Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@21:25:27 GMT

دانشگاهی که در حد یک مدرسه هم نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۳۷۲۴

دانشگاهی که در حد یک مدرسه هم نیست

دانشکده جوانرود، یکی از دانشکده های اقماری دانشگاه رازی کرمانشاه است که به عقیده دانشجویان این دانشکده، امکانات این مرکز آموزشی در حد یک مدرسه هم نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه آنا، نمایندگان شهرستان جوانرود اصرار داشتند که این شهرستان یکی از دانشکده‌های دانشگاه رازی را در خود جای دهد و به همین دلیل پیشنهاد تأسیس این دانشکده را در سال ۱۳۸۷ ابتدا به مسئولان دانشگاه رازی و سپس در سفر استانی به هیأت دولت ارائه دادند و با پیگیری‌های مکرر آنها، سرانجام در سال ۱۳۹۰ موافقت اصولی با راه اندازی دانشکده مدیریت و حسابداری جوانرود صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشکده در مهرماه ۱۳۹۱ در رشته کارشناسی حسابداری دانشجو پذیرش کرد و در آبان ماه ۱۳۹۱ موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد این دانشکده صادر شد اما راه‌اندازی این دانشکده خالی از اشکال نبود و دانشجویان این دانشکده به شدت از شرایط دانشکده جوانرود ناراضی هستند.

یکی از این دانشجویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: به دلیل مشکلاتی که این دانشکده داشت، تا چند سال تنها دانشجوی پسر پذیرش می‌کرد. مشکل ما این بود که وقتی نتیجه کنکور سراسری، اعلام شد، در کارنامه قبولی نام دانشگاه رازی ذکرشده بود و هیچ اسمی از دانشکده جوانرود ذکر نشده بود، اما وقتی به کرمانشاه مراجعه کردیم، آدرس دانشکده جوانرود را به ما دادند و این شروع مشکلات دانشجویانی بود که نه راه پس داشتند و نه راه پیش. درواقع در برزخی گرفتارشده بودند که راهی برای خروج از آن نداشتند.

این دانشجو در ادامه افزود: بسیاری از مردم محلی از اینکه دانشکده در جوانرود قرار دارد راضی نیستند و حتی گاهی شاهد برخورد مردم با دانشجویان بر سر مسائل مختلف بوده‌ایم. مردم بیشتر به خاطر تیپ و ظاهر دانشجویان از آنها شاکی هستند و دوست ندارند آنها در شهر تردد کنند.

وی با گلایه از اینکه این دانشکده هیچ شباهتی به دانشگاه ندارد و حتی مردم نمی‌دانستند که این دانشکده در این شهر وجود دارد در ادامه اضافه کرد:‌ مسئله‌ای که در این میان وجود دارد، این است که دانشکده جوانرود دو ساختمان مجزا دارد که یک ساختمان مربوط به کلاس‌ها و دیگری، ساختمان اداری را تشکیل می‌دهد. حیاط این دانشکده بسیار کوچک است و هر بار نیز که به مسئولان دانشگاه به خاطر این مسئله اعتراض می‌کنیم می‌گویند قرار است دانشگاه جوانرود با دانشگاه پیام نور جابه‌جا شود و این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

این دانشجو در خصوص شرایط دانشگاه جوانرود، ادامه داد: دانشکده ما قبلاً موزه بود و مسئولان دانشگاه ساختمان دانشکده را از شهرداری اجاره کرده‌اند. فضای دانشگاه آن‌قدر کوچک است که روز اول که برخی از دانشجویان به اینجا آمدند، گمان می‌کردند ساختمان‌ها مربوط به بخش اداری است.

این دانشجو با اشاره به وضعیت نامناسب آشپزخانه این دانشکده ادامه داد: آشپزخانه در داخل خود ساختمان قرار دارد و چون کارمندان جایی برای استراحت ندارند، در زمان بیکاری یا در داخل نمازخانه می‌خوابند و یا اینکه در محوطه دانشگاه استراحت می‌کنند و همین مسئله سبب می‌شود، شأن دانشگاه حفظ نشود.

وی با اشاره به اینکه تخلفاتی نیز در دانشگاه رخ می‌دهد، ادامه داد: برخی از تخلفات در سلف دانشگاه به وقوع می‌پیوندد. برخی از دانشجویان معترض‌اند که کارمندان سلف کارت دانشجویی دانشجویان را دریافت می‌کنند و به بهانه آنکه به آنها غذای مجانی می‌دهند، سهیمه غذای آنها را با قیمت ۸ تا ۹ هزار تومان می فروشند..

این فعال دانشجویی، به حیاط کوچک ساختمان اشاره کرد و ادامه داد: محیط دانشکده آن‌قدر کوچک است که فضایی برای نشستن ندارد. حدود ۱۵ صندلی در فضای حیاط تعبیه‌شده است؛ این در حالی است که ۳۶۰ دانشجو در این دانشکده درس می‌خوانند.

این دانشجوی معترض وضعیت کتابخانه دانشکده را اسفبار عنوان کرد و ادامه داد: کتابخانه دانشکده بدون استفاده مانده است و بیشتر حالت دکوری دارد. حتی یک دستگاه برای کپی در دانشکده وجود ندارد و مجبوریم برای گرفتن چند صفحه کپی به خارج دانشکده برویم و به همین خاطر از برخی از کلاس‌ها جا می‌مانیم.

وی به وضعیت سیستم سرمایشی و گرمایشی دانشکده اشاره کرد و آن را افتضاح خواند و ادامه داد: کولرهای آبی دانشکده سروصدای زیادی دارد و به همین دلیل اساتید و دانشجویان ترجیح می‌دهند عطای این کولرها را به لقایش ببخشند. در زمستان‌ها نیز کلاس‌ها به‌شدت سرد است وقتی هم دانشجویان به این موضوع اعتراض می‌کنند می‌گویند از قصد کلاس‌ها را سرد نگه می‌داریم تا خوابتان بپرد.

این دانشجو با گلایه از اینکه سایت درستی در دانشگاه نداریم و برای ۳۶۰ دانشجو تنها ۱۵ سیستم در دانشگاه وجود دارد، ادامه داد: سایت دانشگاه به اتاق کوچکی خلاصه‌شده است که فقط جای میز و صندلی است و اگر فردی روی صندلی‌هانشسته باشد، جای حرکت کردن نداریم. بسیاری از اساتید ترجیح می‌دهند برایکلاس‌هایی که به سایت و سیستم نیاز است، دانشجویان را به دانشگاه پیام نور ببرند و این برای دانشکده اصلاً خوب نیست.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان, دانشجویان شماری از دانشگاه‌های آمریکا از جمله «کلمبیا» , ”مینه سوتا“, ”برکلی“ در ایالت کالیفرنیا و دانشگاه نیویورک، بار دیگر در حمایت از مردم غزه، تجمع و تظاهرات کردند.

دانشجویان معترض، برقراری آتش بس دائمی در غزه، توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی، توقف کمک‌های نظامی آمریکا و قطع روابط دانشگاه‌ها با این رژیم را خواستار شدند. -- 


در پی این تجمع، پلیس ایالت کالیفرنیا به دانشجویان حامی فلسطین حمله کرد.

ساکنان نیویورک هم در اعتراض به حمله پلیس آمریکا به دانشجویان حامی فلسطین و بازداشت بیش از ۱۰۰ نفر از آنها تظاهرات کردند و با سر دادن شعارهایی، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد