Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:26:34 GMT

مجلس دنبال استیضاح ریاست جمهوری نیست

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۰۵۰۸

مجلس دنبال استیضاح ریاست جمهوری نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین هاشمی تختی، در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت شهرداری بندرعباس ضمن تبریک عید غدیر، دهه ولادت و هفته دولت اظهار داشت: همدلی‌ها و وحدت، می‌تواند تاثیرات شگرفی بر روی توسعه محلات، شهرها و کشور داشته باشد که با تدبیر و مسئولیت پذیری مدیران ارشد استان و نمایندگان مجلس شاهد تحقق این رویه در هرمزگان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: همه در استان باید قدر این فضا و فرصت پیش آمده را بدانیم و با استفاده از آن شرایط بهتری را برای زندگی و رفاه مردم رقم بزنیم.

نماینده شهرستان‌های بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره طرح سئوال از رئیس جمهور و سرانجام آن، افزود: می‌توان از این اتفاق به عنوان اتفاقی میمون یاد کرد چرا که هم نمایندگان فرصت ابراز منطقی سئوالات خود در فضایی آرام را پیدا کردند، و هم اینکه ریاست جمهوری با متانت و احترام کامل به سئوالات طرح شده پاسخ دادند.

هاشمی‌تختی با بیان اینکه برخی‌ها این ذهنیت را القا می‌کردند که یک جناح و یا یک طیف خاص در پی اذیت کردن و خرده‌گیری از رئیس جمهور و دولت است، افزود: هم ترکیب سئوال کنندگان و هم وضعیت آرا به پاسخ‌ها نشان داد که طرح سئوال از رئیس جمهور از بطن جامعه و براساس دغدغه‌های مردمی برآمده بود.

وی گفت: به اعتقاد من حاصل جمع وقایع روزها و هفته‌های اخیر در باب طرح سئوال از ریاست جمهوری، هم مورد رضایت مردم و هم مورد رضایت ریاست جمهوری قرار گرفته است که امید می‌رود در ادامه، دولت بتوانند ایرادات و اشکالات موجود و مدنظر نمایندگان را اصلاح کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس به دنبال استیضاح رئیس جمهور نیستند، تصریح کرد: ما همواره بر بیان نقد منصفانه و سازنده تاکید کرده‌ و می‌کنیم و انتظار این است که دستگاه‌های نظارتی مامن دستگاه‌های اجرایی باشند و نباید به دنبال مچ‌گیری و بهانه تراشی در مسیر توسعه و تصمیم‌گیری‌ها باشیم.

هاشمی‌تختی با بیان اینکه هنر ما باید این باشد که برای ایجاد تفاهم باید از حق خود بگذریم یادآور شد: اگر به دنبال ایراد گیری باشیم همواره می‌تواند دایره را بر دستگاه‌های اجرایی تنگ کرد که این امر نادرست و غیرسازنده است.

کد خبر 4390098

منبع: مهر

کلیدواژه: استیضاح رئیس جمهور اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز عید سعید قربان شهرکرد استانداری سمنان احتکار عید غدیر خم سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌ دولت سیزدهم درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که در تهران ۱۶ کرسی خالی مانده است که کرسی های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح ها و لوایح بگذارند. آنها می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی در گفتگو با ایسنا، افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره های قبل دولت ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کارهای اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899689

دیگر خبرها

  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید