Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:09:33 GMT

سخنی با شورای مدیریت و جامعه مدرسین حوزه مقدسه علمیه قم

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۵۴۲۷

سخنی با شورای مدیریت و جامعه مدرسین حوزه مقدسه علمیه قم

تهران- ایرنا- نکته‌ای که یادآوری آن ضروری است، جلب توجه حضرات بزرگوار شورای مدیریت حوزه علمیة قم و نیز جامعه محترم مدرسین قم است.

محمدجواد حجتی کرمانی در یادداشتی در روزنامه اطلاعات، نوشت: نکته‌ای که یادآوری آن ضروری است، جلب توجه حضرات بزرگوار شورای مدیریت حوزه علمیة قم و نیز جامعه محترم مدرسین قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سؤال من از این برادران مکرم که با پاره‌ای شان همدرس و هم مباحثه بوده‌ام اینست که چگونه می‌توان پذیرفت مدرسه مبارکه فیضیه که نماد روشن و متعالی علم و فقه و مبارزه و کانون اصلی تربیت علمای دین و خطبای مسلمین است، این‌چنین باشد که بیایند در خطیرترین مراحل تاریخ کشور که ایران و اسلام و انقلاب و روحانیت از سوی بزرگترین قدرت مستکبر و طاغی جهان مورد هجوم همه‌جانبه سیاسی و اقتصادی و نظامی است و در حالی‌که کشور در حساس‌ترین شرایط اقتصادی و اخلاقی 40 ساله گذشته قرار دارد و بیشترین نیاز را به وحدت و همدلی و همکاری عام مردم و حکومت و دولت و قوای سه‌گانه و سایر نهادهای مؤثر و دست‌اندرکار اداره کشور دارد، کسانی مجهول‌الهویه (که تنها سخنگوی آنان شناخته شده و بیشترین نقش را در آبرو دادن به بی‌آبروئیِ برخی از آنان داشته است) بتوانند عاصمة فقه و فضیلت را در اختیار بگیرند و از محل و مکان مقدسی که نخستین فریاد کوبندة ضد رژیم ستمشاهی توسط مرد تاریخ‌ساز عصر ما، امام خمینی رضوان‌الله‌علیه، از آنجا بلند شده و سرانجام با سرنگونی آن رژیم و تأسیس نخستین حکومت اسلامی پس از قرنها انتظار مسلمانان و شیعیان جهان، سرنوشت تاریخ جهان به کلی عوض شده کسانی در نازل‌ترین درجه از شئون اجتماعی و تنها با داشتن نماد روحانیت ـ‌ عمامه ـ گردهم‌آیند و با ادبیاتی کوچه بازاری و لُمپنی و پوپولیستی و حرکاتی چندش‌آور و شعارها و تابلو نوشته‌هایی خلاف اخلاق و مصلحت، این مکان مقدس را آلوده سازند و کسی جلودارشان نباشد و بالاخره هم معلوم نباشد که آیا مقامی، نهادی، مسئولی، متولّی‌ای پیدا می‌شود که اینان را به سزای اعمالشان برساند؟!

ـ‌ سؤال من از مسئولان بزرگوار حوزه مقدسه علمیه قم که باید چشم و چراغ دنیای اسلام و تشیع باشد، اینست که اولاً چرا و چگونه می‌شود چنین ناروائی‌هایی در قلمرو اداره و مسئولیت شما برادران بزرگوار پدید آید و شما دست روی دست گذاشته باشید و ثانیاً در قبال حرکات زشت این عدّه که بنام حوزه و روحانیت انجام شده، حضرات بزرگوار چه عکس‌العملی داشته‌اید و برای تعقیب کسانی که آبروی حوزه مقدسه علمیه و عاصمه فقه و تشیع و انقلاب اسلامی را برده‌اند چه کار کرده‌اید؟...

علاوه بر انتظار پاسخ استاد مصباح به پیشنهاد حقیر، در انتظار پاسخ صریح و سریع شما برادران بزرگوار و مسئولان رسمی حوزه مبارکه علمیه قم نیز هستم.

والسلام‌ علیکم و رحمة‌الله و برکاته

*منبع: روزنامه اطلاعات،1397،6،10
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حوزه علميه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۵۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان

ایسنا/خوزستان اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان خوزستان از تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری شهرستان دزپارت خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این باره به ایسنا، گفت: وجود رودخانه، سد و محصولات و فراورده‌های کشاورزی، لبنی و دامی از جمله ظرفیت‌هایی است که برای گردشگری در آن منطقه وجود دارد.

محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به این‌که دزپارت یکی از ورودی‌های استان محسوب می‌شود، بیان کرد: با هدف تقویت گردشگری و بهسازی فضاها و محوطه‌های گردشگری شهرستان، چندین طرح در حوزه روستایی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران محلی در حوزه گردشگری صنایع‌دستی تعریف کرده‌ایم.

او با تاکید بر استمرار کار در حوزه آموزش افزود: اگرچه در سال گذشته بیش از ۵۰ دوره آموزشی با رویکرد تقویت جامعه روستایی و گردشگری در روستاهای سطح استان برگزار شد که بخش قابل توجهی از آن‌ها در حوزه شهرستان دزپارت بود، اما این موضوع باید تداوم داشته باشد که به صورت جدی آن رادنبال خواهیم کرد.

ارسطوزاده بیان کرد: برای این‌که جامعه محلی و روستایی برای در دست گرفتن مدیریت و تدبیر گردشگری در ابعاد محلی آماده شود، مستلزم این است که مدیران شهرستانی و ترجیحا بخشداران و دهیاران و نیز شوراهای روستاها در حوزه گردشگری وارد عمل شوند.

او با اشاره به این‌که بعد از آموزش جامعه محلی، روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند باید در این زمینه ورود کنند افزود: برای این که اختیار و تدبیر مدیریت امور گردشگری به دهیاران و شوراها واگذار شود، سازوکاری با اداره‌کل امور روستایی تدوین شده است. ضمن این‌که بخش زیرساخت‌ها نیز از راه طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای دولت پیش می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان