Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:08:26 GMT

نشست نقدوبررسی آثار شاعر جوان تاجیک برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۴۹۴۸

نشست نقدوبررسی آثار شاعر جوان تاجیک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نقد و بررسی آثار فردوس اعظم شاعر جوان تاجیکستانی روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

درخت تنومند ادب پارسی، امروز در سراسر ایرانشهر سایه گسترده است و شعر امروز کشورهای ایران، افغانستان و تاجیکستان نیز شاخساران سایه‌گستر آن هستند. امروز از کشورهای فارسی‌زبان، سرایندگانی برخاسته‌اند که کوله‌باری از دانش و تجربه‌ی نسل‌های پیش را بر دوش دارند و نگاه‌شان به راه پرفراز و نشیبی است که تا آینده‌ای درخشان‌تر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیوندهای بیشتر، هم‌نشینی و هم‌اندیشی سرایندگان پارسی‌گو، همراه با دگرگونی‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی چند دهه‌ اخیر، زمینه‌ رشد بهتر و بیشتر این سخنوران نواندیش را فراهم آورده است. فردوس اعظم، شاعر جوان تاجیکستان یکی از این سرایندگان است. تاکنون از فردوس اعظم سه دفتر شعر با نام «ابرهای آبی»، «یک بغل غزل» و «آیین آیینه» منتشر شده است.

برنامه نقد و بررسی آثار این شاعر روز سه‌شنبه در قالب نشست هفتگی شهر کتاب با حضور ناصر فیض، ابراهیم خدایار و مریم مقدم برگزار می‌شود.

این برنامه روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور از ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

کد خبر 4390316 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات فارسی شعر مرکز فرهنگی شهر کتاب ناصر فیض مردم علیه احتکار ادبیات کتاب و کتابخوانی ترجمه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صنایع فرهنگی مد و لباس ادبیات کودک و نوجوان گردشگری انقلاب اسلامی ایران بازار نشر ادبیات جهان عید غدیر خم مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ در این مراسم پژوهشگران و دانشجویان آثار این شاعر و نویسنده ایرانی را مورد بررسی قرار دادند.
مخاطبان و علاقمندان می‌توانند پند و اندرز‌های این شاعر را در گلستان، بوستان، غزلیات، قصاید و رباعیات که در کلیات سعدی گردآوری شده است مطالعه کند.
در تقویم رسمی کشورمان به همت مرکز سعدی‌شناسی ایران، روز اول اردیبهشت روز آغاز نگارش کتاب گلستان روز سعدی نامیده شده است و همه ساله در یادبود سعدی مراسم مختلفی در شهر‌ها و کشور‌های مختلف برگزار می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • نشست «ارمغان سعدی» برگزار شد
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • (عکس) دیوید کامرون دست به سینه مقابل دختران جوان تاجیک
  • استاندار اردبیل از شاعر و پژوهشگر نمینی تجلیل کرد
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد