Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان برکناری فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد الشعبی توسط نخست‌وزیر عراق را موضوعی داخلی دانست. سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اظهار کرد: این موضوع یک مسأله داخلی در عراق است و ما در آن دخالت نمی‌کنیم. قاسمی تأکید کرد: برای ما به عنوان یک همسایه، یک عراق امن، متحد و پیشرفته بیش از هر چیزی اولویت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه کشورمان به برکناری رئیس حشد الشعبی و مشاور امنیت ملی دولت عراق واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه العالم، برکناری فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد الشعبی توسط نخست‌وزیر عراق را موضوعی داخلی دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اظهار کرد: این موضوع یک مسأله داخلی در عراق است و ما در آن دخالت نمی‌کنیم.

قاسمی تأکید کرد: برای ما به عنوان یک همسایه، یک عراق امن، متحد و پیشرفته بیش از هر چیزی اولویت دارد.

پیش‌ از این، نخست‌وزیر عراق در حکمی رئیس حشد الشعبی این کشور را از تمامی مناصب دولتی‌ و نیز ریاست حشد الشعبی برکنار کرد.

فیاض یکی از رهبران ائتلاف "النصر" به ریاست حیدر العبادی بوده و سمت مشاور امنیت ملی عراق را نیز برعهده داشت.

این درحالی است که پیش‌تر یک منبع سیاسی عراقی اعلام کرده بود که ۲۸ عضو ائتلاف النصر از این ائتلاف خارج شده‌اند که فالح الفیاض در راس این افراد قرار دارد.

در مقابل، ائتلاف الفتح عراق اعلام کرد که تصمیم حیدر العبادی برای برکنار کردن فالح الفیاض از تمامی پست‌های دولتی‌ و ریاست حشد الشعبی یک "تصمیم شخصی و غیرقانونی" است.

این ائتلاف در بیانیه‌ای تاکید کرد: صدور دستوری برای برکنار کردن فالح الفیاض از ریاست حشد الشعبی و دستگاه امنیت ملی و مشاوری امنیت ملی، حکایت از اقدامی خطرناک دارد تا حشد الشعبی و دستگاه‌های امنیتی را وارد نزاع‌های سیاسی و تسویه حساب‌های شخصی کند.

در همین حال، جمعی از رهبران ائتلاف النصر عراق امروز (جمعه) فیاض را کاندیدای تصدی پست نخست‌وزیری کردند.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی و سیاسی امروز نماز جمعه ساوه اظهار کرد: توصیه دین توجه ویژه به مقوله کار، کارگری و تولید است و چنانچه ملتی بخواهد استقلال سیاسی خود را در مقابل سلطه گران عالم حفظ کند باید پایه‌های اقتصادی کشور خود را محکم کند و تحقق این مهم، مهارت آموزی است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: امروزه بزرگترین راه حمایت از کار و کارگری، مصرف کردن کالای داخلی، افزایش کیفیت کالا و ممنوعیت واردات کالاهای خارجی است.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به موضوع فلسطین گفت: بدون شک اکنون موضوع فلسطین دچار تحولات زیادی شده که پیش از این سابقه نداشته است، این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مهم رهبری در مورد مسئله حجاب اظهار کرد: در مسئله حجاب، دخالت بیگانگان، واضح و آشکار بود، هرچند عده‌ای هم در داخل کشور، تأثیرگذار بودند.

امام جمعه ساوه در خصوص وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق، اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است همچنین مسأله قدرت، جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد و مسأله شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار و مسأله تشجیع و قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند.

امام جمعه ساوه افزود: اهمیت و تعیین‌کننده‌بودن رسانه در دنیای امروز، انکارناپذیر است و در بیانات رهبر انقلاب نیز فراوان به موضوع رسانه پرداخته شده است.

وی گفت: اکنون در دنیا، درگیری و چالش‌های رسانه‌ای مشهود است و بیش از آنچه موشک، پهپاد، هواپیما و ابزارهای جنگی تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن، رسانه‌ها نقش برجسته و بی بدیلی دارند.

کد خبر 6089128

دیگر خبرها

  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشار‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق