Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- وزیران اقتصادی 10 کشور عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آسه آن' با امضای دو قرارداد با تسهیل روابط تجاری اعضا ،موضع قوی تری علیه جنگ تجاری آمریکا اتخاذ کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از رسانه های آسیایی،کشورهای مالزی، تایلند، میانمار، سنگاپور، فیلیپین، برونئی، کامبوج، لائوس، اندونزی و تایلند با امضای این توافق،زمینه ارائه تسهلاتی که منجر به افزایش حجم تجارت در این بلوک اقتصادی می شود را فراهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از این دو توافقنامه،دهمین بسته تعهدات اعضای این بلوک برای اجرایی کردن موافقت نامه ارائه خدمات مشترک در آسه آن (AFAS) است. سند اولیه تعهدات مربوط به آزادسازی خدمات تحت عنوان قرارداد AFAS برای نخستین بار در سال 1995 امضا شد.
توافقنامه دیگر، پروتکل اصلاح توافق نامه تجارت آسه آن است که اصلاحات لازم قانونی را برای تأیید طرح گواهینامه های تجاری در سراسر جنوب شرق آسیا ارائه کرده است.
وزیران شرکت کننده در پنجاهمین اجلاس وزیران اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا آسه آن در سنگاپور بر تقویت همگرایی ، همکاری های منطقه ای و جهانی و پرهیز از یکجانبه گرایی و حمایت از اقتصادهای ملی برعلیه روابط تجاری بین المللی تاکیدکردند.
طبق چشم انداز اعلام شده،این اتحادیه جنوب شرق آسیا، قرار است 'آسه آن' که اکنون پنجمین اقتصاد بزرگ دنیاست تا سال 2030 به چهارمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.
وزیران حاضر در سنگاپور علاوه بر این برگسترش راهکارهای مختلف برای گسترش تجارت الکترونیک میان یکدیگر تاکید کردند.
اجلاس چهار روزه وزیران امور اقتصادی'آسه آن' چهارشنبه گذشته آغاز و امروز به کار خود پایان می دهد.
آساق ** 1599 *1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آسه آن جنگ تجاري آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند

بانک مرکزی اعلام کرد: از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر (حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درباره آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها در موضوع نهضت ملی مسکن، اعلام کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی، تا تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه امسال از تعداد یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۷۸ نفر متقاضی معرفی‌شده به بانک‌های عامل در کل کشور، تعداد ۴۱۱ هزار و ۶۰ نفر تا تاریخ یادشده به بانک‌های عامل جهت اخذ تسهیلات موصوف مراجعه نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش، از تعداد یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۱۹ نفر متقاضی که جهت اخذ تسهیلات مذکور به بانک‌های عامل مراجعه کرده‌اند، تعداد ۴۷۰ هزار و ۵۰۸ نفر (در حدود ۳۵ درصد از مراجعه کنندگان) بنا به دلایل مندرج در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک مورد نیاز، نداشتن وثایق قابل قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و غیره، فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف هستند.

حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر (در حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۲،۶۷۸ هزار میلیارد ریال شده‌اند که از این تعداد تسهیلات مدنظر به تعداد ۶۲۴،۴۶۸ نفر و به مبلغ ۱،۳۳۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

کد خبر 750821

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا