Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان- ايرنا- فرماندار شهرستان مرزي هيرمند در شمال سيستان و بلوچستان گفت: نخستين درب بازارچه مرزي تخت عدالت بر روي ديوار امنيتي در مرز ايران و افغانستان (از مصوبات سفر وزير کشور به سيستان و بلوچستان) ساخته و راه اندازي شد.

محمدعلي پيري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: تخريب بخشي از ديوار امنيتي ايجاد شده در محدوده مرزي ايران و افغانستان و ايجاد 2 درب 6 متري بر روي اين ديوار در بازارچه مرزي تخت عدالت شهرستان هيرمند يکي از الزامات راه اندازي و فعاليت اين بازارچه بود که ضرورت آن در سفر اخير وزير کشور به منطقه شمال سيستان و بلوچستان به تاييد رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در جلسه شوراي تامين استان سيستان و بلوچستان که با حضور وزير کشور برگزار شد، ايجاد اين 2 درب بر روي ديوار امنيتي مرزي به تصويب رسيد که اکنون يک درب نصب و راه اندازي شد.
فرماندار شهرستان هيرمند تصريح کرد: وزير کشور به عنوان مسئول مستقيم مرز اجازه بهره برداري بيشتر از ديوار امنيتي مرزي در محدوده بازارچه تخت عدالت را نيز پيشنهاد کرد اما از آنجايي که نياز بازارچه با اين 2 درب رفع مي شود، به همين ميزان اکتفا شد.
وي با بيان اينکه ايجاد درب دوم اين بازارچه نيز در دست اقدام است، ادامه داد: براي ساخت و راه اندازي اين بازارچه و تجهيزات و تاسيسات آن 850 ميليون تومان اعتبار از سوي استانداري و 450 ميليون تومان از محل اعتبارات شهرستاني تامين و پرداخت شده است.
وي خاطرنشان کرد: امکانات لازم براي آغاز فعاليت اين بازارچه فراهم شده و حتي کالا هم در بازارچه موجود است اما حفاري پيمانکار شهرداري در هفته گذشته منجر به تخريب بخشي از فيبر نوري گمرک در اين بازارچه شد.
پيري با بيان اينکه هم اينک اين مشکل برطرف شده است، گفت: گمرک براي شروع فعاليت در بازارچه مرزي تخت عدالت مشکلي ندارد.
به گزارش ايرنا بازارچه تخت عدالت شهرستان هيرمند در شمال سيستان و بلوچستان 17 تيرماه سالجاري با حضور وزير کشور، استاندار، نمايندگان مجلس و شماري از مسئولان کشوري و استاني راه اندازي شد.
شهرستان هيرمند در 240 کيلومتري شمال زاهدان مرکز استان سيستان و بلوچستان و در همسايگي ولايت نيمروز افغانستان واقع شده است.
9908 **6081
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سیستان و بلوچستان به علت داشتن شمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی نیاز به فرآورده‌های خونی فراوانی دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • اولین موزیک‌ ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • کشف مواد افیونی در مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان