Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دیپلماسی علمی در آموزش عالی کشور و عملکرد دانشگاه تربیت مدرس در این زمینه گفت: ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیازمند پیگیری، مهارت و شیوه‌نامه‌‌هایی است که منجر به استحکام و گسترش دیپلماسی علمی شده و بازدهی بالایی را به کشور و سیستم آموزش عالی تزریق می‌‌‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولین دستاورد دیپلماسی علمی مربوط به فرصت دیدار و بازدید هیات‌‌ علمی کشورهای مختلف جهان است تا در کنفرانسی که در ایران برگزار می‌‌‌شود با فرهنگ و روحیه مردم، فناوری و دستاوردهای نوین کشور از نزدیک آشنا شده و زمانی که به کشور خود برمی‌گردند بصیران خوش بینی و ادامه تعامل با ایران خواهند شد و این مساله‌ای است که در اولویت دیپلماسی علمی قرار دارد.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه خاطر نشان کرد: در جلساتی که با مسئولین آموزش عالی داخلی و خارجی داشتیم اتفاق‌‌نظر خوبی بر ادامه روابط بین المللی به وجود آمد، که در حال حاضر علی رغم مشکلات سیاسی ایران در دنیا به لحاظ دیپلماسی علمی میان دانشگاه‌های کشور و دیگر مراکز آموزش عالی دنیا، تعاملات علمی خوبی برقرار است.

احمدی تاکید کرد: در بطن ایجاد روابط بین‌‌المللی میان دانشگاه‌‌ها، تبادل دانشجو و استاد، دوره‌‌های مشترک توسعه همکاری و فرصت‌های مطالعاتی مکرر کمک می‌‌‌‌‌‌‌کند که نخبگان کشورهای پیشرفته و همسایه با ایران آشنا شده و برای منافع دراز مدت کشور با توجه به جایگاهی که برخی از این افراد در کشور خود پیدا خواهند کرد موثر واقع شود. ممکن است هریک از این افراد که در دوران تحصیل در تبادلات علمی با ایران بودند درآینده نزدیک صاحب یک پست سیاسی در کشور خود شوند که به این ترتیب قطعا این تعاملات سازنده به لحاظ دیپلماسی سیاسی نیز اثر گذار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دانشگاه تربیت مدرس یک واحد بین‌‌الملل برای پذیرش دانشجویان خارجی تاسیس کرده که در توسعه همکاری‌های بین المللی این دانشگاه با دیگر مراکز آموزش عالی در کشورهای مختلف آیین‌نامه‌های خوبی تدوین شده که شرایط لازم را برای تحصیل خارجی‌‌ها در داخل کشور ایجاد کردیم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در پایان متذکرشد: دانشگاه تربیت مدرس در حال حاضر با دانشگاه ژاپن ارتباطات بین‌المللی دارد. در زمینه‌های مختلف علوم انسانی، مهندسی و پزشکی با طیف وسیعی از کشورهای شمالی اروپا، کشورهای همسایه همچون افغانستان، تعاملات علمی و بین المللی داریم که قراردادهایی را برای تربیت معلم منعقد کردیم.

انتهای پیام/

188 / 167 رئیس دانشگاه تربیت مدرس محمدتقی احمدی دیپلماسی علمی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه تربیت مدرس دیپلماسی علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر با همکاری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این نشست عبدالهادی فقهی زاده دکترای علوم قرآن و حدیث و هیأت علمی دانشگاه تهران که از برگزار کنندگان همایش ملی «جریان‌شناسی تدبر قرآن کریم و ظرفیت‌های اجتماعی آن در ایران معاصر» است به ایراد سخنرانی بپردازد و دبیر علمی نشست حجت‌الاسلام حسین صدیقی است.

زمان برگزاری شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۲۱ خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6087573 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • مدرس دانشگاه حکیم سبزواری مربی تیم ملی دارت شد
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی