Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@20:33:58 GMT

اسناد خزانه اسلامي جديد در راه فرابورس

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۲۵۹۲

اسناد خزانه اسلامي جديد در راه فرابورس

خبرگزاري آريا - طبق قانون بودجه سال 97سري جديد اسناد خزانه اسلامي در نمادهاي «اخزا703»، «اخزا704»، «اخزا706» و «اخزا707» در روز هفتم شهريور ماه در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس پذيرش شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، اين چهار اخزاي جديد به ارزش جمعا 122هزار و 702ميليارد و 732ميليون ريال توسط وزارت امور اقتصادي و دارايي به نمايندگي از دولت در اواخر خردادماه سال جاري به منظور تسويه بدهي‌هاي بند (ب) تبصره (5) قانون بودجه سال 97کل کشور منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ميان اين سري اسناد خزانه اسلامي که مبلغ اسمي هر ورقه آن يک ميليون ريال است، تنها يک نماد يعني «اخزا 707» که تعداد کل آن 30ميليون ورقه است، در شهريورماه سال 98سررسيد مي‌شود. مدت سه اوراق ديگر در نمادهاي اخزا703، اخزا 704و اخزا 706بيش از دو سال است که در سال 99شاهد سررسيد شدن اين دسته از اوراق خواهيم بود.
نگاهي به جزئيات اخزاهايي که به تازگي در فرابورس پذيرش شده است نشان مي‌دهد که «اخزا703» به تعداد بيش از 40ميليون و 393هزار ورقه در 21خردادماه جاري منتشر شده و با توجه به اينکه مدت آن بيست‌وهشت ماهه است در 21مهرماه سال 99سررسيد مي‌شود.
اوراق «اخزا704» نيز به تعداد بيش از 24هزار و 441ميليون ورقه در 22خردادماه جاري منتشر شده داراي مدت سي‌ويک ماهه است به همين دليل تاريخ سررسيد آن 22دي‌ماه سال 99خواهد بود. علاوه بر اين، اسناد خزانه اسلامي در نماد «اخزا706» نيز به تازگي در فرابورس پذيرش شده که از اطلاعات مهم مربوط به اين اخزا مي‌توان به تعداد آن‌ که بالغ بر 27ميليون و 868هزار است و سررسيد آن که اواخر تيرماه سال 99خواهد بود، اشاره کرد.
شايان ذکر است که قيمت اسناد خزانه اسلامي در بازار و با مکانيسم عرضه و تقاضا تعيين خواهد شد که با نزديک شدن به زمان سررسيد، قيمت اين اسناد به قيمت اسمي نزديک‌تر شده و نهايتا در زمان سررسيد، قيمت آن معادل ارزش اسمي آن خواهد شد.
از سوي ديگر اسناد خزانه اسلامي سود پرداختي طي دوره ندارند و صرفا مبلغ اسمي اوراق در سررسيد قابل پرداخت است از اين رو سود خريداران اين اوراق از مابه‌التفاوت قيمت خريد (به کسر از ارزش اسمي) و قيمت فروش و با دريافت مبلغ اسمي آن در سررسيد به دست مي‌آيد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیلاب در مازندران

آفتاب‌‌نیوز :

 بعد از گذشت روز‌های گرم بهاری سامانه بارشی به آسمانه مازندران می‌رسد، به‌طوری‌که هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شد.

براین اساس از عصر امروز دوشنبه سوم تا اواخر وقت سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه امسال شاهد بارش باران در استان هستیم.

این سامانه بارشی دوشنبه شب ارتفاعات و سه‌شنبه کل استان مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد که وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ نیز همراهی دارد.

در این مدت در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر شاهد بارش برف هستیم که البته بارش در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.

طبق هشدار سطح نارنجی هواشناسی مازندران لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی و احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج وجود دارد.

ازسوی مدیریت بحران استان مازندران در ارتباط با بر از اتراق درحاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های استان هشدار داده شده است.

همچنین مردم و مسافران از انجام فعالیت‌های کوهنوردی و استقرار در مناطق مرتفع خودداری کنند.

به دامداران هم توصیه شده است از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز کنند.

این روز‌ها باتوجه به بحث کشت‌وکار کشاورزان مازندران در ارتباط با پوشش خزانه‌های برنج و مقاوم‌سازی آن هم تاکید شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • خزانه گیری برنج در کلات آغاز شد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۷ تهران +جدول
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • هشدار وقوع سیلاب در مازندران