Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از افتتاح ۹ طرح تعاونی در گرایش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی با سرمایه گذاری بالغ بر با ۶۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۱۲۵ نفر به صورت ویدئو کنفرانس در مرقد امام راحل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمدرضا یوسفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه های هفته تعاون اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان فردا 11 شهریور با حضور مسوولان کشوری و استانی همراه با تجلیل از 18 تعاونی برتر در مهرانه زنجان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به اعطای کارت سفیر تعاون به یکی از تعاونی های برتر استان زنجان در جشنواره مذکوراشاره کرد و گفت: این تعاونی به عنوان سخنگوی بخش تعاون استان زنجان در جلسات و کارگروه ها حضور خواهد داشت.

 

به گفته یوسفی 33 درصد از تعاونی های استان زنجان به تعداد 366 اتحادیه و شرکت تعاونی در سامانه جشنواره تعاونی های برتر ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته 168 درصد رشد داشتیم و رتبه سوم کشوری را به دست آوردیم.

 

این مقام مسوول به افتتاح 9 طرح تعاونی در این هفته خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح ها در گرایش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی بوده که با 63 نفر عضو و سرمایه گذاری بالغ بر با 67 میلیارد و 350 میلیون ریال اعتبار افتتاح می شود؛ این طرح ها موجب اشتغالزایی 125 نفر می شود و 8 میلیارد و 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی بهره مند شدند و به صورت ویدئو کنفرانس در مرقد امام راحل به دست مسوولان کشوری افتتاح می شود.

 

یوسفی افزود: مهمترین مشکل در بخش تعاونی بی بهره ماندن تعاونگران از آموزش های لازم است، از اینرو در سال جاری 30 هزار نفر ساعت برنامه آموزشی برای تعاونی ها به صورت رایگان خواهیم داشت.

 

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ کارآفرینی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: علت اصلی بیکاری در جامعه عدم استفاده از ظرفیت های بخش تعاون است؛ از اینرو در توانمند کردن بخش تعاون به دنبال ادای تکلیف و توانمندی تعاونی ها هستیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه تشکیل 94 اتحادیه و تعاونی جدید در سال جاری در دستور کار است، گفت: از این تعداد 40 تعاونی با عضویت 327 نفر و اشتغالزیی 355 نفر  با سرمایه ثبتی بالغ بر 2570 میلیون ریال به ثبت رسیده است.

 

یوسفی گفت: از طرح های در دست اجرای این مدیریت اجرای طرح روستا- تعاون است که اجرای آن از سال گذشته شروع شده و تاکنون 117 تعاونی با 1495 عضو و ایجاد فرصت شغللی 1262 نفر و سرمایه 15 میلیارد ریال فعال شده است.

 

به گفته وی، در راستای طرح روستا- تعاون و طرح اشتغال روستا تاکنون 59 شرکت تعاونی با تسهیلات 614 میلیارد ریال و اشتغالزیی 660 نفر به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات بانکی معرفی شده است که از این تعداد به 8 تعاونی 195 میلیارد ریال تسهیلات با اشتغالزایی 149 نفر فراهم شده است.

 

یوسفی با یادآوری اینکه در 5 ماهه سال جاری 470 مورد نظارت عمومی و بازدیدهای مالی و نظارت بر مجامع عمومی تعاونی ها انجام شده است، گفت: برنامه ریزی به منظور راه اندازی تعاونی های صادراتی در استان آغاز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بازاریابی و فروش، مشکل اصلی تعاونی های استان برای فروش محصولات محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شمار زیادی از دانش آموختگان مدیریت بازرگانی جویای کار در استان وجود دارد که ما نتوانسته ایم بستر مناسبی برای بهره مندی از ظرفیت آنها ایجاد کنیم.

 

به گفته یوسفی، در سال گذشته تعاونی های استان 17 میلیون دلار کالا صادر کردند که راضی کننده نیست و باید زمینه صادرات تعاونی ها را فراهم کرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: عمده کالاهای صادر شده از سوی تعاونی ها شامل شمش روی، کالاهای عمومی بازرگانی، سنگ های ساختمانی و صنایع دستی است و پیش بینی می شود در سال جاری 15 میلیون دلار صادرات را از طریق تعاونی ها داشته باشیم.

 

یوسفی خاطرنشان کرد: بازدید تعاونگران از مراکز خیریه، شرکت در جشنواره ملی تعاونی های برتر در تهران و همایش اقتصاد تعاونی در تهران، برپایی ایستگاه تعاون در پارک ملت و ائل داغی، سخنرانی در خطبه های نماز جمعه، برگزاری ورزش صبحگاهی با مشارکت مهرانه از دیگر برنامه های هفته تعاون در استان زنجان اعلام شد.

 

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر مجلس عید غدیر غدیر خم اینفوگرافی استان همدان عید غدیر خم اردبیل مقام معظم رهبری رهبری تعاونی برتر تعاونی ها شرکت تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر جمعه به مناسبت هفته کار و کارگر، از پنج نفر از کارگران نمونه استان البرز با حضور محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز و آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در نماز جمعه کرج تجلیل شد.

هر ساله کمیته‌های استانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بر اساس یکسری شاخص‌ها اقدام به ارزیابی واحدهای تولیدی در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و … می‌کنند و طرح‌های کارآفرینانه، روش‌های افزایش دهنده تولید و بهره وری و امور خلاقانه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در نهایت کارگرانی که در این طرح‌ها شرکت داشته باشند ارزیابی و امتیاز دهی شده و از دل آنها افرادی انتخاب می‌شوند و مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند و سپس به صورت کشوری نیز از آنها تجلیل می‌شود که امروز با توجه به حضور معاون وزیر از پنج نفر تقدیر شد.

کد خبر 6089244

دیگر خبرها

  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است