Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@17:50:26 GMT

محدودیت های تازه چین برای کودکان گیمر

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۷۹۹۴

محدودیت های تازه چین برای کودکان گیمر

کودکان چینی زمان زیادی را به بازی های کامپیوتری می پردازند و به همین دلیل هم سلامت چشم آنها در معرض خطر قرار دارد به همین دلیل هم دولت چین قصد دارد مدت زمان بازی کودکان با انواع بازی های کامپیوتری را محدود کند.

مدتی پیش وزارت بهداشت چین گزارش داد برگزاری لیگ های بازی آنلاین و افزایش مدت زمان خیره شدن کودکان به صفحات موبایل و یا انواع نمایشگر به بینایی آنان آسیب می زند و اختلالاتی مثل نزدیک بینی را به همراه می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل محدود کردن زمان بازی کامپیوتری کودکان مورد تاکید قرار گرفته است.

البته این خبر چندان به مذاق فعالان صنعت بازی در چین خوش نیامده است چرا که آنها به این ترتیب بخش زیادی از درآمد خود را از دست می دهند.

اکنون چین با همکاری وزارت آموزش و پروش یک برنامه جدی برای کنترل نرخ استفاده از انواع بازی ها ترتیب داده است. در این برنامه رئیس جمهور چین خواستار توجه بیشتر به مشکل نزدیک بینی در کودکان شد و البته این موضوع مورد تایید سایر وزارتخانه ها نیز قرار گرفت. وزارت آموزش و پرورش چین همچنین قصد دارد میزان تکالیف الکترونیک کودکان را در طول تعطیلات کمتر کند تا کودکان به بهانه انجام تکالیف، سراغ فضای مجازی نروند.

 به عنوان بخشی از برنامه جدید، مقامات تعدادی از بازی های آنلاین و عناوینی جدید را تنظیم و کنترل خواهند کرد. در کنار این موضوع، سیستم یادآوری مناسب برای هر سن نیز ایجاد خواهد شد تا به کاربر در خصوص استفاده افراطی از فضای مجازی هشدار دهد. چین یکی از کشورهایی است که بزرگسالان نیز به بازی های کامپیوتری و به طور کلی اینترنت اعتیاد دارند و حتی تاکنون چندین کمپ ترک اعتیار اینترنتی نیز در این کشور ایجاد شده است.

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تازه برای پرسپولیس؛ مدارک پزشکی ارائه کنید!

آفتاب‌‌نیوز :

طبق قوانین نقل و انتقالاتی فدراسیون فوتبال، بازیکنان خارجی اگر در ۶۰ درصد بازی‌های فصل برای تیمشان به میدان نروند، برای سال آینده یک سهمیه خارجی تیم‌ها می‌سوزد و این موضوع اصلا خبر خوبی برای تیم‌های مدعی قهرمانی نیست. پرسپولیس در ترکیب خود ۴ بازیکن خارجی به نام‌های گیورگی گولسیانی، اوستون اورونوف، عبدالکریم حسن و وحدت هنانوف دارد که به غیر از وحدت سایر بازیکنان مهره‌های فیکس پرسپولیس هستند و مشکلی از بابت این بازیکنان پرسپولیس را تهدید نمی‌کند.

همچنین کنعانی‌زادگان هم سهمیه خارجی پرسپولیس به حساب می‌آید، ولی او هم مهره ثابت ترکیب پرسپولیس محسوب می‌شود. تنها مشکل پرسپولیس وحدت هنانوف است که هم بازیکن فیکسی در پرسپولیس نیست و هم مدت زیادی مصدوم بود و شرایط بازی کردن نداشت. آنطور که شنیدیم باشگاه پرسپولیس با ارئه مدارک پزشکی و مصدومیت هنانوف می‌تواند از سوختن یک سهمیه خارجی خود برای فصل بعد جلوگیری کند. در واقع تنها راه پرسپولیس برای فرار از این مشکل بزرگ همین است. در غیر این صورت پرسپولیس در ترکیب خود نمی‌تواند بیشتر از ۵ سهمیه خارجی داشته باشد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • جزئیاتی تازه درباره جدایی زوج عاشق برنامه ماه عسل
  • مشکل تازه برای پرسپولیس؛ مدارک پزشکی ارائه کنید!
  • بخش زیادی از ۳۰ میلیون گیمر دانشجو هستند
  • معلمان پرچم‌دار زنده نگه داشتن هویت ایرانی اسلامی در کودکان و نوجوانان هستند
  • برنامه‌ اجراهای تازه تماشاخانه‌ ایران‌شهر اعلام شد
  • جزئیاتی تازه درباره جدایی زوج عاشق برنامه ماه عسل | «به خودم گفتم حالا نوبت توئه که از خودت بگذری...»
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • جزییات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • محدودیت ترافیکی روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی‌دراز