Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبي گفت: براساس ماده 15 قانون نظام صنفي و ماده پنج قانون حمايت از حقوق مصرف کنندگان تمامي عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلف به نصب برچسب قيمت کالا يا خدمات هستند.

داوود شهرکي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از تمامي عرضه کنندگان کالا و خدمات خواست با نصب تابلو در محل کسب يا حرفه، قيمت واحد کالا يا دستمزد خدمت را به طور روشن و مکتوب به گونه‎ اي که براي همگان قابل رويت باشد، اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: مطابق قانون، واحد صنفي حق ندارد کالايي که قيمت مصرف کننده بر روي آن درج شده است را به بهايي بالاتر به فروش برساند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبي گفت: همچنين هرگونه بهانه جويي براي افزايش قيمت بالاتر از نرخ مصوب پذيرفته نيست و تخلف گرانفروشي محسوب مي شود.
وي اظهار داشت: نصب برچسب قيمت به عنوان يکي از موثرترين راهکارها نقش مهمي در تنظيم و کنترل قيمت ها در بازارهاي رقابتي ايفا مي کند که راه انتخاب براي مصرف کنندگان فراهم و امکان مقايسه و خريد قانونمند براي افراد و جامعه ايجاد مي شود.
شهرکي افزود: مطابق ماده 6 قانون تعزيرات حکومتي در صورتي که قيمت کالا يا خدمت براي مراجعه کنندگان يا مشتري قابل رويت يا به صورت تابلوي نرخ در محل واحد نصب نباشد به منزله درج نکردن قيمت است.
وي يادآور شد: مطابق قانون تعزيرات حکومتي براي درج نکردن قيمت در مرتبه نخست تذکر کتبي به عرضه کنندگان کالا و خدمات مدنظر است و در مرحله بعد براي عرضه کنندگان کالا جرايم نقدي پيش بيني مي شود.
وي گفت: قطع تمام يا برخي خدمات دولتي از سه تا 6 ماه و در مواردي نصب پارچه به عنوان متخلف از مراحل بعدي درج نکردن قيمت در واحدهاي صنفي خواهد بود.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبي از شهروندان خواست هرگونه نصب نکردن برچسب قيمت و نرخنامه را به تلفن 124 سازمان اطلاع دهند.
وي افزود: مردم کالاهايي را خريداري کنند که قيمت مصرف کننده بر روي آن درج شده باشد و به هيچ وجه قيمت بالاتر از قيمت درج شده را پرداخت نکنند.
مديرکل تعزيرات حکومتي خراسان جنوبي مردادماه گذشته به خبرنگار ايرنا گفت: مجراي ورود به گرانفروشي، تخلف درج نکردن قيمت روي کالاست بنابراين بايد به اين موضوعات در رسانه ها پرداخته شود.
محمدحسين اشرفي اظهار داشت: در حال حاضر بيشترين فراواني گزارش هاي ارسالي به شعب تعزيرات حکومتي استان، عدم درج قيمت است که دلايل اين مهم بايد بررسي شود.
وي ادامه داد: اصناف و متصديان واحدهاي صنفي خراسان جنوبي بدون شک در برابر قانون تمکين کرده، قانونمند و مومن هستند اما بخشي که به دلايلي قانون گريز هستند و بيشتر تخلفات آنها درج نکردن قيمت و سپس گرانفروشي است.
مديرکل تعزيرات حکومتي خراسان جنوبي گفت: يکي از مشکلاتي که سبب مي شود اصناف دچار تخلف شوند اينکه تمايلي به نصب برچسب قيمت بر روي کالا ندارند در حالي که جزو وظايفشان است که برچسب در ديد مشتريان قرار گرفته و حقوق مصرف کننده رعايت شود.
7557*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه

با اضافه شدن یک خودروی دیگر به سامانه یکپارچه تعداد خودروهای برقی عرضه شده به ۳ دستگاه رسید. همچنین قیمت قطعی ۳ خودرو و قیمت علی الحساب دو خودرو نیز اعلام شد.

به گزارش مشرق، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده، می‌توانند جهت انتخاب خودروها از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ اقدام کنند.

طبق اطلاعیه سامانه در رابطه با این مرحله از عرضه خودروها، یک خودروی برقی دیگر در این مرحله عرضه شده است؛ بدین ترتیب متقاضیان از میان پنج خودروی عرضه شده که سه خودروی هیوندای ENS۱، لونا و هونگچی EQM۵EV برقی هستند، می‌توانند خودروی مدنظر خود را انتخاب کنند.

همچنین نیسان سانی (بنزینی) و لاماری‌ایما هیبریدی در این دور از فروش خودروهای وارداتی عرضه شده‌اند.

از این محصولات عرضه شده سه خودروی سانی، لاماری‌ایما و هونگچی دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و دو خودروی هیوندای ENS۱ و لونا دارای قیمت فروش علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

دیگر خبرها

  • صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا
  • پلی‌استیشن ۵ پرو چه مشخصاتی دارد؟
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟