Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@23:27:53 GMT

قطر 24 فروند بالگرد آپاچی از آمریکا تحویل می گیرد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۷۵۹۷

قطر 24 فروند بالگرد آپاچی از آمریکا تحویل می گیرد

یک مقام نظامی قطر اعلام کرد که این کشور در سال 2019 میلادی 24 فروند بالگرد تهاجمی آپاچی از آمریکا تحویل می گیرد.

به گزارش مشرق، سرهنگ ستاد غانم الشهوانی در گفت وگو با مجله نظامی 'الطلائع' چاپ دوحه، اظهار داشت: با تحویل این بالگردها قطر بعد از آمریکا دومین کشوری خواهد بود که این نوع بالگرد را در اختیار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: قرارداد خرید این بالگردها در سال 2014 به امضا رسیده و شامل خرید 24 فروند بالگرد؛ تجهیزات مربوط، به همراه آموزش فنی خدمه و تاسیسات از جمله شبیه سازهاست.سرهنگ قطری با بیان اینکه طبق قرارداد امکان خرید 24 فروند دیگر از این نوع بالگرد وجود دارد، این امر را نشانه وجود روابط راهبردی میان دوحه و واشنگتن دانست.

مقام قطری اشاره به مبلغ این قرارداد نکرد، اما پیشتر برخی منابع خبری ارزش این قرارداد را حدود 700 میلیون دلار برآورد کردند.به گفته الشهوانی خرید این بالگردها در راستای توسعه و بازسازی نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی این کشور در تمامی زمینه های فنی، زیربنایی، تسلیحاتی و نیروی انسانی است.

قطر از زمان قطع روابطش با عربستان، امارات، بحرین و مصر در 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96)، قراردادهایی برای خرید تسلیحات با کشورهای مختلف به امضا رسانده که مهمترین آن خرید 12 جنگنده 'رافائل' از فرانسه و 490 خودروی زرهی از شرکت 'نکستر' این کشور به ارزش حدود 10 میلیارد یورو است.

دوحه همچنین قرارداد خرید 24 فروند جنگنده 'تایفون' به ارزش 6 میلیارد دلار با انگلیس و خرید جنگنده های 'اف – 15 ' با آمریکا به ارزش 12 میلیارد دلار و خرید 7 کشتی جنگی با ایتالیا به قیمت 5 میلیارد یورو را امضا کرده است.
خرید 62 تانک نوع 'لیوبار -2 ' و خودروهای زرهی از آلمان به مبلغ 2 میلیارد یورو و خرید تانک، هواپیماهای بدون سرنشین و کشتی های جنگی از ترکیه بخش دیگری از قراردادهای نظامی قطر در یک سال و نیم اخیر است.این کشور آوریل گذشته یک قرارداد خرید سامانه پدافند هوایی از آمریکا به مبلغ 2.5 میلیارد دلار امضا کرد و گفت وگوهایی برای خرید سامانه موشکی 'اس – 400 ' از روسیه را هم آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: سوال از رئیس جمهور حمایت از کالای ایرانی برجام بازی های آسیایی آمریکا بالگرد قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ قرارداد هوگو اکیتیکه با آینتراخت فرانکفورت دائمی شد

هوگو اکیتیکه در آلمان می ماند.

طرفداری | قرارداد قرضی هوگو اکیتیکه، مهاجم 21 ساله پاری سن ژرمن با آینتراخت فرانکفورت دائمی شد.

با اعلام باشگاه آینتراخت فرانکفورت، بند خرید قرارداد قرضی هوگو اکیتیکه فعال شد تا این بازیکن به صورت دائمی به این باشگاه آلمانی منتقل شود. قرارداد هوگو اکیتیکه با آینتراخت فرانکفورت پنج ساله و تا تابستان 2029 است. طبق گزارش ها بند خرید قرارداد هوگو اکیتیکه 16 میلیون یورو بوده است.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • رسمی؛ قرارداد هوگو اکیتیکه با آینتراخت فرانکفورت دائمی شد
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد