Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حسین سلامی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی با تمام قدرت با قاچاقچیان اشیاء عتیقه برخورد خواهد کرد، اظهار داشت:پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی اطلاعات سپاه جیرفت،مشخص گردید قاچاقچیان عتیقه قصد مبادله یک محموله میلیاردی عتیقه را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:بلافاصله دادستانی رسیدگی به موضوع و جلوگیری از انتقال اشیای عتیقه را دردستور کار قرار داد و دستورات قضائی لازم صادر گردید و تیمی از نیروهای اطلاعات سپاه به منطقه که واقع در یکی از روستاهای کوهستانی و ییلاقی شهرستان جیرفت بود اعزام شدند.

دادستان جیرفت گفت :در این عملیات تعداد ۱۴ شی عتیقه مربوط به عصر هزاره سوم قبل از میلاد کشف و ضبط گردید و قاچاقچیان اشیای عتیقه با توجه به کوهستانی بودن و صعب العبور بودن منطقه اقدام به فرار می نمایند.

سلامی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در در دستور کار قرار گرفته است،افزود:از این تعداد اشیا کشف شده بنا بر نظر کارشناس میراث فرهنگی در شهرستان جیرفت اصالت ۸ شی عتیقه تائید و قدمت آنها مشخص و اصالت و قدمت تعداد ۶ شی دیگر مشکوک اعلام گردید و جهت بررسی دقیق تر به کارشناسان میراث فرهنگی استان ارسال شده اند.

این مقام قضائی در رابطه با مشخصات اشیای کشف شده،گفت:در بین اشیای کشف شده مواردی از جمله تیغه هلالی شکل داس ، سر پیکان فلزی ، درفش مفرغی ، حلقه مفرغی ، شی سپری شکل فلزی ،شی فلزی سه قمتی ، دکمه سنگی ،شی فلزی مخروطی شکل مشاهده می گردد .

وی افزود: کشف این گونه اموال فرهنگی و اشیاء تاریخی در شهرستان جیرفت بیانگر تمدن و صبغه فرهنگ این منطقه می باشد و محافظت از این میراث فرهنگی و تاریخی بر همگان لازم است .

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت در پایان از همکاری و حساسیت مردم نسبت به مسائله میراث فرهنگی ومساعدت در جهت کشف اشیا عتیقه تشکر کرد.

شایان ذکر است این سومین کشف اشیا عتیقه طی چند هفته گذشته در شهرستان جیرفت می باشد که تاکنون جمعا ۲۸ قطعه شی عتیقه کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به وسعت و تعدد آثار تاریخی در استان خراسان رضوی افزود: بیش از ۸۲۵ نفر ساعت در شورای فنی استان پیرامون مسائل مرمتی و حفاظتی میراث فرهنگی بحث و بررسی شده است.

 احسان زهره وندی افزود: انجام طرح پژوهشی مطالعات راهبردی پهنه تاریخی شهرستان نیشابور و پروژه پارکینگ (ساختمان چند منظوره) واقع در بافت تاریخی تربت جام به ترتیب اولین و آخرین طرحی بود که در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی بررسی و به نتیجه رسید.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین تعداد طرح های بررسی شده در شورای فنی میراث فرهنگی استان مربوط به شهرستان های نیشابور و مشهد بوده است.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است و بیش از ۱۰ هزار اثر معنوی، تاریخی و فرهنگی دارای ظرفیت ثبت درفهرست ملی را دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی
  • (ویدیو) ضرغامی: ضرغامی: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوم چی هست درباره آن اظهارنظر می‌کنند!
  • ۴ شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • آغاز بارش‌ها در جنوب کرمان
  • آغاز کف سازی خانه محصصی لاهیجان
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل