Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حیدری در نشست بررسی نرخ سوخت شناورهای زیر ۵۰۰ تنی ملوانی استان هرمزگان، عنوان کرد: با توجه به آنکه شناورهای تجاری چوبی زیر ۵۰۰ تن نقش مهمی در رونق صادرات استان دارند باید دغدغه لنج داران در زمینه تامین سوخت مورد نیاز با قیمت مناسب مرتفع شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، شرکت پخش فرآورده های نفتی استان به صورت ویژه مامور پیگیری این موضوع باشد تا سوخت مورد نیاز این شناورها متناسب با نرخ داخلی تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان رابطه خاطرنشان کرد: در زمینه تامین سوخت شناور های تجاری سنتی استان زیر ۵۰۰ تُن مصوبه هیئت وزیران وجود دارد و این مصوبه برای حمایت از لنج داران استان باید عملیاتی گردد و اگر مبلغ اضافه از لنج داران دریافت گردیده است شرکت پخش فرآورده های نفتی و سازمان حمایت از مصرف حقوق مصرف کنندگان مسئول پیگیری برای استرداد مبالغ اضافی دریافتی از صاحبان شناور های سنتی چوبی  تجاری زیر ۵۰۰ تُن استان هستند.

حیدری خاطرنشان کرد: فروش سوخت به لنج داران سنتی زیر ۵۰۰ تن مشمول نرخ فروش بانکرینگ نیست و شرکت پخش فرآورده های نفتی استان از فروش سوخت به لنج داران و شناور های تجاری سنتی  زیر ۵۰۰ تن به نرخ بانکرینگ و نرخ ارز ثانویه خودداری و جلوگیری کند.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با دریافت مصوبه کارگروه رفع موانع تولید استان در این خصوص به صورت ویژه موضوع را از طریق وزارت  نفت برای حل مشکل لنج داران و شناورهای سنتی تجاری زیر ۵۰۰ تن استان اقدام خواهد کرد.

کد خبر 4390854

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری هرمزگان شناور باری مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز عید سعید قربان شهرکرد استانداری سمنان احتکار سانحه تصادف عید غدیر خم خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات

مهران فاطمی استاندار یزد درباره وضعیت صنعت فرش استان تصریح کرد: نابود شدن صنعت فرش قصه پرغصه‌ای است و باید همکاران دفتر اقتصادی و انجمن فرش این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به نگاه استان مبنی بر حرکت به سمت دانش بنیان و توسعه نساجی گفت: ما محدود کردن صنایع آلاینده پرآبخواه در استان را در پیش گرفتیم و در محور مهریز ـ عقدا کاهش هزار و ۸۰۰ مجوز را انجام دادیم.

فاطمی، در خصوص تامین مالی واحد‌های نساجی اظهار داشت: از تسهیلات سفر رئیس جمهور به یزد، هزار میلیارد تومان به نوسازی نساجی اختصاص یافته و امسال هم ۳۰ درصد تسهیلات تبصره‌ای به بخش نساجی اختصاص می‌دهیم.

استاندار همچنین خاطرنشان ساخت که ساختمان مرکز نوآوری نساجی برای تربیت نیروی انسانی ماهر را تامین می‌کنیم و تجهیز آن برعهده بخش خصوصی است تا در اول مهرماه آماده باشد.

فاطمی در خصوص راه اندازی دهکده نساجی هم گفت: این دهکده با مشکلات قانونی مواجه است و همچنین به ۱۰ هکتار زمین نیاز دارد. جانمایی زمین را مشخص کنید تا زمین در اولین فرصت تامین شود.

وی با اشاره به سابقه پنج دهه استفاده استان از معادن افزود: این در حالی است که قدمت نساجی ما به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد، ولی با وجود داشتن نخبه و دانشگاه و فناوری همچنان واردکننده ماشین آلات نساجی و معدن هستیم که باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت هم در این نشست موضوع پارچه را دغدغه اصلی حوزه کاری خود دانست و گفت: بخشی از واردات پارچه به صورت قاچاق انجام می‌شود و در این خصوص سال گذشته اقدامات را شروع کردیم و باید در قالب یک کارگروه به راه حل اجرایی رسید.

در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات صنعت نساجی یزد نیز افزایش واردات صنایع نساجی، کمبود منابع ارزی، دو نرخی بودن ارز برای صنعت نساجی و تبدیل تولیدکنندگان نساجی به وارد کننده مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • تصاویر جدید از خسارت‌های آتش‌سوزی مهیب شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • حریق بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری امامزاده ابراهیم (ع) شفت + فیلم
  • حریق مهیب در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت گیلان/ ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری سوخت و خاکستر شد
  • ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست