Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاربران فضای مجازی از چند روز گذشته و پس از انتشار اخباری کذب توسط برخی از رسانه‌ها با هدف برهم زدن اتحاد مردم ایران و عراق به این موضوع واکنش نشان دادند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امید ملائی؛ روز یکشنبه، ۴ شهریور روزنامه «شهروند»، وابسته به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در گزارشی به شدت مغرضانه، یکجانبه و خلاف همه‌ اصول روزنامه‌نگاری از زبان یک مسئول صنفی مدعی شد که «توریست‌های مرد عراقی با هدف بهره‌گیری جنسی از زنان ایرانی به شهر مقدس مشهد می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

بلافاصله بعد از انتشار این گزارش، روزنامه «شرق»، که سابقه بازی کردن در پازل جنگ روانی دشمن و شبهه‌افکنی و ایجاد فتنه رسانه‌ای دارد و البته مدیر مسئول آن اخیرا به خاطر زدن انگ بی‌عفتی به بانوان یک محله شهر مشهد تحت پیگرد قضایی قرار گرفت، همین خبر را بی‌درنگ در اکانت رسمی توئیتر خود منتشر کرد.

 

این ادعا نه تنها تشویش اذهان عمومی را به دنبال داشت؛ بلکه فرصتی به رسانه‌های معاند داد تا با بزرگنمایی آمار ارائه شده در راستای تخریب روابط ایران و عراق در نزدیکی ماه محرم و مراسم پیاده‌روی اربعین تلاش کنند. پیش‌بینی بقیه ماجرا زیاد سخت نیست: کل پیاده نظام رسانه‌ای - تبلیغاتی مورد نظر در حرکتی هماهنگ شروع به دست به دست کردن این گزارش، با دادن شاخ و برگ و پیچ و تاب‌های بسیار کردند.

 

کار به جایی رسید که تعداد معدودی از کاربران با استناد به این توئیت روزنامه شرق، از قول رئیس ‌اتحادیه هتلداران خراسان رضوی «وامصیبتا سر دادند» و نوشتند که «۶ هزار خانه مسافر در مشهد به توریست‌های عراقی خدمات جنسی ارائه می‌کنند!».

تکذیب خبر دروغ روزنامه شرق

به دنبال انتشار شایعات گوناگون پیرو موضوع مطرح شده در رابطه با زائران عراقی شهرهای مذهبی، محمد قانعی، رئیس ‌اتحادیه هتلداران استان خراسان رضوی با یکی از خبرگزاری‌ها مصاحبه کرد و در رابطه با شایعه وجود ۶۰۰۰ خانه مسافر در مشهد که به زائران عراقی خدمات جنسی ارائه می‌دهد، توضیح داد: نه من کاملا تکذیب می‌کنم؛ چراکه منظور تعداد خانه‌هایی بوده است که در مشهد بدون مجوز خدمات اقامتی ارائه می‌دهند. براساس آماری میراث فرهنگی که در نوروز منتشر شد، ۷۳۰۰ خانه در مشهد خدمات اقامتی ارائه کرده‌اند و از این تعداد تنها ۶۰۰ مورد مجوز دارند خدمات اقامتی ارائه کنند و پذیرای مهمانان با شناسنامه و مدارک معتبر باشند؛ منظور من این بوده است. اگر غیر از این برداشت شده می‌خواهم که اصلاح شود.

چرا اینبار وحدت عراق و ایران را نشانه گرفته اند؟!

تشکیل حشدالشعبی(بسیج مردمی) در کشور عراق، شکست داعش و گروه‌های تروریستی در این کشور با کمک مستشاران نظامی ایران و راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی  و میزبانی مثال‌زدنی مردم عراق از زوار به خصوص زوار ایرانی همه از عواملی هستند که در چند سال اخیر موجب به وجود آمدن وحدتی چشمگیر میان مردم ایران و عراق شده‌اند؛ به طوری که در خانه هر عراقی می‌توان یک تصویر از رهبر انقلاب، امام خمینی یا سردار قاسم سلیمانی مشاهده کرد.

 

رابطه گرمی که بین مردم ایران و عراق به وجود آمده، خوشایند آمریکا و دولت‌های غربی نیست و با تغییرات به وجود آمده در پارلمان عراق جریان‌های غربگرا در ایران و عراق امیدوار شده‌اند تا بتوانند با برهم زدن روابط ایجاد شده میان دو کشور و اُلفت میان دو ملت، زمینه را برای تامین منافع کشورهای غربی فراهم کنند.

 

عملیات روانی و فضاسازی رسانه‌ای یکی از اصلی‌ترین حربه‌های جریان غرب‌گرا برای ایجاد تخاصم بین دو ملت ایران و عراق است، حربه‌ای که در ماه‌های اخیر به کرّات شاهد آن بوده‌ایم و آنچه در این میان جالب توجه است حمایت تمام قد برخی روزنامه‌های داخلی از این حربه و کمک آن‌ها به ایجاد این تخاصم و تکمیل پازل عملیات روانی غرب است.

 

با این حال کاربران فضای مجازی نیز از روزهای گذشته به انتشار این اخبار واکنش نشان دادند و نوشتند؛

یکی از کاربران فضای مجازی با انتقاد از سکوت مسئولین در پی این اخبار نوشت: دروغ پراکنی برخی از رسانه ها در خصوص استفاده جنسی زائران عراقی در مشهد از زنان ایرانی باعث حرمت شکنی شده است، چرا مسئولین بابت این توهین سکوت کردند. #مثل_شرق_دروغ_میگی

صابر عبداللهی هم با اشاره به وحدت مردم عراق و ایران نوشت: دوستان اربعینی بدانید مانور شیعه در این سال ها آنقدر موثر بوده که دشمنان زبون شیعه را به دست و پا زدن انداخته تا با اختلاف افکنی بین شیعیان ایران و عراق بخواهند در خیال باطل خود به این انسجام شیعی خدشه وارد کنند . غافل از اینکه «والله خیرالماکرین» ! #مثل_شرق_دروغ_میگی

مهدیه فراهانی هم با انتشار مطلبی در این موضوع نوشت: انتشار اخبار کذب و دروغ آب بر آسیاب دشمن ریختن است حواسمان باشد چه می گوییم و چکار میکنیم #مثل_شرق_دروغ_میگی

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی هم با انتشار کلام امیرالمومنین(ع) نوشت: امیرالمؤمنین علی(ع) می فرمایند: «راستی، امانتداری است و دروغ، خیانت است.» روزنامه #شرق وهمراهانش به واسطه دروغ پردازی خائن به ملت ومملکت هستند. #مثل_شرق_دروغ_میگی

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی هم نوشت: شرق هم رفته زیر سلطه غرب! ابوبکر الشرقی داعش وطنی #مثل_شرق_دروغ_میگی

میلاد میرکمالی هم با انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد نوشت: رسانه بي حيا ميتونه يك مملكتو بي حيثيت كنه آقايون وزارت ارشاد با ميدون دادن به اين قبيل دروغپردازان چيو ميخوان ثابت كنن؟ به چه قيمتي حاضريد سكوت كنيد و انگ بي ناموسي به ايران و ايراني بزنن؟ #مثل_شرق_دروغ_میگی #شهروند_جنسی #جنسي_آنلاين

مسئولان دستگاه‌های امنیتی و همچنین شورای عالی امنیت ملی چرا نسبت به انتشار چنین شایعاتی توسط روزنامه‌های داخلی بی‌تفاوت عمل می‌کنند؛ در حالی که به خوبی می‌دانند چنین شایعاتی مستقیما قدرت منطقه‌ای کشور را نشانه گرفته‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روزنامه شرق اختلاف افکنی مشهد عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۶۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان بازیکن سپاهان علیه پرسپولیس + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، تیم سپاهان این دو روز دیگر(چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت) از هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته به مصاف پرسپولیس می‌رود.

امید نورافکن هافبک سپاهان که بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت بلند مدت خود چند هفته‌ای است به ترکیب طلایی‌پوشان اضافه شده با انتشار تصویر عجیبی در فضای مجازی منتشر کرده است.

نورافکن که از هر فرصتی برای کری‌خوانی برای پرسپولیسی‌ها استفاده می‌کند این بار تصویری از یک پلنگ که یک تمساح را شکار کرده در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرده و بالای این تصویر از ایموجی پلنگ و اسم سپاهان استفاده کرده است.

بعید به نظر می‌رسد که انتشار این تصویر در اینستاگرام ستاره جنجالی سپاهان آن هم در آستانه بازی با پرسپولیس بی‌منظور بوده باشد و قطعا نورافکن با انتشار این تصویر به نوعی قبل از الکلاسیکوی فوتبال ایران برای پرسپولیس خط و نشان کشیده است.

کد خبر 848202 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • کیومرث صابری؛ چگونه «گل‌آقا» و بعد «گل‌آقای ملت ایران» شد؟/ "بنویسید خاتمی، بخوانید ناطق"؛ ناراستی که راست تلقی شد!
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • خط و نشان بازیکن سپاهان علیه پرسپولیس + عکس
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند