Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، برهان صلواتی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر ۱۶۰۸ تعاونی شهری و روستایی در زمینه های مختلف مشغول بکار هستند که ۱۴ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی را ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه بخش تعاون نه تنها در این استان بلکه در سراسر کشور پویایی لازم را ندارد، افزود: در چشم انداز توسعه کشور نقش تعاونی ها در اقتصاد کشور ۲۵ درصد در نظر گرفته شده است که تا کنون تنها بین ۵ تا ۷ درصد آن محقق شده و بخش تعاون پویایی لازم را ندارد و این مسئله نشان دهنده عدم واگذاری واحدهای سرمایه گذاری و اقتصادی دولتی به بخش خصوصی به ویژه تعاونی ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مسئولان و مدیران از واگذاری بخشی از فعالیت های اقتصادی در زمینه های مختلف در قالب تعاونی های کوچک و بزرگ به بخش خصوصی خودداری می کنند و مشارکت مردم در این زمینه را عاملی برای کاهش قدرت خود می دانند و این مسئله یکی از چالش های مدیریتی است که در همه جای کشور با آن رو به رو هستیم.

صلواتی یادآور شد: عدم پاسخگویی و مسئولیت پذیر نبودن تعدادی از مدیران نیز نسبت به فعالیت های پیش از مدیریت آنان یکی دیگر از چالش هایی است که مردم با آن مواجه هستند و مدیران باید مشکلات گذشته را قبول کرده و از زیر بار رفتن مسئولیت مدیران قبلی شانه خالی نکنند.

وی همچنین در ادامه گفت: طی ۹ ماه گذشته ۳۸ تعاونی جدید فعالیت خود را آغاز کرده اند که زمینه اشتغال ۷۱۰ نفر را فراهم کرده اند و این می تواند نوید بخش حضور و مشارکت مردم در حوزه اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال در سطح جامعه را بدهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار داشت: بنابر پیش بینی های به عمل آمده برای سال ۹۷، ۴۶۷ طرح در قالب ایجاد تعاونی های بزرگ و کوچک با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان و ایجاد ۲۹۰۰ فرصت شغلی در نظر گرفته شده که تا امروز ۱۸۱ طرح آن به اجرا در آمده و ۱۰۸۹ شغل با اعتبار ۳۲.۵ میلیارد تومان ایجاد شده است.

صلواتی با بیان اینکه ترویج مشارکت جمعی می تواند در حوزه مشکلات اقتصادی کشور تغییراتی ایجاد نماید، اظهار داشت: با بالا بردن فرهنگ سرمایه گذاری در کشور می توان به ورود سرمایه گذاران به حوزه اقتصادی کمک کرد و حوزه های تولیدی و اقتصادی را پویا و توانمند ساخت.

تحویل ۱۹۴۷ واحد مسکن مهر در سال جاری

وی در ادامه به وضعیت مسکن مهر استان کردستان اشاره کرد و افزود: در مجموع ساخت و بهره برداری از ۱۸ هزار و ۴۰۷ واحد مشکن مهر در استان کردستان پیش بینی شده که تا امروز ۱۴ هزار و ۳۳۹ واحد آن تحویل داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در تلاش هستیم که تا پایان سال جاری هزار و ۹۴۷ واحد دیگر را به متقاضیان واگذار کنیم و ۲ هزار و ۱۲۱ واحد باقیمانده را نیز تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسانیم تا پرونده مسکن مهر در این استان بسته شود.

صلواتی در پایان به برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته تعاون در این استان اشاره کرد و یادآور شد: افتتاح ۶ تعاونی با اعتباری باتلغ بر ۱۲ میلیارد توامن و ایجاد ۶۴ فرصت شغلی از مهمترین این برنامه ها است.

وی گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی های تعاون، بازدید از تعاونی های بانوان کارآفرین، برگزاری جشنواره و مسابقات مختلف و تجلیل از تعاونی ها و کارآفرینان برتر از دیگر برنامه های پیش بینی شده در راستای گرامیداشت هفته تعاون است.

کد خبر 4390810

منبع: مهر

کلیدواژه: تعاونی مسکن مهر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه گرگان خبرگزاری مهر مشهد شیراز عید سعید قربان استانداری سمنان شهرکرد احتکار عید غدیر خم سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود

ایسنا/فارس استاندار فارس پیشنهاد داد که در راستای شعار سال، تعاونی خیرین استان فارس با همکاری اداره تعاون و در جهت توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیندهای اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

محمدهادی ایمانیه، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد