Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@13:36:54 GMT

جشن «ازدواج آسان» 13 زوج در یاسوج و سرفاریاب برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۶۵۵۹

جشن «ازدواج آسان» 13 زوج در یاسوج و سرفاریاب برگزار شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان روز گذشته، 9 شهریورماه که خود خطبه برگزاری جشن ازدواج آسان ۹ زوج در یاسوج را قرائت کرد با ابراز خرسندی از این سنت حسنه و اینکه در هیاهوی چشم وهمچشمی دخترانی مؤمن حاضر به برگزاری ازدواج آسان شدند، گفت: به دامادها توصیه می‌کنم حتی بخشی از مهریه را پرداخت کنند تا شیرینی زندگی را بیشتر درک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کسانی که برای ازدواج آسان پیش قدم شدند بدانند این اولین گام برای آغاز زندگی خوب، شیرین و معنوی است.
گفتنی است، قرار است به همت دفتر نمایندگی استان قدس رضوی تا پایان سال این آمار به 50 زوج برسد. همچنین از سوی این نهاد به هر زوج 3 میلیون تومان تسهیلات ازدواج اهداء شد و هزینه عروسی نیز برعهده این نهاد خواهد بود.
بنابراین گزارش، همچنین، حجت‌الاسلام سیدفرج الله پژمان، امام جمعه سرفاریاب نیز در مراسم عقد 4 زوج جوان که در جوار مرقد مطهر امامزاده علی(ع) در روستای سادات سرفاریاب برگزار شد، اظهار کرد: گذشت در زندگی عامل اصلی شیرینی و تداوم زندگی مشترک است.
وی افزود: با وجود همه مشکلات، زندگی نوپای مشترک اعم از نبود شغل مناسب، عدم تجربه کافی عروس‌ها و خیلی مشکلات دیگر با گذشت طرفین زندگی سرشار از مهربانی تجربه خواهد شد.


همچنین، حجت‌الاسلام سیدنصیرحسینی، امام جمعه دهدشت نیز افزود: نسخه اسلام برای پاکی و دوری از آلودگی‌ها و بیماری‌های مختلف ازدواج سالم و اسلامی است که با درک متقابل و رعایت حقوق یکدیگر و با آغاز و تداوم محبت و عشق باطنی و ظاهری و مسابقه خدمت و تحمل و گذشت ممکن است و زوج‌های جوان و خانواده‌ها باید برای آرامش خود به توصیه‌های اسلامی عمل کنند.
یادآور می‌شود، سفر مشهد مقدس نیز برای هر چهار زوج ازسوی سیدفرزاد نجات‌نیا، دستیار وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات تدارک دیده شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کهگیلویه و بویراحمد فرهنگی ازدواج آسان خانه بخت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟

‌به گزارش همشهری آنلاین، صابر جباری رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم‌اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملا رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالاست که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، خطر ابتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی در کودکان سزارینی نسبت به کودکان متولدشده با زایمان طبیعی بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی و کاهش نوبت شب‌کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا 2 سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

پیرترین استان کشور معرفی شد | فاصله ازدواج تا فرزندآوری در ایران چند سال است؟ میانگین سن پدرها و مادرها در اولین فرزندآوری

آمارهای سازمان ثبت احوال نیز نشان می‌دهد در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر ۳۲.۱ سال و میانگین سن مادر ۲۷.۳ بوده است.

بر اساس گزارش این سازمان، در سال مذکور میانگین سن پدر در نقاط شهری برابر با ۳۲.۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال بوده است.

همچنین، بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به تهران با رقم ۳۴.۵ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۷.۱ سال است.

در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴/۴ سال است.

بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری بین استان‌ها مربوط به تهران با ۳۰.۸ سال و کمترین آن مربوط به سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

کد خبر 847135 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم جامعه ازدواج - طلاق فرزندآوری خانواده جمعیت

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران
  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد