Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@11:07:46 GMT

برگزاری نمایشگاه قومیت و هویت ملی در کتابخانه ملی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۷۲۲۸

برگزاری نمایشگاه قومیت و هویت ملی در کتابخانه ملی

نمایشگاه «قومیت و هویت ملی» به مناسبت سیزدهم شهریور؛ روز مردم‌شناسی در موزه میراث مکتوب و مستند ایران واقع در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود. ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، این نمایشگاه، روز یکشنبه 11 شهریور ساعت 10 صبح در موزه میراث مکتوب و مستند ایران گشایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه بیش از 20 نمونه پوشاک اقوام مختلف ایرانی به همراه تعدادی از صنایع دستی و میراث فرهنگی قومیت‌ها با تأکید بر هنر‌ طراحی پارچه و منسوجات و آلات موسیقی نواحی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

از رویدادهای دیگری که به همین مناسبت در موزه برگزار خواهد شد، اجرای موسیقی نواحی توسط هنرمندان مطرح قومیت‌ها همچون بخشی نادرمحمد آهنگربیک (موسیقی شمال خراسان)، گروه عاشیق سلجوق شهبازی (موسیقی آذری)، گروه مهرآیین (موسیقی کردی)  و گروه مردوس (موسیقی گیلکی) خواهد بود که این برنامه همزمان با افتتاح نمایشگاه برگزار می‌شود.

همچنین نشست تخصصی مردم‌شناسی در موضوعات انقلاب مشروطه و گفتمان مردم­شناسی با سخنرانی علیرضا حسن‌­زاده، موسیقی‌­شناسی اقوام ایرانی؛ گوناگونی و یکپارچگی با سخنرانی محمدعلی مرآتی و مروری بر تاریخ پوشاک سنتی ایران با سخنرانی پروانه قاسمیان، دوشنبه 12 شهریور ساعت 14 در تالار فرهنگ مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

برگزاری این رویداد با همکاری و مشارکت پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام می‌شود و شرکت در برنامه‌ها و بازدید از نمایشگاه برای عموم علاقمندان آزاد خواهد بود.

انتهای پیام/

R1013197/P1013197/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان اسناد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اسناد سازمان اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه های این دانشگاه همزمان با ۹۰ سالگی این دانشگاه از برگزاری ۹۰ رویداد خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مهدی شهبازی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه تهران امسال جشن 90 سالگی خود را در حالی برگزار می‌کند که سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران واگذار شد و شورایعالی انقلاب فرهنگی درخواست دانشگاه تهران را در این زمینه مصوب کرد.

وی  با اشاره به اینکه دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور وظیفه پیدا کرد که این سنت دانشگاهی را پیگیری کند و جشن 90 سالگی این دانشگاه نیز هم با همین رویکرد برگزار می شود، تصریح کرد: همزمان با 90 سالگی دانشگاه تهران در خردادماه 90 رویداد در دانشگاه تهران برگزار می‌شود که اولین رویداد از این فعالیتها نمایشگاه کار است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتباط بیشتر دانشجویان با صنعت و شبکه سازی به عنوان شعار نمایشگاه دانست و ادامه داد: دانشگاه تهران است با برگزاری اردوهای مهارت محور بحث مهارت آموزی دانشجویان را به شدت دنبال می‌کند. نمایشگاه کار این چرخه را تکمیل می‌کند. سال قبل نیز استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گرفت و امسال نیز امید است با توجه به حضور صنایع و سازمان های مختلف، دانشجویان بتوانند ارتباط مورد نظر خود را بگیرند.

وی تاکید کرد: در ترم جاری استقبال خوبی از درس یادگیری تجربی شد و نمایشگاه پیش رو نمایشگاهی است که ظرفیت‌ها را برای ذی‌نفعان امر پررنگ‌تر خواهد کرد، نماینده شرکت‌ها و صنایع در این نمایشگاه نیازهای خود را اعلام می‌کنند تا دانشجویان جذب بازار کار شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
  • ‌برگزاری کارگاه آموزشی بازتاب داستان‌های کهن در ادبیات کودک و نوجوان معاصر در شیراز
  • برگزاری موسیقی نواحی در «بیشه»/ سرنا نماد فرهنگ لرستان است
  • نمایشگاهی به مناسبت روز معلم در کتابخانه مرجع کانون برگزار می‌شود