Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-02@14:43:38 GMT

تولید اولین موتور «واترجت» ملی تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۱۲۸۰۱

تولید اولین موتور «واترجت» ملی تا پایان سال

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حاشیه آیین رونمایی از «طرح تحول صنعت دریایی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی» و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح تحول صنعت دریایی کشور در راستای جایگزینی شناورهای استیجاری و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، نفتکش و ناوگان خدمات و پشتیبان سکوهای نفتی فرا ساحل در خلیج فارس، سال گذشته به تصویب شورای عالی صنایع دریایی رسید و مقرر شد تعداد ۱۷۶ فروند شناور به ارزش یک و نیم میلیون یورو توسط چهار سازمان صنعتی کشور ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در این طرح ساخت ۷۰ فروند را برعهده دارد که کار طراحی و تولید این شناورها را در دستور کار خود قرار داد و امروز که افتتاح این طرح است کار ساخت آن رسما آغاز خواهد شد. این شناورها در حوزه خدمات و پشتیبانی فراساحلی، جابجایی و یدک کش فعالیت خواهند کرد که به طور همزمان در بندر عباس، تهران و بندرانزلی کار ساخت آنها رسما شروع می شود.

دریادار رستگاری ادامه داد: سالانه میلیون‌ها دلار هزینه اجاره شناورهای مورد نیاز است که با اجرای این طرح، ضمن مقابله با تحریم‌ها و جلوگیری از خروج ارز، موجب ارتقا سطح دانش و فناوری می شود.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیار خوب صنایع دریایی وزارت دفاع و سازمان ها مرتبط ورود به ساخت سامانه ها، قطعات و تجهیزات حساس دریایی مانند سامانه رانش است، تصریح کرد: امروز افتخار داریم که در راستای اقتصاد مقاومتی بحث رانش را تا ۱۳۰۰ اسب بخار بومی کرده‌ایم. سامانه‌های پیش‌برنده و شفت به طور کامل در کشور بومی سازی شده و رادارهای این شناورها و سامانه‌های مخابراتی کاملا بومی است.

وی عنوان کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با استفاده از توان صنعتی کشور این تولیدات را انجام داده است و امروز در جایگاهی هستیم که بیش از ۸۰ درصد از شناورها در داخل کشور تولید می شود.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان سال اولین موتور واترجت ملی را تولید می کنیم که این موتور برای شناورهای پرسرعت کاربرد دارد و در لیست تحریم قرار گرفته است، اما جوانان ایران اسلامی این چالش را به فرصت تبدیل کرده اند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مجموعه نمایشی- امنیتی «رخنه» اولین همکاری مشترک وزارت دفاع -سازمان حفاظت اطلاعات با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.
این سریال برگرفته از خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در سازمان هوافضای وزارت دفاع و صنایع دفاعی و موشکی این وزارت خانه است.
این سریال در ۳۰ قسمت از تاریخ ۱۵ اردیبهشت از شبکه اول رسانه ملی پخش خواهد شد.

کد خبر 848906 برچسب‌ها ایران و اسرائیل موساد وزارت اطلاعات خبر ویژه فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع (فیلم)
  • کارگران موتور محرکه و بازوان پرتوان جامعه‌ هستند
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران