Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی کوزه‌گر صبح شنبه در مراسم واگذاری ۱۶۰ واحد مسکونی به معلولین خراسان‌جنوبی که همزمان با واگذاری ۱۵۴۳ واحد مسکونی به معلولان در سراسر کشور صورت گرفت، اظهار کرد: بهزیستی پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را به شیوه‌های مختلف تحت حمایت و سرپرستی دارد.

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمند سازی بهزیستی کشور بیان کرد: بهزیستی کشور ۴ استراتژی مهم و اولویت‌دار را دنبال می‌کند که مهمترین آن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی چون طلاق و معلولیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوزه گر ادامه داد: سالیانه حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول به جامعه افزوده می‌شوند که برای کاهش  این آمار باید برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

مجوز ۱۲۰۰ سقط جنین قانونی

وی با اشاره به اینکه در پنج ماهه سال ۹۷ مجوز هزار و ۲۰۰ سقط جنین قانونی صادر شده است، افزود: این سقط ها به علل وجود خطر برای مادر یا بیماری های ژنتیکی در جنین صادر شده است که اگر این اتفاق صورت نمی‌گرفت شاهد افزایش آمار کودکان معلول بودیم.

مسئول مرکز مشارکت های مردمی و توانمند سازی بهزیستی گفت:  همچنین سالانه حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار کشته در جاده‌ها و چهار برابر آن معلول و آسیب دیده از تصادفات داریم که این آسیب نیز باعث افزایش خانواده‌های بی سرپرست و دارای معلول می‌شود.

کوزه گر اظهار کرد: استراتژی حائز اهمیت دیگر این است که اگر معلولی به جامعه آماری ما افزوده شد در جهت جبران آسیب و توانمند سازی او حرکت کنیم که مهمترین اقدام در جهت توانمند سازی ایجاد شغل است.

مشوق‌های بیمه‌ای به کارفرمایانی که معلولین را به کارگیری کنند

وی بیان کرد: اعطای تسهیلات و پرداخت حق بیمه کارفرمایی به آن دسته از کارآفرینانی که از جامعه هدف بهزیستی به کارگیری کنند از جمله مشوق‌هایی است که در راستای افزایش آمار اشتغال در جامعه هدف استفاده کرده‌ایم.

مسئول مرکز مشارکت های مردمی و توانمند سازی بهزیستی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۵۶ هزار شغل ایجاد کردیم  که از این تعداد ۳۸ هزار شغل در شهر و ۱۸ هزار شغل در روستا بوده و سهم خراسان جنوبی از این تعداد ۹۹۴ بوده است.

کوزه گر یادآور شد. : از ابتدای دولت تدبیر امید حدود ۶۱ هزار مسکن به جامعه هدف بهزیستی تحویل داده شده است و امروز نیز به صورت همزمان ۱۵۷۳ مسکن به خانواده‌های معلولین تحویل داده می‌شود.

کد خبر 4390635

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان جنوبی سازمان بهزیستی مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه گرگان خبرگزاری مهر مشهد عید سعید قربان شیراز شهرکرد استانداری سمنان احتکار عید غدیر خم سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • بیانیه پایانی پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس برای قدس در ترکیه
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان