Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@10:48:14 GMT

اقرار به گناه یک آمریکایی در پرونده روسیه

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۸۴۵۹

یک آمریکایی که شریک تجاری یک تبعه روس است که از سوی شورای ویژه رابرت مولر به داشتن ارتباط با اطلاعات روسیه متهم شده است، به لابی ثبت‌ نشده برای یک حزب سیاسی حامی کرملین در اوکراین اقرار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ساموئل پتن ۴۷ ساله همچنین با همکاری با تحقیقات رابرت مولر، رئیس تیم تحقیقات آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پتن اذعان کرد، او هماهنگی لازم را انجام داده بود تا یک شهروند آمریکایی بتواند ۵۰ هزار دلار بابت خرید چهار بلیت برای شرکت در مراسم تحلیف دونالد ترامپ از طرف یک میلیاردر اوکراینی بپردازد و این اوکراینی از طریق یک حساب بانکی در قبرس اقدام به پرداخت کرد.

این اقدام نقض قانونی در آمریکاست که اجازه نمی‌دهد خارجی‌ها به سازمان‌دهندگان مراسم تحلیف پولی پرداخت کنند. براساس اسناد دادگاه، این بلیت‌ها به آن اوکراینی میلیاردر، یک اوکراینی دیگر، ساموئل پتن و یک تبعه روس پرداخت شد.

گرچه در این اسناد نامی از آن تبعه روس برده نشده است، اما مشخصات او با کنستانتین کیلیمنیک، شریک تجاری پتن همخوانی دارد که ماه ژوئن به همراه پل مانافورت، مدیر سابق کمپین ترامپ به جرم ارتشاء در یک پرونده کیفری جاری در واشنگتن رسما متهم شدند.  

به گفته رابرت مولر، کیلیمنیک که زمانی مترجم ارتش روسیه بود، با آژانس‌های جاسوسی روسیه ارتباط دارد. او که در گذشته چنین اتهاماتی را تکذیب کرده است، هنوز به این اتهامات واکنشی نشان نداده است. توافق اقرار به گناه ساموئل پتن که شامل همکاری با تیم مولر است، این احتمال را افزایش داد که او به عنوان شاهد در پرونده مانافورت حاضر شود. مدیر کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ اخیرا در دادگاهی در ویرجینیا به فرار مالیاتی و جعل بانکی محکوم شد و دومین دادگاه او ماه آتی در واشنگتن برگزار می‌شود.  

اتهامی که ساموئل پتن در آن اقرار به گناه کرده است، نقض قانون ثبت عوامل خارجی (FARA) است چرا که او کار لابی‌گری برای سیاستمداران اوکراینی را فاش نکرده بود. این شبیه یکی از اصلی‌ترین اتهامات مانافورت است که در دادگاه آتی بررسی می‌شود. پتن به همکاری با این تبعه رسو و لابی اعضای کنگره و شاخه اجرایی آمریکا به نفع بلوک اپوزیسیون حامی روسسیه بدون افشای کارش برای دولت آمریکا اذعان کرده است. این جرم تا پنج سال حبس به همراه دارد.

عمده درآمد مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ هم از همکاری با ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری سابق اوکراین پیش از فرار او به روسیه در سال ۲۰۱۴ حاصل شده است اما او هم پس از عزل یانوکوویچ، همچون ساموئل پتن، بر تجارت بر بلوک اپوزیسیون تکیه کرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ترامپ متهم است که از طریق وکلای خود به استورمی دنیلز بازیگر فیلم های مستهجن حق السکوت پرداخته است.

کد خبر 847274 برچسب‌ها خبر ویژه فیلم و سریال ایرانی دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد