Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان درباره برگزاری یا عدم برگزاری آن، 5 مرداد ماه در شرایطی برگزار شد که اعتراضات بسیاری به ویژه از سوی صاحب‌نظران حوزه سنجش هوش درباره نحوه طراحی سوالات و روایی آن مطرح است.

در این آزمون، آموزش‌وپرورش به جای طراحی سوالات هوش، از سوالات تست هوش ریون استفاده کرد اما اشکال کار از آنجا ریشه می‌گیرد که سوالات آزمون ریون به آسانی از طریق موسسات خصوصی و فضای مجازی در دسترس است و برخی داوطلبان از قبل آن را دیده و حل کرده‌اند و همین مسئله باعث می‌شود در مقایسه با گروهی که این سوالات را ندیده‌اند، پیشی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار به جایی رسید که حتی برخی متخصصان سنجش هوش از جمله ناصرالدین کاظمی حقیقی اعلام کردند "درباره آزمون پنج مرداد باید به عرض برسانم با توجه به شاخص‌های روانسنجی ضعیف و سست آزمون مزبور که فرایند استوار تشخیص تیزهوشی برای نیم دروه اول را خدشه‌دار ساخته است عملا و فی الواقع پایه هفتم مراکز سمپاد از درون منحل شده است".

مسئولان آموزش‌وپرورش اما معتقدند که این آزمون براساس استانداردها برگزار شده است و مجید قدمی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در پاسخ به این پرسش که چرا این مرکز متولی طراحی سوالات آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد شد در حالیکه مسئولیت اصلی باید با مرکز استعدادهای درخشان باشد گفت:‌ این مسئولیت به مرکز سنجش آموزش‌وپرورش واگذار شده بود، گروهی در این رابطه تشکیل شد که بنده نیز عضوی از آن بودم و به جمع بندی رسیدیم که تست مربوطه طراحی شود. هم اکنون تمام تست‌های هوش در فضای مجازی و بازار وجود دارد و درست کردن تست جدید به راحتی امکان پذیر نیست.آزمون ریون تنها تست استاندارد گروهی به زبان فارسی است و جزو 10 تست برتر هوش است.

قدمی افزود: تست ریون گروهی است و به هیچ وجه وابستگی به فرهنگ ندارد. دانش آموز تا سوال 24 می‌توانست در سطح خودش به تست ها پاسخ دهد اما از آن به بعد فرآیندهای ذهنی مثل استدلال و استنتاج رصد شد. خانه روانشنسان و مشاوران این آزمون را تأیید کرده که تأییدیه آن به وزارت آموزش و پرورش ارسال شده است. این تصور که چون سوالات تست ریون در بازار موجود بود پس فرد به راحتی می‌توانست به آن پاسخ دهد به هیچ عنوان قابل قبول نیست. شما با بنده(قدمی) صحبت می کنید که تخصص و تحصیلاتش در این زمینه است. انتخاب آزمون تست ریون یک گام به جلو بود و نتایج اولیه نشان می‌دهد که این آزمون در شرایط علمی برگزار شد.

به هر حال این آزمون با تمام مشکلاتی که وجود داشت برگزار شد و آنگونه که مسئولان آموزش‌وپرورش وعده داده بودند قرار بود نتایج آن 10 شهریور اعلام شود و هم‌اکنون تعداد زیادی از دانش‌آموزان حاضر در این آزمون زمان اعلام نتایج را از رسانه‌ها جست‌وجو می‌کنند.

در همین رابطه عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: از ابتدا گفته‌بودیم که نتایج این آزمون در دهه اول شهریور اعلام می‌شود و براین اساس نتایج آن از بازه زمانی 10 تا 15 شهریور اعلام خواهد شد.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فضای مجازی استاندارد دانش آموز وزارت آموزش و پرورش اعلام پارس آزمون نتایج مدارس ورودی سمپاد پارس نیوز پایه هفتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که بسیاری از معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در مدارس و بین دانش آموزان شکایت داشته و احساس امنیت نمی‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" در مطلبی نوشت: نتایج یک بررسی نشان می دهد که تقریبا از بین هر دومعلم آلمانی یک نفر خشونت جسمی یا روانی را در مدرسه خود مشاهده می کند. بر اساس مطالعه‌ای که توسط بنیاد رابرت بوش در روز چهارشنبه منتشر شد، این میزان به ویژه در مدارس در مکان‌های آسیب‌دیده اجتماعی زیاد است و خطر استرس را برای معلمان افزایش می‌دهد.

نتایج این بررسی نشان می دهد که بیش از یک سوم معلمان مورد بررسی چندین بار در هفته احساس خستگی عاطفی می کنند. اگر فرصت داده شود بیش از یک چهارم مدرسه را ترک خواهند کرد. معلمان بزرگ‌ترین چالش‌ها را در رفتار دانش‌آموزان و برخورد با کلاس‌های ناهمگون، یعنی دانش‌آموزانی با سوابق مختلف یادگیری، پیشینه‌های فرهنگی و خانوادگی و افزایش نیاز به حمایت می‌بینند.

انجمن فیلولوژی درباره نتایج این بررسی اعلام نگرانی کرده است. سوزان لین کلیتزینگ، رئیس این انجمن، به تاگس‌اشپیگل گفت: این مسئله تعجب آور است که بسیاری از معلمان مجبورند اشکال مختلف خشونت را در زندگی روزمره خود تجربه کنند، اما این یک مشکل برای کل جامعه است، نه فقط یک نفر در برخی مدارس.

لین کلیتزینگ در این باره گفت: سطح فزاینده خشونت در مدارس، کمبود معلم و وضعیت ویران بسیاری از مدارس استرس مضاعفی را برای همه به همراه دارد. در مدارس باید سرمایه‌گذاری شود. مطالعه کنونی سیاستمداران را ترغیب می‌کند تا در نهایت به مسئولیت خود برای تدریس خوب عمل کنند. در اینجا سیستم آموزشی آلمان به سادگی در مقایسه بین‌المللی و همچنین در مقایسه با اقتصاد محلی عقب مانده است. این وضعیت برای آلمان به عنوان یک مکان آموزشی غیرقابل تحمل است.

شرودر، سخنگوی سیاست آموزشی فراکسیون حزب لیبرال دموکرات در پارلمان آلمان، همچنین بر مسئولیت مشترک والدین با توجه به مطالعه نگران کننده بنیاد رابرت بوش اشاره کرده است. وی در این باره به تاگس اشپیگل گفت: معلمان اغلب به تنهایی قادر به مبارزه با خشونت نیستند. آنها نه برای این کار آموزش دیده‌اند و نه وظیفه آنهاست. ما به تیم‌های چندحرفه‌ای و حمایت روانی خوب برای دانش‌آموزان نیاز داریم، اما معلمان و در نهایت، والدین نباید برای مبارزه با عوامل خشونت از مسئولیت خود رها شوند. یک زندگی روزمره مدرسه بدون خشونت، پیش نیاز بسیاری از فرآیندهای دیگر است.

این نماینده حزب لیبرال دموکرات در پارلمان آلمان گفت: در صورت افزایش خشونت، نیروهای دیگری مانند پلیس، ادارات رفاه اجتماعی و رفاه جوانان باید با مدیریت مدرسه و والدین همکاری کنند. تقویت پیشگیری از خشونت بسیار مهم است، اما همچنین جوانانی که مرتکب خشونت می شوند باید عواقب سریعی را تجربه کنند.

این ارقام که به واسطه این بررسی به دست آمده است بسیار نگران کننده هستند. بر اساس بررسی بنیاد رابرت بوش، که معلمان در سراسر آلمان برای آن مورد بررسی قرار گرفتند، 47 درصد از معلمان مورد بررسی اظهار داشتند که خشونت را در بین دانش آموزان خود مشاهده کرده اند. تنها 57 درصد از معلمان حمایت روانی اجتماعی فعلی در مدرسه خود را کافی ارزیابی می کنند.

بتینا استارک-واتزینگر، وزیر آموزش فدرال آلمان در این باره گفت گفت: این بررسی بار دیگر روشن می‌کند که فشار برای اقدام در آموزش چقدر زیاد است. این واقعیت که تقریباً از هر دو معلم یکی خشونت را مشاهده می کند، باید همه را نگران کند. مدارس باید مکان امنی برای دانش آموزان و معلمان باشد. این یک نیاز اساسی برای یادگیری و آموزش صحیح است.

استارک واتزینگر بیش از هر چیز از ایالت های فدرال درخواست می کند که باید بهتر با کمبود معلم مبارزه کنند: «معلمان ما برای تدریس خوب بسیار مهم هستند. ما باید از آنها بهتر حمایت کنیم و به عنوان یک جامعه قدردانی بیشتری از آنها نشان دهیم.

اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلماناقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان