Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:15:18 GMT

ترویج گفتمان همکاری میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۰۰۲۲

ترویج گفتمان همکاری میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی ملکی رییس ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با گرامیداشت هفته دولت و یادوخاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در جلسات مشترکی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم ازما خواستند تا قبل از اعمال و ابلاغ برنامه ها اهتمام ویژه ای در چگونگی اجرای برنامه ها شود و در حوزه تلاش شده است تا به شکل عملیاتی و اجرایی به این خواسته وزیر پایبند باشیم و برنامه ها طوری تدوین و طراحی شود که بتوان به شکلی مطلوب در مدارس  اقدام و اجرا هم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  امروز در جامعه در شرایطی هستیم که دغدغه اصلی خانواده ها، تعلیم وتربیت فرزندان است و علاوه برآموزش دانش ، مهارت آموزی برای آنان بسیارمهم است و در این راستا باید از  وزیر آموزش و پرورش تشکر کنم که ۲ساعت از برنامه درسی مدارس را به فعالیت ها ی پرورشی  اختصاص داده واستفاده از ظرفیت های حوزه ها و حوزوی ها را مدنظر قرار داد و امیدواریم با نگاه مثبتی که وزیر به این ستاد دارد ، همکاری ها  استمرار پیدا کند تا دانش آموزان با مهارت های زندگی آشنا شوند.

رییس ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه  در حوزه علمیه فعالیت های فاخری برای همکاری با آموزش و پرورش تدوین شده است، گفت: برای تحقق برنامه های مشترک تربیتی، ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شکل گرفته است که به جد پیگیر اجرایی شدن برنامه ها و مطالبات خانواده ها و دانش آموزان در امور تربیت و مهارتی هستیم.

ملکی با اشاره به هدف این همکاری ها خاطر نشان کرد: مهمترین هدف ستاد، ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش  در دست یابی به ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین است و بر این اساس با توجه به سند تحول بنیادین،اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و نقشه جامع علمی کشور و سایر اسنادبالادستی، وظایف  و برنامه هایی طراحی و در حال اجرا است که در استان ها کمیته همکاری استان ها را با حضور  ائمه جماعت و نمایندگان ولی فقیه داریم و فعالیت هایی در نظر گرفته شده است و شناسایی ظرفیت ها، سیاستگذاری و برنامه ریزی جهت تعامل با سایر دستگاه ها و ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها از جمله فعالیت ها و اقدامات کمیته های استانی است.

وی با اشاره به عدم ورود به امور دارای متولی خاص در آموزش و پرورش ، اظهار کرد: ترویج گفتمان همکاری ها و  پرهیز از موازی کاری ها از اولویت ها ی ستاد است و با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نگاه تکمیلی و تعاملی به امور تربیتی دانش آموزان داریم و  تنوع برنامه ها با رصد فرصت های تربیتی را سرلوحه کار قرارداده ایم و برنامه ریزی بر اساس واقعیات مبتنی بر آرمان هاو پرهیز از نگاه حزبی و جناحی را پیگیر هستیم.

ملکی در ادامه گفت: در ستاد همکاری ها برنامه ها و اولویت هایی در نظر گرفته شده است که می توان به پژوهش در حوزه همکاری ها، همکاری در ایجاد و توسعه مدارس علوم ومعارف اسلامی، اعزام مبلغان با تجربه به مدارس، تامین واستقرار روحانی در مدارس، برگزاری نشست های تخصصی و کرسی های آزاد اندیشی، بازدید دانش آموزان از نظام آموزش مدارس علمیه، جذب و به کارگیری طلاب در قالب نظام وظیفه عمومی، توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش،  نظارت و بهسازی فعالیت ها و... اشاره کرد.

رییس ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهای ستاد تصریح کرد: تببین رسالت و کارکردهای متقابل حوزه آموزش و پرورش، راهبری کلان اجرای برنامه، برگزاری کارگاه های آموزشی، تدوین و ابلاغ برنامه های سالانه، ارزیابی فعالیت های استانی، نیازسنجی برنامه ها واشاعه و گفتمان سازی اهتمام به تشکیل مستمر جلسات و... از دستاوردهای ستاد همکاری ها است و امیدواریم با استمرار همکاری ها و برنامه ها در  سال تحصیلی آینده دستاوردهای بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 4390623 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه وزارت آموزش و پرورش مردم علیه احتکار نیروی انتظامی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور سازمان حج و زیارت سرهنگ نادر رحمانی دادگاه شهر تهران سازمان محیط زیست ترافیک حج تمتع سازمان تامین اجتماعی شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و روز معلم با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم، بیان کرد: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها هستند.

وی انسان‌های پرورش یافته به‌دست معلمان را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و افزود: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: شهید مطهری با فکر و بیان قوی رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی را ذهن جوانان دنبال می‌کرد، همان گمشده‌ای که امروز در جامعه دانش‌آموزی با آن مواجه هستیم و بخشی از تغییر رویکرد که در مدارس اتفاق افتاده ناشی از همین ضعف است.

وی سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و بیان کرد: امسال همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

محمدی‌زاده یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت‌های فضا‌های آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا استان بوشهر یک‌هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین طبق این تفاهم‌نامه ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای حل مشکلات زیرساختی فضا‌های آموزشی در استان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در مجموع بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

استاندار بوشهر گفت: از محل این اعتبار ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمان‌بندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه مشکلات اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر ضروری دانست و یادآور شد: در همین راستا در ابتدای سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان به حساب این اداره کل واریز شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت روز معلم، نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از برنامه‌های استان در این زمینه اعلام و اظهار کرد: مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

وی در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح امسال ابتدا در مرکز ۱۰ شهرستان استان بوشهر امسال اجرایی شود.

استاندار بوشهر خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و یادآور شد: قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها را به آموزش و پرورش در نظر گرفته که باید در پرداخت این سهم تسریع شود.

دیگر خبرها

  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود