Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@13:06:10 GMT

انبوه‌سازی مسکن مهر جو روانی بازار را مهار کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۹۰۷۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری ، مصطفی‌قلی خسروی بیان این که­ در مقوله مسکن فقط نمی توانیم یک مولفه را در نظر بگیریم اظهار کرد: 174 شغل کلیدی وابسته به مسکن است که همراه با ایراداتی بوده است، ­­اما به جای حل این ایرادات چهار سال سرگرم منازل خالی شده ایم.

وی با اشاره به این‌که بورس، ارز، طلا و حامل انرژی روی قیمت مسکن اثر می گذارد، تصریح کرد: وقتی کسی می خواهد مسکن بسازد این مولفه ها بر ساخت مسکن تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که اگر معیار قیمت وقتی دلار و ارز باشد با بالا رفتن قیمت ارز شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود گفت: صنعتی جز ساخت و ساز در کشور نداریم و­ سازنده ها رقبتی به ساخت و ساز آنچنانی ندارد.

وی با یادآوری این‌که انبوه سازی مسکن مهر جو روانی را کنترل کرد و در شرایط کنونی نیز باید جراحی صورت گیرد، افزود:دولت نمی تواند مجری خوبی باشد ولی می تواند ناظر خوبی باشد. در جنگ اقتصادی­ دولت باید­ به مردم تسهیلات بدهد و­ باید طرح مسکن اجتماعی و استیجاری آغاز شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: هنوز ساختمان سازی سنتی داریم در حالی که باید به سمت صنعتی سازی رفته و صنعت اجاره را فعال کنیم و این جز اجرای طرح مسکن استیجاری امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علی نژاد فرماندار خوی در جلسه ستاد مسکن تامین شهرستان گفت: برای تسریع در احداث واحد‌های مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در توافق با انبوه ساز مسکن مقرر شد بزودی ساخت بیش از ۱ هزار ۵۰ مسکن بصورت انبوه در کوی ولیعصر خوی آغاز شود 
وی افزود: کار‌های زیر بنایی از جمله گمانه زنی در ۲۵ نقطه آغاز و نقشه‌های احداث آماده شده است 
فرماندار خوی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضان پرداخت می‌شود که این تسهیلات برای تسریع در احداث مسکن ملی در اختیار انبوه ساز قرار می‌گیرد

دیگر خبرها

  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟