودرا به طور جدی حفظ می‌کند.

منا عزیزی، مدیر شرکت تحقیقات پیشرفته هم با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در حوزه توسعه فناوری‌های آب گفت: این شرکت، در راستای حل دغدغه‌های فناورانه در حوزه آب و پساب فعالیت می‌کند و از همان ابتدای تاسیس فناوری‌های منحصر به خود را توسعه بخشیده است.

وی افزود: تمامی پتنت‍‌های این شرکت ثبت اروپا هستند و آن چه که شرکت تحقیقات پیشرفته را مهجور گذاشته، عدم حمایت از فناوری‌ها و نواوری‌ها در کشور بوده به طوری‌که تاکنون این فناوری‌ها بیش‌تر در خارج از کشور استفاده شدند. امید داریم با توسعه کارخانه نوآوری آب و ایجاد بستری برای توسعه فناوری‌های این حوزه، مسأله آب کشور با راهکار‌های فناورانه به فرصت تبدیل شود.

به گزارش آنا، بر اساس این قرارداد همکاری که بین مرکز تحقیقات آب و شرکت تحقیقات پیشرفته منعقد شد، فرآیند مشارکت، بهسازی بهره‌‏برداری از کارخانه نوآوری مرکز تحقیقات آب در دستور کار قرار گرفت.

در قالب این کارخانه نوآوری، ضمن ارائه خدمات توانمندسازی به شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های مستقر در کارخانه از قبیل خدمات یادگیری، خدمات مشاوره ساعتی، توسعه بازار، مالکیت فکری و... زمیه برای تربیت نیروی انسانی متخصص در قالب برگزاری دوره‌­های تخصصی و کارگاه‌­های آموزشی کوتاه مدت فراهم خواهد شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرشته‌هایی که طعم تلخ اوتیسم را چشیده‌اند + فیلم
  • کارخانه نوآوری مرکز تحقیقات آب راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح زیپ‌لاین و دوچرخه سواری در آوج+ فیلم
  • بازدید از سردخانه و محل نگهداری و توزیع میوه شب عید
  • ساخت بزرگترین مرکز نگهداری سالمندان گلستان در دستور کار دستگاه قضا
  • پیگیری دستگاه قضا برای ساخت بزرگترین مرکز نگهداری سالمندان در گلستان
  • سفر به سرزمین چای و ابریشم و بازدید از عروس شهرهای گیلان
  • افتتاح ۲ کارخانه تولیدی در کرمان
  • ارزآوری دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار‌ی صادرات کلینکر در کارخانه سیمان اردستان
  • ارزآوری دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار‌ی صادرات کلینکر اردستان