Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اجلاس آستانه از یک سال پیش با هدف برقراری آرامش و امنیت در سوریه و منطقه، بین سه کشور ایران، روسیه و ترکیه، در کشورهای قزاقستان، روسیه و ترکیه برگزار شده است؛ نشست آتی این اجلاس هم قرار است  16 شهریور در تبریز و با محوریت  استان ادلب سوریه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد دستمالچی کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نشست آستانه، اظهار کرد: در حالی سومین دور از نشست‌های آستانه از 10 تا 16 شهریور در ایران برگزار می‌شود که مهمترین هدف سه کشور ایران، ‌روسیه و ترکیه از این رایزنی ها بررسی و ارائه راهکارهایی برای مقابله و محو کامل تروریست‌های تکفیری در سوریه است تا با بازگشت صلح و ثبات در این کشور امنیت کل منطقه تامین شود.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه در ماه های اخیر، دولت سوریه با غلبه بر گروه‌های تروریستی توانسته است آنها را از بیشتر مناطق مثل استان‌های مهم درعا و قنیطره پاکسازی کند، گفت: یکی از مهمترین محورهای مورد بحث در این نشست استان ادلب در سوریه است، چون این استان جز معدود استان‌های مهم باقی مانده در دست نیروهای داعش است که آزادسازی آن می‌تواند ضربه کاری و نهایی بر جان داعش بزند.    

 دستمالچی با بیان اینکه در گذشته دولت بشار اسد با همکاری سازمان ملل متحد برای تعیین تکلیف سوریه نشست‌هایی در ژنو با نمایندگان گروه‌های مخالف دولت قانونی سوریه کرد، تصریح کرد: موضوع مهم نشست‌های وین مذاکره درباه قانون اساسی  این کشور و ایجاد ثبات سیاسی در سوریه بود. برقراری آرامش و صلح به زندگی سوری ها موجب بازگشت امنیت به منطقه و تامین منافع کشورهای مهم منطقه‌ای می‌شود.

وی درباره دست‌آوردهای مثبت نشست آستانه اظهار کرد: سه کشور ایران، روسیه و ترکیه با برگزاری اینگونه نشست‌ها می توانند تعامل و هماهنگی خود در عرصه حل مسائل سوریه را تحکیم ببخشند و با ارائه راه‌کارهای سیاسی برای حل بحران سوریه علاوه بر اینکه به بازگشت امنیت به این کشور کمک کنند، با مقابله با نفوذ و سلطه آمریکا، اسرائیل و عربستان بر منطقه منافع منطقه‌ای مهم خود را تحقق ببخشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه آستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعری که رهبر انقلاب برای عملیات وعده صادق خوانده‌اند

متن کامل غزلی از رهبر انقلاب اسلامی که یک بیت از آن در آستانه عملیات وعده صادق در یک جلسه مرتبط توسط ایشان خوانده شده بود، منتشر شد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در توئیتی نوشت:

غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است.

معظم له این بیت از سروده خود را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را است معجزه در کف، زساحران مهراس

عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

متن کامل این غزل با دستخط مبارکشان برای اولین بار منتشر می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • متن کامل گزارش نهایی تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • شعری که رهبر انقلاب برای عملیات وعده صادق خوانده‌اند
  • سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق | عکس
  • ضربه مرگبار به اوسمار در آستانه بازی با سپاهان