Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-03@14:14:17 GMT

دسترسی به سامانه ثبت حقوق ها باید عمومی باشد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۲۶۸۷

دسترسی به سامانه ثبت حقوق ها باید عمومی باشد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در مورد افشای حقوق مدیران اظهار داشت: قانونگذار دولت را مکلف کرده که سامانه اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران و مسئولان را راه اندازی کند. از زمان تصویب ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه در اسفند سال ۹۵ دولت یک سال زمان داشت که این کار را انجام دهد که متاسفانه تعلل کرده و اکنون شاهدیم که ۶ ماه از مهلت قانونی که مجلس به دولت داده نیز گذشته و هنوز این سامانه راه اندازی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  اخیراً معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی گفته این سامانه را نمی توانیم در دسترس عموم قرار دهیم و باید زیرساخت های آن فراهم شود ، این موضوع از دید مجلس پذیرفته نیست و سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران باید برای همه مردم در دسترس باشد و مدیران و مسئولان هر سه قوه باید حقوق و مزایای خود را اعلام کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت : انتقادی که به مجلس وارد است این است که مجلس باید پیشقدم می شد و حقوق و مزایای نمایندگان را در این سامانه وارد می کرد؛ طبق گفته معاون رئیس جمهور، تاکنون مجلس این کار را انجام نداده و همین کم کاری مجلس و تعلل در اجرای قانون باعث شده بخش نظارتی مجلس لنگ بماند و به قول معروف زبان مجلس در قبال مسئولان دولتی در این زمینه کوتاه باشد.

وی افزود: ما طرح شکایت از هیئت رئیسه مجلس را به کمیسیون اصل نود می بریم که چرا هیئت رئیسه در اجرای قانون تعلل و کوتاهی کرده است. قطعاً هر کسی در مجلس ، دولت یا قوه قضائیه در قبال اجرای این قانون بایستد متضرر خواهد شد.

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که این قانون مشمول سازمان هایی مانند تامین اجتماعی و شرکت های زیر مجموعه مانند شستا و صندوق بازنشستگی می شود، گفت: این شرکت ها هر وقت که به ضررشان باشد می گویند خصوصی هستیم و هر وقت به نفع شان باشند خودشان را دولتی جا می زنند ولی این قانون مختص همه شرکت ها و سازمان هاست و البته تاکید ما در اینگونه جاها که می تواند حیات خلوت باشد بیشتر است که حقوق و مزایای آنها ثبت و در دسترس عموم قرار گیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در مورد فیش های حقوقی برخی مدیران پتروشیمی ها که اخیراً منتشر شده و نه تنها برخوردی صورت نگرفته بلکه ارتقا نیز یافته اند گفت: قطعاً در مجلس با بررسی پرونده این افراد و ورود به آنها نمی گذاریم حقی از مردم تضییع شود و حتماً با مدیرانی که حقوق های بالا گرفته اند برخورد خواهد شد و عزل می شوند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: هیئت دولت مجلس شورای اسلامی سامانه حقوق و مزایا سازمان اداری و استخدامی کشور حقوق های نجومی حسینعلی حاجی دلیگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ اراذل اوباش سابقه دار در جویبار

سرهنگ عبداله اکبری فرمانده انتظامی شهرستان جویبار گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تیراندازی و اخلال در نظم و امنیت عمومی توسط ۴ نفر از اراذل و اوباش منطقه، موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، در یک عملیات غافلگیرانه این افراد را که دارای سابقه متعدد کیفری بودند در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ اکبری با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، به افرادی که بخواهند نظم و امنیت شهروندان را خدشه دار کنند، هشدار داد: با قانون‌شکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت به شدت و برابر قانون برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بازدید عمومی مردم، مدیران و کارشناسان همراه با خانواده از رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • خلجی: مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • دستگیری ۴ اراذل اوباش سابقه دار در جویبار
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات