Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت خرم آباد گفت: مجلس در رأس امور است و همه مسئولان باید در مقابل مردم پاسخگو باشند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک،حجت‌الاسلام سید لطف اله حیات الغیب ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته در خرم آباد با اشاره به سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) در روز شنبه 10شهریورماه گفت: امام هفتم شیعیان می‌فرمایند: فقه کلید بصیرت است انسان تا دین را نفهمد کلیدهای بصیرت را پیدا نمی کند کسی که با فهم و معرفت بیشتر خدا را عبادت کند ثوابش بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این که فهم دین سبب کمال عبادت، تحصیل درجات بلند و مراتب بزرگ در دین و دنیاست، گفت: اگر دین را دقیق و درست فهمیدیم می توانیم بر اساس آن به مقامات عالیه برسیم.

 

خطیب موقت جمعه خرم آباد به دوشنبه 12شهریورماه سالروز شهادت شهیدعلی دلواری اشاره کرد و گفت: شهید دلواری با شجاعت در مقابل مکر و حیله استعمار انگلیس ایستاد به همین دلیل این روز به نام مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است.

 

حیات الغیب با تأکید بر نص صریح قرآن در رابطه با تعاون گفت: در قرآن آمده است که در تقوا و کار خیر به یکدیگر کمک و تعاون کنید اگر همکاری و تعاون نباشد هیچ کس نمی‌تواند زندگی خود را پیش ببرد.

 

وی با اشاره به 15شهریورماه روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهارداشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند: هیچ امری محبوب ‌تر از ازدواج نیست لذا باید با الگوگیری از زندگی امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) شرایط ازدواج آسان برای جوانان را فراهم کنیم.

 

امام جمعه موقت خرم آباد سوال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور را تجلی مردم‌سالاری دینی دانست و تصریح کرد: همان طور که امام راحل عظیم الشأن فرمودند: مجلس در رأس امور است و همه مسئولان باید در مقابل مردم پاسخگو باشند.

 

حیات الغیب با بیان این که نمایندگان مجلس در این موضوع مجلس رأی جناحی ندادند، خاطرنشان کرد: در این موضوع رأیی که مردم خواستند داده شد و بر ضرورت تغییر اساسی و تلاش بیش تر در دولت تأکید شد که نشان دهنده وحدت بین مسئولان کشور بود.

 

وی با تأکید بر این که اقدامات قوه قضائیه در مقابله با اخلالگران اقتصادی سبب اعتماد مردم می‌شود، گفت: دستگاه قضا بایستی با محتکران برخورد جدی کند همان طور که رهبرمعظم انقلاب هم فرمودند که بایستی کارعملی و تبلیغاتی انجام بشود و چهره قوه قضائیه زیر سوال نرود.

 

 امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان این که آمریکا دشمن درجه یک ایران است، اظهار داشت: برخی‌ها فتنه مذاکره را مطرح می‌کنند که خوشبختانه با رهبری بی‌نظیر امام خامنه‌ای این بار هم از این فتنه سربلند بیرون خواهیم آمد.

 

مقاومت سوریه، آمریکا را وادار به عقب نشینی می کند

حجت الاسلام سید "علی حسینی" امام جمعه بروجرد در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد گفت: آمریکا تهدید کرده بود که به سوریه حمله خواهد کرد اما تنها چیزی که می تواند آمریکا را وادار به عقب نشینی کند، مقاومت سوریه است.

 

وی اضافه کرد: آمریکا و دیگر همدستانش فقط زبان زور را می فهمند و باید در برابر آنها ایستاد و مقاومت کرد تا به عقب بروند.

 

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: حمله انصار اله به فرودگاه دوحه نشانه قدرت نظامی است.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور افزود: در این هفته رئیس جمهور در مجلس حاضر شد و نمایندگان سوالاتی از رئیس جمهور پرسیدند و رئیس جمهور هم به سوالات پاسخ داد اما عدم ارائه آمار صحیح به رئیس جمهور نگران کننده بود و ضروری است تا مسئولان آمار واقعی را ارائه دهند.

 

به گفته وی با توجه به مشکلات موجود در کشور نیاز است تا رئیس جمهور انسان هایی شایسته و مومن را در کابینه قرار دهد تا این افراد بتوانند با برنامه ریزی و ارائه راهکارها در صدد رفع مشکلات اقدام نمایند البته استیضاح 2 وزیر دولت نشانه تغییر در کابینه است.

 

خطیب جمعه بروجرد تصریح کرد: در مسکن مهر بروجرد مشکلاتی وجود دارد که مسئولان مربوطه باید برای رفع آنها اقدام کنند و از بار مشکلات در این منطقه ای که جمعیت زیادی زندگی می کنند کاسته شود.

 

وی با انتقاد از وضعیت حجاب در بروجرد بیان کرد: وضعیت حجاب در بروجرد مناسب نیست و باید به این وضعیت رسیدگی شود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معین الدین سعیدی، نماینده مجلس، درباره علت به نتیجه نرسیدن لایحه حجاب به «انتخاب» گفت: ما در صحن مجلس درباره لایحه‌ی عفاف و حجاب دیگر بحثی نکردیم چون مشمول اصل 85 قانون اساسی شد و به کمیسیون مشترک ارجاع شد؛ دیگر در صحن مطرح نشد. قرار گذاشتند که چند نماینده از آن کمیسیون در صحن درباره موارد قانونی بحث کنند. الان هم در خود صحن و در خود جلسات رسمی مجلس، مطلقا بحثی درباره حجاب نشده و اخیراً تعداد 160 نفر از نمایندگان از طرح نور و اقدامات نیروی انتظامی حمایت کردند. با این وجود بحثی درباره طرح انجام نشده است. من بارها و بارها گفته‌ام که اولویت‌های مردم در موارد دیگری است که باید در مجلس و دستگاه‌های اجرایی برای آن‌ها فعال باشیم. با این وجود عده‌ای فکر می‌کنند حجاب اولویت جامعه است.

بنابر گزارش انتخاب، وی در ادامه در رابطه با برخورد کمیسیون اصل 85 با لایحه‌ی حجاب بیان کرد: ما تجربیات تلخی از ارجاع طرح‌ها به اصل 85 داشتیم. قانون جوانی جمعیت و صیانت از فضای مجازی بخشی از آن‌ها بوده است. این موضوعات بسیار کلی هستند و باید روی آن‌ها چکش کاری شود. به جای آنکه وقت مجلس برای آن‌ها صرف شود به کمیسیون ‌می‌روند. مهم‌ترین موضوعاتی که حساسیت جامعه را به دنبال دارد و مردم باید در جریان آن قرار بگیرند به اصل 85 ارجاع می‌شوند و در آنجا دیگر امکان پیشنهاد و نقد وجود ندارد. این موارد دیگر به صورت شفاف در اصل 85 مطرح نمی‌شوند و برخی از نمایندگان بر این مبنا در کمیسیون مشترک و پشت درهای بسته طرح را بررسی می‌کنند. قانون جوانی جمعیت که ایرادات جدی دارد هم در این کمیسیون تصویب شد.

او افزود: کنار هم گذاشتن عفاف و حجاب هم الزاماً درست نیست. معنای حجاب، الزاماً عفاف نیست؛ هیچ اشکالی بر عفت برخی افراد نمی‌توان گرفت. جالب است که در مناسبت‌های ملی، از همین افراد بی حجاب در صدا و سیما رونمایی می‌شود اما بعد از انتخابات، چنین مسأله‌ای فراموش می‌شود. در خصوص عموم مردم، سیره باید سیره‌ی حاج قاسم سلیمانی باشد که چه نگاهی بر جذب حداکثری داشتند. دفتر مقام معظم رهبری نیز تذکری نسبت به نوع برخورد با حجاب دادند. اختلاس چای دبش و باغ شمال تهران که بدون اطلاع امام جمعه به نام ایشان‌زده شد بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

سعیدی درباره ادعا کیهان مبنی بر عدم نیاز برای قانون حجاب گفت: ما یک سری اصول درباره پوشش داریم؛ اگر صرفاً بحث قانون باشد، ما همین الان قانون منع استفاده از ماهواره را داریم، اما این قانون قابلیت اجرا دارد؟ قانون باید قابلیت اجرایی داشته باشد. حجاب بی تردید یک ضرورت شرعی و سیاسی است اما موارد متعددی داریم که ضروریت بیشتری دارند. بحث ربا در بانکداری خیلی مسأله‌ی مهم‌تری است. شبهات جدی مذهبی در این مورد وجود دارد. بحث معیشت و کوچک شدن سفره‌ی مردم و پرواز گوشت و مرغ از سفره‌ی مردم موضوع مهم‌تری است. بحث زباله گردی و معلولین و مسکن و کودکان کار اهمیت هزاربرابری دارند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902097

دیگر خبرها

  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • تجلی حقوق بشر آمریکایی در برخورد وحشیانه با دانشجویان معترض
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مشکلات کارخانه
  • کارگران نساجی بروجرد در انتظار حل مسائل کارخانه
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم