Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسته مالی اروپا اثبات کننده جدیت اروپا برای حفظ برجام نیست، گفت: برخی شرکت‌هایی که اروپا از آنان اعلام حمایت کرده، پیش از این دفاتر خود در ایران را بسته‌اند و نیستند تا حمایتی دریافت کنند. 

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره بسته 18میلیون یورویی اروپا برای حمایت از توسعه اجتماعی و اقتصادی ایران، اظهار کرد: حمایت از شرکت‌هایی که با ایران کار می‌کنند، فقط یکی از تعهداتی است که اروپایی‌ها دادند و این رقم 18 میلیون یورویی هم که اعلام شده، یک گام از همین گام‌هاست که باید از سوی اتحادیه اروپا برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: چنین پرداخت‌هایی از سوی اروپایی‌ها زیر سؤال است؛ زیرا برخی شرکت‌هایی که اروپا از آنان اعلام حمایت کرده، پیش از این دفاتر خود در ایران را بسته و قطع همکاری کرده‌اند و دیگر در ایران نیستند که بخواهند حمایتی دریافت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه این یک اقدام جزئی در قبال هشت تعهد برای حفظ برجام است، گفت: به نظرم این بسته‌ها اثبات کننده جدیت اروپا برای حفظ برجام نیست.

نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه البته ما به چنین اقداماتی هم به اندازه خودش مثبت نگاه می‌کنیم، تصریح کرد: درست است که رفتار اروپایی‌ها آمریکا را عصبانی می‌کند، چرا که آنان انتظار دارند اروپا هم عملکرد ضد ایرانی داشته باشد و اروپا این کار را نکرده است؛ بنابراین هر گام اروپا برای حفظ برجام به‌طور طبیعی آمریکا را عصبانی می‌کند، ولی این گام به معنای جدیت اروپا برای حفظ برجام و اینکه قادر است به تعهداتش عمل کند نیست.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه درباره بسته مالی حمایتی اروپا گفت: ظریف هم به این مسئله اذعان داشت که این اقدام‌های اروپا را به معنای عزم و اراده اروپا برای انجام تعهداتش نمی‌دانیم و منتظر تصمیم‌های عملی و جدی‌تری از سوی اتحادیه اروپا هستیم.

به گزارش آنا، کمیسیون اروپا اول شهریور اعلام کرد که ارائه اولین بسته حمایتی خود را برای حمایت از توسعه اجتماعی و اقتصادی ایران به ارزش ۱۸ میلیون یورو، شامل هشت میلیون یورو برای کمک به بخش خصوصی تصویب کرده است.

بنابر اعلام سایت کمیسیون اروپا این بسته اولین بخش از بسته حمایتی ۵۰ میلیون یورویی اروپا در حمایت از ایران است که به عنوان بخشی از همکاری‌های دو طرف پس از توافق برجام صورت می‌گیرد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت: پس از احیای رابطه اتحادیه اروپا-ایران در نتیجه توافق هسته‏ ای، همکاری‎ها در بسیاری از بخش‌‏ها توسعه یافته است. ما به دوام این (رابطه) متعهد هستیم و این بسته جدید روابط اقتصادی در حوزه‎هایی که منافع مستقیم شهروندانمان را تامین می‎کند، توسعه می‌بخشد.

نِوِن میمیکا، کمیسر توسعه و همکاری‎های بین‌‎المللی اتحادیه اروپا نیز گفت: با این اقدامات، اتحادیه اروپا حمایت خود را از مردم ایران و توسعه پایدار و صلح‌آمیز آن‌ها نشان می‌دهد. این بسته مشوقی است برای مشارکت جدی‎تر همه بخش‎های (اقتصاد) ایران به‎ ویژه بخش خصوصی.

کمیسیون اتحادیه اروپا در بخشی از این کمک ۱۸ میلیون یورویی، هشت میلیون یورو برای حمایت فنی در زمینه چالش‌های زیست محیطی و دو میلیون یورو برای حمایت از کاهش آسیب مواد مخدر اختصاص داده است.

بنابر اعلام کمیسیون اروپا، حمایت از بخش خصوصی شامل بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ، توسعه زنجیره‎های ارزشی منتخب و حمایت فنی از سازمان توسعه تجارت ایران می‌شود.

این پروژه حمایتی از سوی مرکز تجارت بین‎الملل، آژانس‎های مرتبط با کشور‌های اتحادیه اروپا و دیگر نهاد‌ها و سازمان‌هایی که در همکاری نزدیک با همتایان ایرانی هستند، اجرا می‎شود.

انتهای پیام/4034

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب بر این باور است که تحولات جهانی چند سال گذشته به سود جمهوری اسلامی ایران بوده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، سعید لیلاز طی گفتگویی با یورونیوز تاکید با بیان اینکه در سه سال گذشته همه تحولات بین‌المللی، کم یا زیاد، به سود جمهوری اسلامی بوده، تصریح می کند، از جمله بحران غزه که باعث شده توجه غرب همان قدر که از اوکراین منحرف شده، از روابط ایران و چین هم منحرف شود به سمت حل و فصل بحران غزه. بویژه که غربی‌ها در این فاصله متوجه شدند که قسمت کوچکی از بحران میان فلسطین و اسرائیل، تحت تاثیر ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با اشاره به اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بیشتر اثر سیاسی و سمبلیک دارد و بر زندگی مردم و اقتصاد ایران تاثیر عمیقی نخواهد داشت، می گوید: او درباره تاثیر تحریم‌ها بر روابط ایران و اروپا گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا نقار و شکاف بین ایران و این اتحادیه را بیشتر خواهد کرد. اتحادیه اروپا در گذشته میانجی بین ایران و آمریکا بود، ولی الان کشورهای عربی این نقش را بر عهده دارند.

منبع:  مشرق

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین