Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب نماز جمعه کربلا گفت: جوانان امروز در معرض خطر فرهنگی قرار دارند که برخی از جزئیات این خطر واقعا نگران کننده است. آنان باید با بهره گیری از نیروی جوانی خود رفتار متناسبی از خود بروز دهند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو سید احمد صافی، خطیب نماز جمعه کربلا در خطبه‌های نماز جمعه امروز که در جوار بارگاه مطهر امام حسین (ع) ایراد شد، عنوان داشت: جوانان امروز در معرض خطر فرهنگی قرار دارند که برخی از جزئیات این خطر واقعا نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان باید با بهره گیری از نیروی جوانی خود رفتار متناسبی از خود بروز دهند.

وی با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های کشور هستند، گفت: متأسفانه جوان عراقی علی رغم همه انتظاراتی که از او می‌رود، از عقل و خرد خود به خوبی استفاده نمی‌کند و در پی کار‌های بیهوده است.


خطیب نماز جمعه کربلا ادامه داد: آموزش و فرهنگ جزء موضوعات حائز اهمیتی است که باید پیرامون آن اندیشید. باید در خصوص حداقل‌هایی که به انسان این امکان را می‌دهد که خود را در مقابل خطرات مصون سازد، تامل کرد، اما متأسفانه امروز ما دچار تنزل فرهنگی شده ایم. منظور از این تنزل فرهنگی، سطح پایین فرهنگ و تمدن جامعه است. البته این خوانشی شخصی نیست بلکه ماحصل نگاهی است
که به بسیاری از منابع خود از جمله در زمینه آموزش می‌اندازیم.

صافی افزود: علل بسیاری وجود دارد که منجر به این تنزل فرهنگی و آموزشی در عراق شده است. عراق کشوری نیست که با تمدن و فرهنگ بیگانه باشد، بلکه این کشور دارای تمدنی دیرینه است. هدف از بیان این موارد این است که همگان متوجه مسئولیت خود در حفاظت از فرهنگ هر چند به شکل حداقلی باشند، اما متأسفانه گویا چنین است که باید برخی از مسائل است در خانه جهل باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه علم و جهل در تضاد با یکدیگرند، تصریح کرد: علم، وجود جهل را نمی‌پذیرد و جهل وجود علم را رد می‌کند. اگر شما با شخص جاهل و نادانی وارد یک مناقشه کلامی شوید، او بر شما چیره خواهد شد. در این صورت میان دو طرف خصومت به وجود می‌آید و هر دو شبیه به یکدیگر می‌شوند.

نماینده مرجعیت ادامه داد: در پاره‌ای از مواقع شما با فرد جاهلی روبرو می‌شوید که دوست دار دانش و آگاهی است که در چنین حالتی گفتگو در مسیر مثبتی قرار می‌گیرد.

صافی با بیان این موضوع که نیرنگ و حیله در بازار جهل و نادانی رایج است، افزود: هرقدر که آگاهی افزایش یابد، وجود نیرنگ در جامعه کمرنگ‌تر می‌شود، حیله‌گران تضعیف و از تعداد آنان کم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خواستگاه جهل ناآگاهی و عدم برخورداری از فرهنگ غنی است، گفت: نیاز امروز جامعه ما به صحبت درباره چنین مسائلی، بیش از نیاز به آب و غذا است.

خطیب نماز جمعه کربلا اذعان کرد: متأسفانه برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما توانایی کتابت صحیح نام خود را ندارند، یا نوشته‌های آنان مملو از اشتباهات املایی و لغوی است. این بدان دلیل است که او خود را از خطر‌ها مصون نداشته است. جوانان ما امید جامعه ما هستند، اما در نهایت تأسف می‌بینیم که آنان زمان خود را صرف شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایی می‌کنند که سودی برایشان ندارد و موجب خمودی و رخوت آنان می‌شود.

صافی با خطاب قرار دادن جوانان گفت: تعمداً خود را در دام کسالت و رخوت قرار ندهید. کشور، خانواده و جامعه نیازمند جوانی و نیروی شما است. خداوند شب را برای آرامش و روز را برای فعالیت قرار داده است. این زمان است که فرد را از بین می‌برد حال آن که کشور، جامعه و خانواده از جوان این انتظار را دارد که تمام تلاش و نیروی خود را به کار گیرد و فرد فرهیخته‌ای باشد. جوانان باید با کسب آگاهی و معلومات، عقل‌های خود را بارور سازند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امام جمعه کربلا مرجعیت عراق تهاجم فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان ملل نسبت به خطر حمله رژیم صهیونیستی به رفح

سازمان ملل هشدار داد هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح می‌تواند باعث کشتار غیرنظامیان شود و جان صدها هزار نفر از ساکنان نوار غزه را به خطر بیندازد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل امروز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت، این حمله رژیم صهیونیستی ضربه محکمی به تمام تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه خواهد بود که عمدتاً از نوار غزه مدیریت می‌شود.

به نقل از خبرگزاری یمنی «سبا»، این مقام سازمان ملل افزود عملیات انتقال کمک‌ها شامل کلینیک‌های پزشکی و مراکز توزیع غذا از جمله مراکز مراقبت از کودکانی است که از سوء تغذیه رنج می‌برند.

رژیم صهیونیستی اعلام کرده حمله زمینی به شهر رفح فلسطین را عملیاتی می‌کند؛ جایی که حدود یک میلیون آواره در آن پناه گرفته و در پناهگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت جمع شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان ملل نسبت به خطر حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی