Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@13:38:02 GMT

عادات غلط غذایی که به خستگی شما دامن می‌زنند

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۰۶۸۳

عادات غلط غذایی که به خستگی شما دامن می‌زنند

 
عادات غلط غذایی که به خستگی شما دامن می‌زنند عبارتند از:

اجتناب کامل از گوشت قرمز
اینکه می‌گویند مصرف همه چیز باید در حد اعتدال باشد، در مورد گوشت قرمز هم صدق می‌کند و قبل از این که از مصرف آن به طور کامل پرهیز کنید، باید این نکته را بدانید که گوشت قرمز منبع بسیار مفید از آهن است؛ ماده معدنی که کمبود آن در بدن منجر به کاهش اکسیژن رسانی به خون و ایجاد خستگی و ضعف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف گوشت قرمز را برای دو بار در هفته در رژیم غذایی‌تان در نظر بگیرید.

اجتناب کامل از مصرف مواد قندی
البته که باید از منابع پنهان و آشکار قند حتی در مواد غذایی بسته‌بندی شده و منجمد پرهیز کرد، اما اجتناب کامل از مواد قندی حتی میوه‌های حاوی قند طبیعی منجر به کاهش سطح انرژی و تجربه خستگی و ضعف می‌شود.

کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها
درست است که کربوهیدرات‌های ساده و قند‌های پردازش شده خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهند، ولی صرف‌نظر کردن از مصرف تمام کربوهیدرات‌ها نیز منجر به احساس خستگی و خواب‌آلودگی می‌شود. یک رژیم غذایی موفق باید حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده و غنی از فیبر باشد. کربوهیدرات‌های ساده مانند آرد و شکر سفید، باعث افزایش سریع قند در خون می‌شوند. این افزایش سریع قند، همان لحظه احساس خوبی را برای مدتی کوتاه به ما می‌بخشد، اما پس از مدت کوتاهی، میزان قند خون مجدداً پایین آمده و خستگی بیشتری را احساس می‌کنیم. اما کربوهیدرات‌های پیچیده دارای فیبر‌های غذایی خاصی هستند که افزایش سریع قند خون را کاهش می‌دهند و در حفظ انرژی بالای بدن بسیار مؤثرند. بهتر است از برنج و غلات سبوس‌دار، کینوا، بلغور و نان سبوس‌دار استفاده کنید.
درست است که کربوهیدرات‌های ساده و قند‌های پردازش شده خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهند، ولی صرف‌نظر کردن از مصرف تمام کربوهیدرات‌ها نیز منجر به احساس خستگی و خواب‌آلودگی می‌شود. یک رژیم غذایی موفق باید حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده و غنی از فیبر باشد


پرهیز از مصرف صبحانه
شما ممکن است این عادت را داشته باشید که هر روز با نوشیدن یک فنجان قهوه‌خانه را ترک کنید و این کار باعث احساس خواب‌آلودگی در اواسط روز و اواخر بعدازظهر خواهد شد. یک ایده خوب، ارزیابی وضعیت تغذیه شما در هنگام صبح است. یک صبحانه مفید باید حاوی مواد پروتئینی و کربوهیدرات‌های پیچیده برای تعادل قند خون و ثبات انرژی در تمام طول روز باشد. چنین رژیمی بر سیستم گوارشی سنگین نبوده، به آرامی هضم می‌شود، سطح قند خون را حفظ کرده و در عین حال سیرکننده است.

حذف وعده‌های غذایی
خیلی از افرادی که برنامه‌های کاهش وزن را دنبال می‌کنند، تصمیم به قطع کالری از رژیم غذایی می‌گیرند. محققان کلینیک مایو هشدار می‌دهند که گرسنه ماندن بیش از ۴ ساعت بین وعده‌های غذایی منجر به افت قند خون و احساس فرسودگی و خستگی می‌شود. در عوض یک رژیم غذایی سالم همراه با در نظر گرفتن میان وعده‌ها و خوراکی‌های سرپایی مفید از جمله میوه‌ها و سبزیجات فیبردار، از ایده‌های کاهش وزن موفق با داشتن ذخیره انرژی در بدن است.

تکیه بیش از حد به قهوه
قهوه اگرچه برای داشتن صبحی شاداب‌تر و دور از کرختی مفید است، اما اگر مصرف آن بخصوص در هنگام بعد از ظهر هم ادامه یابد، اثر معکوس روی خستگی خواهد داشت. پس سعی کنید به جای اضافه کردن قهوه به منوی بعد از ظهر، مواد غذایی و نوشیدنی‌های حاوی انرژی بیشتر و سالم‌تر را در نظر بگیرید.
منبع: آوای سلامت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خستگی عادت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ماده غذایی ضروری برای مردان

به گزارش خبرآنلاین، مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته مغزی قرار دارند؛ که این موارد از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان به شمار می‌آید. مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900511

دیگر خبرها

  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟