Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@16:51:41 GMT

عکس جالب از حمل محموله فضایی در آسمان

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۱۹۳۷

عکس جالب از حمل محموله فضایی در آسمان

موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس یک محموله فضایی ناسا را به ایستگاه فضایی بین المللی حمل می‌کند. 

سرویس عکس و فیلم فردا: موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس یک محموله فضایی ناسا را به ایستگاه فضایی بین المللی حمل می‌کند.  شرکت اسپیس ایکس از موشک های چندبار مصرف برای انتقال محموله ها به فضا استفاده می‌کند تا هزینه‌های ارسال را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: فردا

کلیدواژه: عکس اسپیس ایکس محموله فضایی ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!

استارتاپ فضایی «Exodus Propulsion Technologies» ادعا می‌کند به یک پیشرفت دست یافته و به طور تصادفی با یک نیروی کاملا جدید از طبیعت روبه‌رو شده است که می‌تواند نیروی مورد نیاز موتور موشک‌ها را تامین کند تا برای کار کردن نیازی به سوخت نداشته باشند.

به نقل از فیوچریسم،«چارلز بولر» (Charles Buhler) یکی از بنیان‌گذاران استارتاپ Exodus Propulsion Technologies و مهندس سابق ناسا که روی تعدادی از برنامه‌های مهم از جمله «ایستگاه فضایی بین‌المللی»، «تلسکوپ فضایی هابل» و «شاتل فضایی» کار کرده است، گفت: این کشف می‌تواند یک نقطه عطف بزرگ در تلاش برای اکتشافات فضایی انسان باشد.

بولر ادعا‌های بلندپروازانه‌ای را مطرح کرد که احتمالا با بررسی‌های فراوان از سوی جامعه علمی مواجه خواهند شد و مشخص نیست که آیا ادعا‌های استارتاپ او از این بررسی‌ها نجات خواهند یافت یا خیر.

بولر ادامه داد: قوانینی پیرامون حفظ انرژی وجود دارند، اما اگر این ایده به درستی انجام شود، می‌توان نیرو‌هایی را برخلاف آنچه بشر پیشتر انجام داده است، تولید کرد. این نیرویی خواهد بود که ما در ۱۰۰۰ سال آینده از آن برای به حرکت درآوردن اجسام استفاده خواهیم کرد؛ تا زمانی که نوآوری بعدی از راه برسد.

برای فعال کردن نیروی جدید بولر، از الکترواستاتیک استفاده می‌شود که دقیقا یک نیروگاه نیست و تنها ۱۰ میلی‌نیوتن نیرو تولید می‌کند. برای درک این موضوع می‌توان گفت که نگه داشتن یک جرم حدودا ۱۰۰ گرمی یا یک سیب با اندازه متوسط در کف دست، یک نیوتن یا ۱۰۰ برابر بیشتر نیرو وارد می‌کند.

بولر با اطمینان گفت:، اما میزان نیرو واقعا مهم نیست، زیرا هر چیزی بالاتر از صفر در فضا کار می‌کند. مواد ما انواع گوناگونی را از پوشش‌های حامل بار در بر دارند که باید روی یک غشای دی‌الکتریک اعمال شوند. هدف ما این است که آن را تا حد امکان سبک کنیم، اما این کار گاهی اوقات دشوار است، زیرا غشا‌ها و پوشش‌ها باید قدرت بالایی را در شکست دی‌الکتریک داشته باشند.

از نظر بولر، این یک پیشرفت بزرگ خواهد بود و به این معناست که برخی از فیزیک‌های زیربنایی اساسا می‌توانند نیرویی را بر جسم وارد کنند که عدم تقارن را در فشار الکترواستاتیک به همراه دارد.

بولر گفت: تطبیق یافتن با این ایده از نقطه نظر علمی بسیار دشوار است، زیرا به نظر می‌رسد که قوانین انرژی موجود را نقض می‌کند. امیدوارم بتوانیم چند نمایش را در فضا انجام دهیم.

این ایده یادآور برنامه‌های دیگری درباره سوخت موشک است که پیشتر با آنها روبه‌رو شده‌ایم؛ از جمله برنامه «EmDrive» بسیار بحث‌برانگیز ناسا و «warp drive» شرکت «Applied Physics» که هر دو قوانین فیزیک را زیر پا می‌گذارند.

اگر بخواهیم صادق باشیم، می‌بینیم که کار کردن موشک‌ها بدون سوخت بسیار جالب خواهد بود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • شاید موشک‌های آینده بدون سوخت کار کنند!
  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • دلایل فرود نیامدن مجدد انسان روی ماه
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام