Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک بانوی کارآفرین سراوانی توانسته با فروش محصولات تولیدی خود در فضای مجازی و بهره گیری مناسب از شبکه های اجتماعی منبعی برای کسب درآمد و راهی برای اشتغالزایی ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، مشاغل خانگی راهکاری برای کمک به اقتصاد خانواده و توسعه اشتغال خرد به ویژه برای جمعیت وسیعی از زنان است که مهارت کافی در انجام برخی از کارها را دارند اما به دلیل بازار نامناسب اشتغال نمی توانند جذب بازارکار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ورود در این زمینه علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده، عاملی در جهت محقق شدن اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغالزایی به شمار می رود که با سرمایه اندک می توان در این عرصه ورود پیدا کرد و گام های موثری برداشت.
در کشور ما زنان بیش از مردان در رونق مشاغل خانگی نقش داشته‌اند؛ به ویژه در مشاغلی که با هنر سنتی ایرانی و صنایع دستی نظیر قالی‌بافی، چرم دوزی، سوزن دوزی و غیره پیوند خورده است.
کمک به کاهش نرخ بیکاری، افزایش تولید، نیاز به سرمایه های اندک و زود بازده بودن از مزایای مشاغل و کسب و کارهای خانگی است که همه موارد با وضعیت فعلی اقتصاد کشور ما همخوانی دارد.
 


در همین راستا یک بانوی سراوانی با ورود به عرصه چرم دوزی و ساخت کیف های زنانه دستی، جاکلیدی و غیره توانسته علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده از فضای موجود در شبکه های اجتماعی برای تبلیغ و فروش محصولاتش بهره ببرد و مشکل بازاریابی و فروش محصولات تولیدی خود را از این طریق حل کند.
خدیجه صالحی یکی از فارق التحصیلان دانشگاهی در مقطع کارشناسی رشته زبان عربی است که با دیدن چند کلیپ آموزشی در فضای مجازی توانست با ذوق و هنری که در ذات وی نهفته بود، پا به عرصه اشتغال زایی بگذارد.
این بانوی کارآفرین سراوانی که اقدام به دوخت کیف های پول، جا کلیدی و کیف مهمانی با طرح های سنتی بلوچی کرده است در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در ابتدا برای سرگرمی وارد این رشته هنری شدم و در فکر ایجاد شغل برای خود نبودم اما با گذشت زمان از این فرصت برای اشتغالزایی استفاده کردم و توانستم از این طریق منبعی برای کسب درآمد ایجاد کنم.
وی با بیان اینکه از مشاغل خانگی حمایتی صورت نمی گیرد، گفت: انتظار بنده به عنوان یک جوان این است که مسئولین توجه و اهتمام ویژه ای به جوانان و این گونه کسب و کارها داشته باشند تا با این حمایت ها شاهد شکوفایی اقتصاد مقاومتی باشیم.
 
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانم کار چرم دوزی را اصولی انجام دهم نیازمند یک دوره آموزشی هستم که در این راستا از مسئولان خواستار برگزاری دوره آموزشی چرم دوزی در این شهرستان هستم زیرا جوانان زیادی علاقمند به فراگیری این هنر هستند.
صالحی در ادامه با اشاره به فروش محصولاتش در شبکه های اجتماعی گفت: مشکل تبلیغ و بازاریابی فروش محصولات را می توان با بهره گیری مناسب از فضای مجازی موجود و شبکه های اجتماعی برطرف کرد و از این طریق اقدام به فروش محصولات تولید شده خانگی کرد؛ اگر چه برای بازاریابی و کسب درآمد دائمی بهتر است مسئولان بازار فروشی برای محصولات کارآفرینان در نظر گیرند.
وی نوسانات موجود در قیمت کالاهای مورد نیاز را یکی از مشکلات کارآفرینان برشمرد و تصریح کرد: برخی از اقلام دارای قیمت بالا هستند و مشکلاتی را در این زمینه برای کارآفرینان فراهم کرده اند، در این راستا انتظار ی رود مسئولان به مشاغل خانگی توجه بیشتری داشته باشند تا افرادی که فرصت ایجاد شغل دارند ولی هزینه مالی ندارند، زمینه اشتغال برای آنها فراهم شود.
 
بانوی کارآفرین سراوانی در پایان خاطر نشان کرد: برای توسعه کار خود، درخواست وام داده ام اما تا کنون به نتیجه ای نرسیده ام.
به گزارش عصرهامون یکی از زیرمجموعه های مهم حوزه کارآفرینی، توجه به مشاغل خانگی و کار آفرینی‌های خانگی است که بیشتر افراد فعال درآن را زنان خانه دارتشکیل می دهند. حذف بسیاری از هزینه های سنگین نظیر خرید یا اجاره بهای فضای کار، هزینه ایاب و ذهاب، هزینه های جاری مشاغل خارج از خانه و مواردی از این دست سبب می‌شود تا مشاغل خانگی در صورت توجه و حمایت، به زودی به ثمر و بازدهی برسند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی خدایاری گفت: ۱۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان تسهیلات  سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح مشاغل خانگی با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شد.

وی اضافه کرد: سهم شهرستان مراغه در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شد.

 رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراغه گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شد.

 خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق میراث فرهنگی، جهادکشاورزی، صمت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شد.

وی گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر اشتغال پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم