Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش«نماینده»، جبار کوچکی نژاد در مورد انتشار اخباری پیرامون تهدید گونه‌های مختلف آبزی در حال انقراض دریاهای کشور توسط ماهیگیران چینی، گفت: هم اکنون باید مشخص شود ماهیگیران چینی با چه وسایلی در دریاهای ایران ماهیگیری می‌کنند و قوانین تعیین شده در حوزه صید ماهی را رعایت می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مواردی که می توانند باعث قانون‌شکنی و بروز تخلف از سوی ماهیگیران چینی شوند، ادامه داد: در شمال کشور چند ماه فرصت برای ماهیگیران وجود دارد تا صد کنند و بعد از اردیبهشت ماه صید ممنوع می‌شود، اگر چینی‌ها این قوانین را رعایت نکنند، قطعا متخلف هستند و مجلس به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هم‌اکنون چینی‌ها می‌توانند در زمینه پرورش ماهی در قفس که یکی از پروژه‌های کشور است با ایران مشارکت کنند که قطعا از آن استقبال خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان نحوه پرورش ماهی در قفس یادآور شد: در این روش قفس‌های بزرگی ساخته شده و ماهی‌های کوچک را در آن می‌ریزند، سپس قفس را وارد دریا می‌کنند تا این ماهی‌ها در این فضا رشد کنند که هم باعث کاهش هزینه‌های پرورش ماهی می‌شود و هم کیفیت ماهی های پرورشی را افزایش می‌دهد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما از طریق مجلس نحوه فعالیت ماهیگیران چینی در ایران را بررسی خواهیم کرد و چنانچه تخلفی صورت گرفته باشد، بدان ورود پیدا خواهیم کرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: کوچکی نژاد نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا

سینوپک در راستای رقابت چین با هند که به تقویت روابط انرژی و اتصالات زیرساخت با سریلانکا چشم دوخته است، مطالعات امکان‌سنجی برای ساخت یک یا ۲ پالایشگاه در سریلانکا را در ژوئن تکمیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، «شرکت نفت و شیمیایی چین» (سینوپک) که بزرگترین پالایشگر نفت در جهان است، به برنامه‌هایش برای ساخت نخستین پالایشگاه خود در خارج از چین، سرعت بخشیده است.

چین و هند هر دو در حال رقابت برای تقویت حضور انرژی خود در سریلانکا برای تحویل سوخت به این کشور هستند که تنها یک پالایشگاه با ظرفیت پالایش روزانه حدود ۳۸ هزار بشکه نفت دارد و آن هم در دهه ۱۹۶۰ توسط ایران ساخته شده است.

منابع ارشد صنعت، هفته جاری به رویترز گفتند: سینوپک اکنون به تکمیل مطالعات امکان سنجی خود در مورد ساخت یک پالایشگاه به ظرفیت ۱۶۰ هزار بشکه در روز یا دو تاسیسات به ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز در بندر هامبانتوتا که توسط چین اداره می‌شود، نزدیک است. به گفته این منابع، این پروژه در سریلانکا، اولویت اصلی سینوپک است.

کانچانا ویجسکرا، وزیر نیرو و انرژی سریلانکا، در اواخر سال ۲۰۲۳ اعلام کرد دولت سریلانکا، قراردادی را با سینوپک تائید کرده است تا این غول چینی وارد ساخت یک پالایشگاه جدید نفت و مرکز پردازش محصولات مرتبط در هامبانتوتا شود.

مقامات سینوپک طی ماه گذشته، درباره پالایشگاه جدید پیشنهادی بحث و اشاره کردند که این غول چینی، تصمیم گرفته است ظرفیت پالایشگاه را نسبت به پیشنهاد و سرمایه‌گذاری اولیه، دو برابر کند. وزیر انرژی سریلانکا گفت: این شرکت چینی قصد دارد قراردادهای این پروژه را امضا کرده و کار را تا ژوئن سال ۲۰۲۴ آغاز کند. سینوپک درباره مسائل مربوط به تامین آب و برق و اختصاص زمین برای پالایشگاه جدید، با مقامات مربوطه گفتگو کرده است.

پروژه پالایشگاه در سریلانکا از سوی بزرگترین پالایشگر جهان، اقدامی در جهت تضمین بازارهای بیشتر در خارج از چین است. یکی دیگر از اولویت‌های اصلی سینوپک، توسعه برنامه ریزی شده پالایشگاه ینبع با یک مجتمع پتروشیمی در عربستان سعودی است که در آنجا شرکای سرمایه گذاری مشترک سینوپک شامل آرامکو و سابک، در حال بررسی ایده اضافه کردن یک مجتمع پتروشیمی جدید هستند که با پالایشگاه موجود، ادغام می‌شود.

اگر پروژه سینوپک در سریلانکا به سرانجام برسد، اولین پالایشگاه با مالکیت کامل این غول انرژی چینی در خارج از چین خواهد بود.

سینوپک در سال گذشته، توافقنامه‌ای را با هیئت سرمایه گذاری سریلانکا، برای راه اندازی و اداره جایگاه‌های توزیع سوخت در سریلانکا امضا کرد. این غول چینی ۱۰۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است که شامل واردات، ذخیره سازی و فروش سوخت می‌شود.

سینوپک و چین با هند رقابت خواهند کرد که به تقویت روابط انرژی و پیوندهای زیرساختی خود با سریلانکا چشم دوخته است.

وزیر انرژی سریلانکا در فوریه سال ۲۰۲۴، با مدیران شرکت دولتی «ایندین اویل» درباره پیشنهاد دولت هند برای یک خط لوله محصولات نفتی که ناگاپاتینام در هند را به پایگاه ذخایر ترینکوماله در ساحل شرقی سریلانکا و کولومبو متصل می‌کند، مذاکره کردند.

این مقام سریلانکایی خاطرنشان کرد: مطالعات فنی، تحلیل‌های بازار تقاضا، تحلیل‌های مالی و مدل‌های تجاری برای تصمیم‌گیری درباره مکانیزم خط لوله محصول احتمالی، انجام خواهد شد.

 یک مقام هندی آگاه به رویترز گفت: هند و سریلانکا پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات داشته‌اند و به دنبال انعقاد هرچه سریع‌تر قرارداد یا توافق رسمی در خصوص خط لوله احتمالی هستند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، هند همچنین در ساخت نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر از جمله «پروژه خورشیدی کوه زمینی سامپور» مشارکت دارد که یک پارک خورشیدی برنامه ریزی شده بوده و با جوینت ونچر بین شرکت NTPC هند و سریلانکا توسعه یافته است. این پروژه تا مرحله درخواست پیشنهاد پیش رفته است و پس از ارزیابی این درخواست، مذاکرات برای قرارداد خرید نیرو برای فاز اول ۵۰ مگاواتی از پارک خورشیدی ۱۲۰ مگاواتی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کتاب‌هایی که می توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب ها نمی دانید
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • همکاری دلفین‌ها با ماهیگیران + فیلم
  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • فرآیند پرورش میلیون‌ها کبوتر گوشتی توسط چینی‌ها (فیلم)
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند