Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کشور با بیان اینکه سال گذشته ۵۶ هزار و ۶۸۷ برای مددجویان ایجاد شده، گفت: هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات در حوزه اشتغال نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان بیرجند، محمد علی کوزه گر امروز (10 شهریور) در حاشیه آئین واگذاری واحدهای مسکونی به مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهزیستی خانواده بزرگی است که هم اکنون 5 میلیون و 200 هزار نفر را تحت حمایت این نهاد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برای خدمت به این جامعه  استراتژی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اقدام به موقع برای برخورد با این آسیب‌ها، توانمندسازی و جلب مشارکت‌های مردمی را در دستور کار داده، افزود: اولین گام پیشگیری از معلولیت و ایجاد معلولیت است چرا که 25 تا 30 هزار کودک معلول متولد می‌شوند که باید با اجرای طرح‌های از معلول‌زایی جلوگیری شود.

 

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کشور با بیان اینکه از ابتدای امسال مجوز یک هزار و 200 سقط جنین قانونی صادر شده است، ادامه داد: آگاهی رسانی به آزمایشات و مشاوره‌های ژنتیک قبل  ازدواج و بارداری انجام می شود.

 

کوزه گر با اشاره به اینکه سالانه بین 15 تا 20 هزار نفر جان خود را در جاده‌ها از دست می‌دهند و افراد بسیاری نیز دچار آسیب و معلولیت می‌شوند، عنوان کرد: باید شرکت‌های خودروساز باید خودروهای ایمن‌تر بسازند تا افزایش خانواده های بی سرپرست و دارای معلول جلوگیری شود.

 

به گفته وی در راستای توانمندسازی معلولان مهمترین اقدام ایجاد اشتغال و تامین مسکن است که طی پنج سال گذشته 61 هزار و 228 واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی شده است

 

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کشور از واگذاری و تحویل یک هزار و 573 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: به صورت همزمان امروز از این تعداد 217 واحد مسکونی در کردستان، 160 واحد مسکونی در خراسان‌جنوبی، 201 واحد مسکونی در کرمان، 107 واحد مسکونی در خراسان‌شمالی، 133 واحد مسکونی در فارس، 118 واحد مسکونی در خراسان‌رضوی و 113 واحد مسکونی در کردستان تحویل متقاضیان می‌شود.

 

کوزه گر با اشاره به اینکه سال گذشته برای بیش از 56 هزار و 687 نفر شغل ایجاد شده است، افزود: از این تعداد 38 هزار و 600 شغل شهری و 18 هزار شغل روستایی بوده  و همچنین در خراسان جنوبی 994 شغل ایجاد شده است.

 

وی بیان کرد: پرداخت مشوق های حمایتی جهت تثبیت مشاغل شامل پرداخت تسهیلات، پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی معلولان است.

 

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی  وجود ندارد، افزود: استان خراسان جنوبی هر میزان بتواند به صورت فردی، کارفرمایی و کارآفرینی در زمینه تسهیلات جذب کند محدودیتی وجود ندارد.

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس غدیر استان همدان غدیر خم حسن روحانی روحانی عید غدیر سوال از رییس جمهور استیضاح هفته دولت افتتاح مسکن مددجویان اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اقبال شاکری استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از شهر جدید هشتگرد با نام جدید "مهستان" گفت: بخشی از اراضی ساخته شده در این منطقه مربوط به اراضی می‌شود که مردم از شرکت عمرانی شهر هشتگرد خریداری کرده‌اند و بخش دیگر آن ساخت و سازهایی است که توسط شرکت عمرانی هشتگرد درحال انجام است و حدود ۱۱ هزار واحد از این واحدهای مسکونی تا ۶ ماه آینده تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از این ۱۱ هزار واحد، حدود ۷ هزار واحد آن تا پایان اردیبهشت ماه تحویل داده می‌شود، خاطر نشان کرد: ۸۰ واحد از واحدهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مجتمع‌ها قرار دارد که امیدواریم تا پایان اردیبهشت تحویل داده شود.

شاکری اضافه کرد: حدود ۴ هزار واحد ساختمان درهفته دولت (شهریور) واگذار می‌شود که ۲۰ واحد از این اراضی مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیرمی‌شود. در تلاش هستیم تا پایان شهریور سال جاری کل واحدهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر واقع در هشتگرد تحویل داده شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود شهر جدید مهستان براساس طرح تفصیلی، حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در خودش جای دهد. در حال حاضر جمعیت این منطقه حدود ۲۰۰ هزار نفر است. این منطقه دارای مجتمع های رفاهی، ورزشی، آموزشی و مسجد و یک واحد نیروی انتظامی در آن مستقر است. فضای سبز قابل توجهی دارد، مسیرهای دسترسی به معابر و شریان‌های داخلی شهر برقرار و در حال تکمیل است.

وی تاسیس ایستگاه مترو را از دیگر مزیت‌های اضافه شده به این منطقه دانست و یادآور شد: هنوز شرکت متروی تهران مدیریت آن را بر عهده نگرفته است و توسط شرکت عمرانی هشتگرد اداره می‌شود و در طول روز حدود دو هزار نفر را جابه جا می‌کند. فاصله حرکت قطارهای این لاین حدود یک ساعت و نیم است و هنوز خطوط تاکسی یا ون یا اتوبوس درنظر گرفته نشده است.

شاکری با ابراز امیدواری از اینکه شرکت مترو تهران و حومه این بخش را تحویل بگیرد، تاکید کرد: برای توسعه این منطقه نیاز است چند نکته مورد توجه قرار گیرد. از آنجایی که در فصول مختلف سال نیروی کار برای ساخت و سازها کم می‌شود به منظور به کارگیری از اتباع خارجی لازم است نیروی انتظامی با کارگاه‌های ساخت و ساز همکاری کند تا کارگران مورد نیاز کارگاه‌ها تامین شوند؛ ضمن آنکه باید میان نظام مهندسی و مسکن نهضت ملی از جهت بکارگیری مجری ذی صلاح همکاری‌های بیشتری صورت گیرد تا هزینه اضافی به مردم تحمیل نشود.

کد خبر 6085506

دیگر خبرها

  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی