Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:21:10 GMT

برگزاری علنی دادگاه مفسدان اقتصادی مطالبه مردم بود

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۰۳۵۲

برگزاری علنی دادگاه مفسدان اقتصادی مطالبه مردم بود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه نهمین روز از شهریورماه۹۷، به میزبانی مصلای امام خمینی(ره) سمنان، ضمن بیان اینکه برگزاری علنی دادگاه مفسدان اقتصادی مطالبه و دستاورد مهمی درراه مبارزه با فساد است، بیان کرد: مشکلات زیادی بر سر راه مردم است اما بعضاً اخبار مقابله و مبارزه با مفسدان اقتصادی امید را در بین مردم زنده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید از قوه قضائیه به دلیل برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی تقدیر کرد چرا که این امر رسالتی انقلابی و دستاوردی مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

برخورد قاطع با مفسدان

امام‌جمعه سمنان برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی را خواستار شد و گفت: باید دست نااهلان از اموال مردم و همچنین بیت‌المال حکومت اسلامی کوتاه شود.

آیت‌الله شاهچراغی به‌ضرورت تبیین شعار سال، حمایت از کالای ایرانی نیز تأکید کرد و بیان داشت: افزایش توانمندی و تولیدات داخلی یکی از راه‌های حمایت کالای ایرانی است اما باید در نظر داشت که برای این منظور همه مردم و آحاد جامعه باید دست‌به‌دست هم دهند.

وی بابیان اینکه ارتقای تولیدات داخلی، عزم جهادی، ایجاد نشاط در جامعه و اقتصاد مقاومتی موجب شکست توطئه‌های آمریکا و هم‌پیمانانش می‌شود، افزود: از دولتمردان می‌خواهیم تا در راستای تحقق شعار سال و همچنین ارتقای وضعیت اقتصاد عمومی جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند.

ترویج وحدت بین مردم و مسئولان

عضو خبرگان رهبری گفت: امروز با اتحاد بیشتر بیت مسئولان و مردم می‌توانیم شاهد گشایش‌های اقتصادی در کشور باشیم که به ارتقای سطح رفاه مردم منجر خواهد شد.

آیت‌الله شاهچراغی بابیان اینکه مردم با مشکلات عدیده اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، تأکید کرد: ما از دولت انتظار داریم که در راستای رفع مشکلات مردم عزم قوی‌تر و گام‌های عملی‌تری را بردارد.

وی با تقدیر از نمایندگان مردم در مجلس و دولت در طرح دغدغه‌های مردمی و پاسخ ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس، گفت: طرح سؤال از رئیس‌جمهور در فضایی آرام و در حالی برگزار شد که نمایندگان دغدغه‌های مردم را بیان کردند اما انتظار از دولت بیشتر است تا درزمینهٔ رفاه اجتماعی گام‌های اساسی‌تری بردارد.

ضرورت تکریم بازنشستگان

امام‌جمعه سمنان در ادامه ضمن گرامی داشت غدیر خم، تأکید کرد: این ایام فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ غدیر و ولایتمداری به‌خصوص در بین جوانان با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان است.

آیت‌الله شاهچراغی به مناسبت هفته خانواده و تکریم بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: تکریم بازنشستگان یک رسالت دولتی و همگانی است که فرهنگ قدردانی و احترام به پیشکسوت را در جامعه اشاعه می‌دهد.

وی در پایان خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به معیشت و مشکلات بازنشستگان کشوری اشاره کرد و گفت: بازنشستگان با مشکلات عدیده اقتصادی روبرو هستند و انتظار داریم تا دولت در راستای رفع این مشکلات گام‌های اساسی بردارد.

کد خبر 4390022

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز عید سعید قربان شهرکرد استانداری سمنان احتکار سانحه تصادف عید غدیر خم خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی آنچنان که ادعا می‌کرد توانست عمل کند؟ و حالا که مشکلات اقتصادی در کشور به عنوان یک امر واقع وجود دارد باید بررسی کرد که وظیفه مجلس بعد برای رفع مشکلات موجود چیست؟

مهرداد لاهوتی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «مجلس یک وظیفه قانون‌گذاری دارد و یک وظیفه نظارتی. مجلس یازدهم اولویت‌های اقتصادی و مشخصا رفع مشکلات اقتصادی را در قانون‌گذاری‌اش قرار نداد و طرح‌ها و لوایحی را بررسی کرد که خیلی از آنها ضرورتی نداشت. در واقع مجلس یازدهم در اولویت‌بندی مسائل مهم کشور ضعیف عمل کرد و حالا مجلس دوازدهم باید در حوزه اولویت‌بندی مسائل به بهترین شکل عمل کند. در حوزه نظارتی هم مجلس کنونی نتوانست از اختیارات خود به بهترین شکل استفاده کند».

او ادامه داد: «تمرکز مجلس آینده باید بر موضوع اقتصاد و اصلاح‌ ساختارهای اقتصادی باشد. اکنون مشکلاتی در کشور وجود دارد که اگر به آنها توجه نشود، از حالت چالش به ابرچالش تبدیل می‌شوند مثلا موضوع ناترازی‌هایی که در بانک‌ها داریم یکی از آنهاست و اگر به این موضوع توجه نکنیم تبدیل به بحران می‌شود».

این منتخب مجلس دوازهم همچنین بیان کرد: «واقعیت این است که باید ناترازی‌های بانک‌ها حل شود. ما در حوزه انرژی هم ناترازی‌های زیادی داریم. افزایش قیمت بنزین راهکار رفع ناترازی نیست بلکه باید خودروهای فرسوده را با خودروهای جدید جایگزین کنیم، باید سوخت مدیریت شود و... در صندوق‌های بازنشستگی هم ناترازی هست. در مجموع من تصور می‌کنم مهم‌ترین اولویت مجلس آینده باید رفع ناترازی‌ها باشد».

لاهوتی در پایان گفت: «نکته آخر هم این است که مجلس آینده باید فکری به حال موضوع فرونشست هم بکند زیرا ما دومین کشوری هستیم که دچار بحران فرونشست هستیم به این دلیل بخش زیادی از منابع زیرزمینی آب را استفاده کرده‌ایم».

دیگر خبرها

  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در استان کرمانشاه
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • بیداری فرهیختگان در غرب