Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-خراسان در ستون مشاوره خود نوشت: 31 ساله ام و سه سال است که با دختردایی ام در عقدیم. به دلیل وضع اقتصادی، توانایی خرید جهیزیه و برگزاری مراسم عروسی را ندارم و به شدت افسرده شده ام. گاهی فکر طلاق به سرم می زند. دیپلمه ام، کار آزاد دارم با وضع اقتصادی ضعیف و فرهنگی بالا.

مشاور در پاسخ به او نوشت:

ازدواج و تشکیل خانواده یک مسئله چند وجهی و بدون شک وجه اقتصادی یکی از وجوه بسیار مهم و انکارناپذیر آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع ازدواج را می توان نوعی قرارداد اجتماعی در نظر گرفت که دو فرد درباره مسائل مختلفی با یکدیگر توافق می کنند و به آن توافقات متعهد می شوند. هر چند بخش زیادی از مفاد این قرارداد توسط جامعه و فرهنگ مشخص می شود اما افراد همچنان می توانند بخشی از این توافق را به خواست و شیوه خود پیش ببرند. درباره وجوه اقتصادی تصمیم خود با دختر مورد علاقه تان بحث و آن را بررسی کنید.

شاید ایده آل هایتان باید تغییر کند
در یک گفت و گو سعی کنید تا حد ممکن برنامه ریزی انجام دهید. مشکلات شما دقیقا چیست؟ آیا توانایی برگزاری مراسم عروسی را ندارید؟ آیا نمی توانید جهیزیه و وسایل منزل را تهیه کنید؟ آیا قادر به تهیه مسکن و پرداخت اجاره بها پس از ازدواج هستید؟
مشخص کردن دقیق وسعت مشکلات مالی تان برای دست یابی به راه حل بسیار مهم است. باید مشخص شود آیا این پیش فرض های شما درباره شروع زندگی مشترک است که مانع ازدواج تان شده یا این که مشکل واقعی و مربوط به شرایط زندگی است. به عبارت دیگر آیا شما یا نامزدتان این گونه می اندیشید که بدون داشتن یک مراسم با ویژگی های به خصوصی امکان شروع زندگی وجود ندارد یا مشکل شما تهیه مکانی برای آغاز زندگی است.
در صورتی که مشکل پیش فرض های شما یا همسرتان درباره ازدواج و نحوه آغاز کردن آن است، می توانید با توافقی مجدد با یکدیگر اهداف جدیدی را تعریف کنید و دست از ایده آل های خود بردارید تا بتوانید زندگی مشترکتان را آغاز کنید. در واقع چالش های زندگی مشترک شما پیش از آغاز آن شروع شده اند. این فرصت مناسبی است تا ببینید چقدر با همکاری یکدیگر می توانید راه برون رفت از آن را بیابید.

احساسات خود را مدیریت کنید
هر چند تجربه احساسات ناخوشایند در شرایط تا اندازه ای اجتناب ناپذیر است اما به خود یادآور شوید لجام گسیختگی احساسات یا تسلیم آن ها شدن هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. در واقع تاب آوری، ظرفیتی انسانی برای مقاومت در برابر استرس های محیطی است.
شما می توانید با کنترل احساسات ناخوشایند و تمرکز بر راه حل های موجود مثل حذف مراسم عروسی یا برگزاری یک مراسم ساده تر، تهیه لوازم ضروری برای شروع و افزایش تدریجی دیگر وسایل پاسخ انعطاف پذیرانه تری به مشکل پیش آمده بدهید. ایفای یک نقش منفعلانه در موقعیت پیش آمده بیش از پیش شما را دستخوش احساسات ناخوشایند می سازد. اکنون لازم است شما و همسرتان بیش از پیش یکدیگر را حمایت و همراهی کنید. حفظ روابط نزدیک و صمیمانه با دوستان و نیز یافتن معنایی جدید در موقعیت پیش آمده می تواند کمک بیشتری به شما کند.

با خودتان روراست باشید
زندگی مشترک به خصوص در دنیای مدرن چالش های متعددی را پیش روی افراد قرار می دهد. در صورتی که در تصمیم خود به قدر کافی راسخ نباشید، ممکن است مشکلات شما را از پای درآورد. در نظر داشته باشید که حرکت کردن در راستای هر تصمیم و هر مسیری در زندگی چالش ها و هزینه های خود را خواهد داشت.
شما می توانید با توجه به ارزش های شخصی تان و نیز با وزن کردن دستاوردها و منافع مادی و غیرمادی هر چیز، در مقابل هزینه های آن تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید آن مسیر را دنبال کنید یا خیر. ازدواج نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای این که تصمیم منطقی تر با در نظر گرفتن تمام جوانب بگیرید، حتی می توانید از یک روان شناس یا زوج درمان گر کمک بگیرید.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم است. او با آیت الله شهید مصطفی خمینی ازدواج کرده و عروس ارشد حضرت امام خمینی (س) است.

به گزارش جماران، خانم معصومه حائری در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند، ایشان در ابتدا علاقه‌ای به ازدواج نداشتند، اما با توجه به شرایط آن دوران به توصیه پدرشان و بعد از ملاقات حاج آقا مصطفی به ازدواج با ایشان رضایت می‌دهند، و بعد از گذشت یک سال به عقد ایشان در می‌آیند. 

حاصل ازدواجشان ۴ فرزند بود، دو تن از فرزندانشان در کودکی از دنیا رفته اند، و یک پسر به نام حسین و یک دختر به نام مریم دارند. ایشان در دوران تبعید حضرت امام (س) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشتند، و همسر گرامیشان را همراهی می‌کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نگاهی به خانواده شهید سید مصطفی خمینی اولین مصاحبه با همسر سید مصطفی خمینی/ مدرن و امروزی بود و سر حجاب بر من سخت نمی‌گرفت

دیگر خبرها

  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • (ویدئو) درخشش خیره کننده مهدی قایدی در امارات؛ بی‌توجهی آقای فوتبالیست به مهریه میلیاردی
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • سکوت ستاره معصومی همسر سابق مهدی قایدی شکست، اما ماجرا پیچیده‌تر شد!